Cookies schreef:Ik heb altijd het gevoel alsof ik met een half lege batterij loop. Ik kan er redelijk goed tegen om weinig te slapen. Maar echt goed uitgerust ben ik nooit. Weinig energie. Verder ben ik wel wat minder geduldig.
Exact hetzelfde hier!
Ik slaap nu al bijna 2 jaar lang slecht, in het begin door enorm veel stress en persoonlijke omstandigheden, en uiteindelijk is mijn hele slaapritme gewoon de verkeerde kant opgegaan, van netjes 12 tot 8 naar 3/4 tot 10/11 als het kon, en met regelmaat nachten ook geen slaap. Wat uiteindelijk bij mij enorm heeft geholpen is elke dag vroeg opstaan, rond 6/6.30 voor mij. Elke dag, ook in het weekend, en dan ook daadwerkelijk wat gaan doen. Hardlopen, fietsen, zwemmen etc. In het begin is dit enorm moeilijk omdat je soms maar op 2 of 3 uur slaap moet 'overleven' maar uiteindelijk werd ik zó moe dat ik wel mooi een stuk eerder kon slapen.
Ook zet ik altijd een rustig muziekje op en lees ik sinds kort een boek voor het slapen (Ja, op telefoon. Zwart scherm met witte letters) en na een halfuurtje lezen vallen m'n ogen netjes rond een uur of 1 dicht, en lig ik ook niet te piekeren omdat ik met m'n gedachten in m'n boek zit.
Vinden jullie het ook altijd zo'n drama om of bij anderen te slapen of als anderen bij jullie slapen? Een vriendin van mij overnacht regelmatig bij mij en zij gaat dus rond 10 al naar bed, terwijl bij mij de avond dan nog maar net begint