Rijden met polsbrace?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Kelley

Rijden met polsbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 20:55

Ik loop al een paar weken met pijn in mijn pols, en nu ben ik bij de dokter geweest, en die heeft mij verteld dat ik een polsbrace (push med) op maat moet gaat laten maken. Ik loop hier zeker een paar maanden mee volgens hem. Tijdens het rijden op zich heb ik nooit pijn gehad, en de dokter heeft ook gezegd dat ik mag blijven rijden zolang ik geen pijn heb, dus niet overbelasten/forceren.
Nu ga ik wel verder met rijden, maar eenmaal als ik die brace heb, moet ik die dan ook gebruiken tijdens het rijden? Ik rij 1 uurtje in de week, en 'snachts hoeft de brace niet om. De brace is puur ter ondersteuning van de pols. Mijn moeder was bang dat ik genoeg grip zou hebben, of die brace kapot kon trekken.
Ik ga het zelf gewoon een keer met proberen, en als dat goed gaat zie ik er persoonlijk geen probleem in. Maar waarschijnlijk zijn er wel bokkers die er meer verstand van hebben als mijn moeder en ik :) Dus, wat is jullie advies?

Murthul

Re: Rijden met polsbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:59

Met n push med kun je over t algemeen prima rijden. Als t goed is ligt je hand/vingers nog gewoon vrij.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 00:02

Ik heb al wel een tijd (ongeveer drie kwart jaar ) met een duimbrace moeten rijden. Dit was op zich wel te doen al merkte ik dat ik minder teugelgevoel had.
Wanneer mijn klachten gaan verergeren moet ik wellicht ook over op een aangepaste brace dus ik ben wel benieuwd naar de ervaringen. ( volgens mijn fysio kon ik gewoon blijven rijden)

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 00:15

Ik heb een tijdje met een polsbrace gereden en vond het wel lastiger dan gewoon zonder, maar zeker niet onmogelijk! Ik had er met rijden niet echt last van maar merkte wel dat de paarden er anders op reageerden omdat ik toch niet zo goed in staat was om controle uit te oefenen met die hand, als ik normaal wel kon. Ik zou als ik jou was gewoon zelf een keer opstappen en kijken hoe het voor jou voelt. Bang zijn om je pols of je brace kwaad te doen hoef je niet te zijn, die dingen zijn echt wel stevig genoeg haha!

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 12:55

Okee bedankt voor jullie advies, ik ga het gewoon een keer proberen zodra ik hem heb :)