Pijn aan ribben/longen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Pijn aan ribben/longen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 01:22

Hallo,
ik denk niet dat er veel mensen nog actief zijn maar ik heb toch is besloten een topic te openen. Ik heb de laatste twee dagen voor het slapen gaan last van pijn, ik weet alleen niet wat het nu precies is en aan welk deel van mijn lichaam. Ik heb deze pijn heel sporadisch wel eens voor ik ga slapen, het was nu zeker alweer een jaar geleden, maar ik ken het gevoel wel meteen en is altijd precies hetzelfde. De pijn zit eigenlijk tussen mijn ribben, in het midden dus, net onder mijn borst. Het is lastig te zeggen waar het precies zit maar ik neig dus echt het meeste naar het gedeelte tussen mijn ribben helemaal bovenaan. Het zijn hevige steken en een gevoel van druk. Gek genoeg lijkt het met lucht te maken te hebben want het voelt ook alsof er dan een boer vast zit ofzo :+ als het me lukt een boer te laten voelt dit als een opluchting. Het komt en gaat een beetje, afentoe is het zo pijnlijk dat ik echt even moet op staan en het niet meer goed te houden is. Het gaat vrij snel weer weg, nu is het er bijv wel maar minimaal. Als ik google kom ik bij veel dingen terecht maar niks lijkt op wat ik voel en op de juiste plek. Is er iemand die dit gelijk herkent?

Murthul

Re: Pijn aan ribben/longen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 01:46

Klinkt alsof je last hebt van je borstbeen, deze kan wat geirriteerd zijn en daardoor kun je pijn/druk ervaren. Boeren (druk van binnenuit) kan daarbij zeker een opluchting zijn.

Als ik jou was zou ik gewoon wat ibuprofen slikken, dat is ook ontstekingsremmend dus dempt de pijn en een eventuele ontsteking. Het is vervelend maar er is weinig aan te doen. Als je t niet vertrouwt kun je altijd voor de zekerheid langs de huisarts, of de HAP aangezien het weekeind is.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:58

Kan ook met maagzuur te maken hebben. Als je nl plat ligt dan kan het te veel aan maagzuur naar boven toe stromen. Dit zorgt voor een brandend gevoel en steken net onder het borstbeen.In het Engels: heartburn.
Als dit het geval is dan moet het hoofdeind van het matras 30% hoger liggen dan de rest, dat kun je bereiken door aan het hoofdeind onder het matras een aantal kussens te leggen en 's avonds na 20.00uur niet meer te eten. Ook maagzuurremmers zoals Z.antac innemen voor slapen gaan helpt.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:01

Oh ja nog vergeten, dan dus geen ibuprofen gebruiken want dit kan maagklachten veroorzaken. Maar paracetamol.
Ook het boeren kan wijzen op maagklachten.