ongelofelijke kiespijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Spekkie01

ongelofelijke kiespijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 05:18

Goh, wat kan een mens zich zielig voelen.

ik heb echt een rotweek achter de rug. Vorige week een autoongeluk, niets ernstigs, maar wel auto total loss en bij mij alles zeer en zwaar gekneusd borstbeen. Vervolgens eergisteren nog een aderontsteking in mijn arm van een infuus dat ze bij het ongeluk verkeerd hebben aangelegd.

En nu......... nu zit ik zielig op de bank met enorme kiespijn, de klok vooruit te kijken zodat het eindelijk een fatsoenlijke tijd is om de weekendtandarts te bellen.

ik heb echt de *piep* aan de tandarts, dus dat is wel een indicatie van hoe pijnlijk het is. Ik slik nog ibuprofen 600 vanwege de aderontsteking en mijn borstbeen en daar gaat depijn dus dwars door heen.

Om het nog eventjes erger voor me te maken is het morgen ( vandaag ) mijn trouwdag en zouden we leuke dingen doen en lekker uit eten........ik voel me vet sielug :(

Nu van ellende maar op bokt afgewisseld met een spelletje bubble witch saga.

Iemand nog een idee hoe me af te leiden vam de pijn. Meer pijnstilling dan ik nu op heb, mag ik niet.

DonCamillo

Re: ongelofelijke kiespijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 05:37

Agossie. Als de pijn echt niet te harden is, toch maar nu bellen, want kiespijn is een van de ergste soorten pijn die er is. Daar zou een tandarts toch begrip voor moeten hebben.
Of anders wacht je tot 6 uur, dan begint voor mijn gevoel de morgen...
Heb je kruidnagels in huis? Er op kauwen verdooft in ieder geval het tandvlees, misschien scheelt het iets.
In ieder geval sterkte ermee!

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 06:24

Mmmm het is hier nog gewoon donker. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik om 8 uur mag bellen. Die arme man/vrouw heeft ook zondag. Dus nog even anderhalf uur afzien.

geen idee wat er loos is in mijn mond, hopelijk geen wortelkanaalbehandeling, dan ga ik echt gillen. 1 keer gehad en dat was echt niet grappig

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 06:35

Als troost, ik heb er een paar gehad in mijn leven en ze vielen me alles mee. En de opluchting van de pijn die eindelijke stopte.... heerlijk.....

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 06:40

Dat is waar, maar zit me er al vanaf 4 uur vannacht druk over te maken. De angst is zowar erger dan de pijn......god wat ben ik een "mietje"

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 06:49

Heb je jenever is huis? Spoelen met jenever dat verdooft

Heel veel sterkte ik weet wat t is

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 06:52

Hahaha. Geen drank in huis......kan ik niet zo goed tegen. Afleiding helpt, maar jeej wat kunnen een paar uur lang duren zeg........

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 06:53

Ahh sterkte! Kiespijn is poedersuiker idd.. De mond spoelen met sterke drank verdoofd de tand ook (en als je het daarna doorslikt verdoofd het alles, maar lijkt me in combinatie met je pijnstillers niet zo'n goed idee :D).

Ahh wordt net geopperd :D

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 06:55

Nope....zit ik straks high op de bank.

het ergste is zowat nog dat manlief heerlijk ligt te ronken in bed. Dat wil ikke ook!!!!

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 07:00

Wordt de pijn minder als je ergens op bijt?

Het beste zou zijn: bijten op een watje gedrenkt in jenever, maar goed, je heb geen drank in huis.

Je kan ook gewoon het watje mat maken, werkt ook iets. Soort tegendruk verlicht de pijn

Suc6

Enne... Ik zou gewoon bellen, risico van weekend dienst draaien zeg maar...

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 07:05

In eerste instantie lijkt het iets te verdoven als ik ergens op bijt, maar daarna he.... pfoeh, ga zowat door de grond.

ik ga zo toch echt telefoontje plegen....zucht.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 07:06

Weekenddienst heeft spreekuren maar is 24/7 dus je had kunnen bellen. Spreekuur is meestal om 10 uur. Heb je naast de ibrufen al paracetamol gehad? Als je ibrufen 600 hebt mag je daarnaast paracetamol nemen. Acute zenuwontsteking helpt zo niet veel tegen, arme jij. Als de zenuw al is afgestorven kan ijswater soms nog wel helpen, even als rechtop blijven zitten. Zo ben ik eens een nacht doorgekomen toen de dienst niet te bereiken was :(

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 08:18

Nou, ik heb gebeld, kon ik pas om 11 uur terecht......na even klagen is dit 10 uur geworden, nog even afzien dus.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 08:24

Oh wat naar! Ik weet wat het is, heb laatst ook een paar nachten huilend in bed gelegen van de kiespijn.

Naast 600 ibu mag je nog 1000 paracetamol slikken, dat kan net de scherpe kantjes eraf halen. Is het in je onderkaak of bovenkaak? Als het de onderkaak is kan je ook met je hand druk geven om je kaak/wang, dat wil ook nog wel eens verlichten

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 08:28

Nee helaas, is de bovenkaak en de paracetamol is helaas op. Normaal hele voorraad in huis, maar die heb ik van de week al soldaat gemaakt.

Ik heb qua gezondheidd en pijn wel de absoluut slechtste week van de afgelopen jaren.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 08:42

Spoelen met water en zout wil ook nog wel helpen. Los echt veel zout op in een glas water. Spoelen en niet na spoelen. Is verschrikkelijk vies maar hielp mij altijd wel goed.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 08:46

Misschien staat het 1 wel met het ander in verband, ben je ontstekingsgevoelig?

Sterkte straks

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 08:49

Op kruidnagel bijten wil ook wel helpen. Of kruidnagelolie op een watje en daarop bijten.
Sterkte en Gefeliciteerd met je trouwdag :(:)