Longen niet vol zuurstof?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shethorsie

Longen niet vol zuurstof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 23:38

Ik merk nu al een tijdje dat ik niet meer echt diep kan inademen en niet meer 'fijn' kan gapen. Als ik diep probeer in te ademen dan krijg ik (na mijn gevoel) niet meer zo veel zuurstof binnen dan anders. Ook als ik gaap, heb ik een heel raar gevoel. Ik kan het niet goed omschrijven. Weet iemand wat het is en wat ik er tegen kan doen? Ik doe al ademhaling oefeningen.

En soms hap ik echt naar lucht... En dan krijg ik een benauwd gevoel...
Laatst bijgewerkt door Shethorsie op 17-08-14 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:40

Je klachten klinken mij als hyperventilatie.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:41

Naar de huisarts die doen een longfunctietest test stelt niks voor maar dan kun je astma etc uitsluiten. Misschien hyperventileer je wel

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 23:41

linda_arnold schreef:
Je klachten klinken mij als hyperventilatie.

Ik hyperventileer best vaak als ik in paniek ben, maar dit voelt anders dan hyperventileren...

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 23:42

StalNollie schreef:
Naar de huisarts die doen een longfunctietest test stelt niks voor maar dan kun je astma etc uitsluiten. Misschien hyperventileer je wel

Bedankt voor je tip! Ik ga binnenkort even de huisarts bellen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:43

Je kan ook last hebben van chronische hyperventilatie, google hier maar eens op. Ben gisteren op een site gebotst hierover, en vermoed dat ik dit ook heb (al paar jaar), met allerlei vage klachten tot gevolg.

StalNollie

Re: Longen niet vol zuurstof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:50

Maar dan komt het alsnog ergens vandaan psychische of angsten. Waarom binnenkort bellen en niet morgen,

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 23:58

StalNollie schreef:
Maar dan komt het alsnog ergens vandaan psychische of angsten. Waarom binnenkort bellen en niet morgen,

Mijn moeder moet bellen en ik ben bang als ik het tegen haar zeg dat ze dan zegt dat ik me aanstel ;(

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 23:58

StalNollie schreef:

Trouwens ik had afgelopen twee jaar veel problemen, veel stres, zit nu bij een pyscholoog...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 00:16

Klinkt idd als chronische hyperventilatie, zeker als je al bekend met hyperventilatie aanvallen..

Je herkent het niet als hyperventilatie waarschijnlijk maar dit kan wel degelijk met deze symptomen (hoeft natuurlijk niet, ik ben geen dokter). Symptomen komen me bekend voor. Ik heb dit soms, met tijden erger en minder erg. Ook zonder aanwijsbare aanleiding.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 00:56

Vraagje: rook je?

En ik zou een bloedje laten trekken...misschien heb je wel een ijzertekort of is er iets anders aan de hand.
Je moeder kan wel roepen dat je je aanstelt maar er kunnen legio redenen zijn waarom je het gevoel kunt hebben tekort zuurstof te krijgen. Tot aan hartproblemen toe.

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 09:48

Cassidy schreef:
Vraagje: rook je?

En ik zou een bloedje laten trekken...misschien heb je wel een ijzertekort of is er iets anders aan de hand.
Je moeder kan wel roepen dat je je aanstelt maar er kunnen legio redenen zijn waarom je het gevoel kunt hebben tekort zuurstof te krijgen. Tot aan hartproblemen toe.

Ik rook niet

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 09:49

Maar het is raar.. Want nu heb ik er weer veel minder last van...

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:54

Ik herken je gevoel, alsof je niet heel je longen gebruikt om adem te halen. Ik heb dat ook en dan krijg ik het ook benauwd en ik word daar ook heel ambetant van. Sorry, ik kan je niet helpen met wat het is, als ik dan een paar keer echt heel fel gaap en mijn tong in een bepaalde houding doe is het soms even weg maar ik heb al dagen gehad dat ik het uren achtereen had. Ik heb net als jouw beetje zwaar jaar achter de rug met extreem veel stress. En soms heb ik er een heel weekend last van en dan weer een hele tijd niks.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:56

Waarschijnlijk adem je verkeerd. Ik heb precies hetzelfde gehad en bij mij was het ook hyperventilatie. Nu ik dat weet kan ik mijn ademhaling corrigeren en gaat het weer wat beter. Probeer iig door je buik adem te halen. Hoe is je ademhaling als je in diepe rust bent/slaapt? Zit je vaak gespannen met je schouders/borst/buik/rug aangespannen?

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 10:02

xMendy schreef:
Waarschijnlijk adem je verkeerd. Ik heb precies hetzelfde gehad en bij mij was het ook hyperventilatie. Nu ik dat weet kan ik mijn ademhaling corrigeren en gaat het weer wat beter. Probeer iig door je buik adem te halen. Hoe is je ademhaling als je in diepe rust bent/slaapt? Zit je vaak gespannen met je schouders/borst/buik/rug aangespannen?

Als ik gewoon rustig ben adam ik best snel in met mijn neus en adem ik uit met me neus.
Heumm.... Ik weet niet zo goed wat je daar mee bedoelt. Want met paardrijden enzo zit ik altijd recht op enzo maar aanspannen noem ik het ook niet

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:42

Ik denk eerder dat je middenrif hypertoon is.

Dat kun je goed zelf corrigeren, ik zit nu op mijn telefoon dus het hele verhaal copieren lukt niet.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:44

Ik heb dat ook heel erg. Soms moet ik echt even stoppen met wat ik doe om echt lucht te happen.
Heel irritant.
Gister met paardrijden had ik het ook, elk rondje weer moest ik even stoppen omdat ik gewoon niet genoeg lucht heb :roll: Heb het elke keer in vlagen van een paar dagen, en dan is het weer een tijdje normaal.
Terwijl ik best een grote longinhoud heb en ook wel weet hoe ik goed moet ademen, want ik speel een blaasinstrument.