Ik word er zo moe van, wat is er mis met mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Ik word er zo moe van, wat is er mis met mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 09:01

Beste bokkers,

Al jaren kamp ik met een stijve, pijnlijke nek. Hier heb ik nooit veel aandacht aan besteed omdat het een deel van mijn leven werd. Ik kraakte de boel als ik er last van had en dat was 't.
Nu hebben recentelijke gebeurtenissen mij een beetje opgeschrokken. Over de vakantie heen kreeg ik ook last van mijn rug (weer niet naar de HA) natuurlijk en afgelopen dinsdag liep ik de hele dag met een steek in mijn linker heup rond maar echt heel diep van binnen. Toen ik thuis kwam verging ik van de pijn en kon ik geen stap meer zetten, niet alleen door de pijn, maar vnl. omdat mijm linker been mijn gewicht niet meer droeg! Ik ging op 2 benen staan en hij zakte gewoon onder me weg! Dat gepaard met de pijn heeft mij doen besluiten mijn tas te pakken, vriendlief achter de PC vandaan te trekken en op naar de HA post. Na 2 uur wachten stuurde de beste man mij naar huis met 2mg Diazepam en 3mg codeïne. Ik was op z'n zachtst gezegd ernstig teleurgesteld.

De volgende dag was de pijn goed te doen maar kon ik nog steeds niks met dat verrekte been, dus op naar mijn eigen huisarts. Resultaat: afspraak voor een MRI, 30mg codeïne en 500mg Naproxen.
Het gaat nu ietsje beter, ik loop weer enigs zins, maar de pijn blijft. Het rare is dat ik nergens anders last heb van tintelingen of doofheden (wat op een beklemde zenuw zou duiden).

Ik begin nu te vermoeden dat eea.met elkaar te maken heeft. Ik heb al ong. een jaar last van verstoppingen en ondanks gezond eten en bewegen ben ik in het afgelopen halve jaar 15kg aangekomen. Hier heeft de HA me Orlistat voor gegeven, maar tot noch toe geen resultaat.
Helaas wil de HA hier niks over kwijt en ik word er gewoon zo moe van.
Heeft bokt ideeën?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:05

Hallo,

Heel veel sterkte wat zal je geschrokken zijn!

Ik zou je heel goed laten onderzoeken en met je darmen naar een mdl arts gaan.
vraag voor verwijzingen.

In je darmen zitten ook zenuwen die met je benen in contact staan.
(zoiets was het)
Me zusje heeft een ernstig darm probleem en er zijn ook aantal momenten geweest dat ze bv 2 weken haar benen nog wel kon bewegen maar er niet meer op kon staan.

Kom je er niet uit in het ziekenhuis vraag dan een second opnion.

Doubtless

Re: Ik word er zo moe van, wat is er mis met mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:15

Als je been niet meer functioneert klinkt het alsof er een zenuw bekneld zit, niet gek als je al zo lang last van je nek/rug/wervels hebt. Je buikklachten kunnen daar vanwege verklevingen uit voortkomen. Doordat je zenuwen misschien niet genoeg zuurstof krijgen zoeken organen elkaar op en verkleven om zo zuurstof aan elkaar door te geven (als ik het helemaal goed begrepen heb van mijn therapeut). Ik zou op zoek gaan naar een therapeut (manueel of osteopaat) die je wervels nakijkt en ook meteen wat aandacht schenkt aan je organen. Laat je niet afschepen met pijnstillers, er moet toch iets behandeld worden om je lijf weer aan de praat te krijgen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:41

Hi!

Ik heb een poosje geleden iets soortgelijks meegemaakt.
Zelf heb ik al 12 jaar ernstige rugklachten, maar er is nooit een diagnose gesteld, ik werd altijd naar huis gestuurd met tramadol, diazepam, noem maar op.
Toen ik twee jaar geleden ook nekklachten kreeg begon ik me toch zorgen te maken. Inmiddels "kraak" ik zelf zo'n 15-30 keer per dag mijn nek omdat ik anders hoofdpijn zit (er knelt dan iets in mijn nek).
Vorig jaar september ben ik begonnen met een stage van tien maanden waarbij ik 32 uur per week achter een niet op mij afgesteld bureau heb gewerkt (voor stagiaires waren er geen vaste plekken, ik zat dus op de plek van een willekeurige collega die er op die dag niet was). Toen ik op een dag op wilde staan om de trein uit te stappen kreeg ik steken ter hoogte van mijn SI gewricht, maar dan diep van binnen, welke uit liepen naar de achterkant van mijn bovenbeen, als een soort kramp. Soms was de pijn zo erg dat ik door mijn benen zakte en niet meer kon lopen.
Ik heb toen contact gezocht met een chiropractor welke mij eerst veel vragen heeft gesteld.
Twee van deze vragen waren of ik de laatste maanden veel was aangekomen en of mijn ontlasting normaal was. Het eerste was bij mij niet het geval (niet meer dan 5 kg, was te verklaren door het zittende werk), het tweede was wel het geval. Wanneer beiden het geval waren was dat volgens mijn chiropractor een slecht teken.
Uiteindelijk ben ik gediagnosticeerd met een beginnende hernia in mijn linker SI gewricht, ischias in mijn rechter bekken, een scheef bekken en bulging disc in mijn onderste ruggenwervel. Niet niets voor iemand van 24. Helaas is er op dit moment weinig aan te doen, binnenkort wordt er een MRI gemaakt om te zien of het ziekenhuis iets voor mij kan betekenen.
Tot voor kort ging ik eens per week naar de chiropractor en daarmee was de pijn uit te houden. Omdat ik nu door mijn budget heen zit bij de verzekering en het nu zelf moet betalen kan ik helaas niet meer gaan omdat ik dit niet kan betalen (40 euro per behandeling, dus 160 euro per maand). :(
De pijn wordt nu weer steeds erger en ik denk er aan om binnenkort een verwijzing bij de huisarts te vragen (chiropractor kan geen verwijzing schrijven omdat het in Nederland geen arts is).

T is een lang verhaal, sorry, maar ik herken veel in jouw verhaal. Misschien kan een chiropractor voor jou ook iets betekenen? Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Ik kamp er ook mee. Slapeloze nachten, pijn, vermoeidheid. :(:)
Hopelijk kun je er iets mee en vind je snel een oplossing voor dit vreselijk nare probleem!!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:44

Molfre schreef:
Beste bokkers,

Al jaren kamp ik met een stijve, pijnlijke nek. Hier heb ik nooit veel aandacht aan besteed omdat het een deel van mijn leven werd. Ik kraakte de boel als ik er last van had en dat was 't.
Nu hebben recentelijke gebeurtenissen mij een beetje opgeschrokken. Over de vakantie heen kreeg ik ook last van mijn rug (weer niet naar de HA) natuurlijk en afgelopen dinsdag liep ik de hele dag met een steek in mijn linker heup rond maar echt heel diep van binnen. Toen ik thuis kwam verging ik van de pijn en kon ik geen stap meer zetten, niet alleen door de pijn, maar vnl. omdat mijm linker been mijn gewicht niet meer droeg! Ik ging op 2 benen staan en hij zakte gewoon onder me weg! Dat gepaard met de pijn heeft mij doen besluiten mijn tas te pakken, vriendlief achter de PC vandaan te trekken en op naar de HA post. Na 2 uur wachten stuurde de beste man mij naar huis met 2mg Diazepam en 3mg codeïne. Ik was op z'n zachtst gezegd ernstig teleurgesteld.

De volgende dag was de pijn goed te doen maar kon ik nog steeds niks met dat verrekte been, dus op naar mijn eigen huisarts. Resultaat: afspraak voor een MRI, 30mg codeïne en 500mg Naproxen.
Het gaat nu ietsje beter, ik loop weer enigs zins, maar de pijn blijft. Het rare is dat ik nergens anders last heb van tintelingen of doofheden (wat op een beklemde zenuw zou duiden).

Ik begin nu te vermoeden dat eea.met elkaar te maken heeft. Ik heb al ong. een jaar last van verstoppingen en ondanks gezond eten en bewegen ben ik in het afgelopen halve jaar 15kg aangekomen. Hier heeft de HA me Orlistat voor gegeven, maar tot noch toe geen resultaat.
Helaas wil de HA hier niks over kwijt en ik word er gewoon zo moe van.
Heeft bokt ideeën?

Dit klinkt precies wat ik heb gehad :j
Bij mij bleek er opeens een scheurtje in mijn kraakbeen te zitten..

Dit is alleen te zien op een MRI iig. Kan nu niet heel uitgebreid reageren, zal ik straks even doen!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:00

heb je reuma, beghterew ,fibralmagie in de familie.
bij de laatste zit het niet in het bloed maar kan wel deze en gelijke klachten geven
en heb je zelf een darm ziekte spastische of ziekte van crohn?

ben geen dokter maar bij mij gingen die zelfdeklachten naar deze hoek

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 10:21

Wouw, bedankt voor de reacties!

Ik heb wel fibromyalgie in de familie, mijn opa aan moeder's kant, die heeft er al last van sinds 'ie 30 is, maar symptomen daarvan heb ik verder nooit ondervonden. Ik heb zelf verder ook geen aandoeningen (voor zover ik weet) die je beschrijft.

Ik zat er al een hele poos over te denken om een bezoekje te brengen aan een chiropractor, maar ik denk dat het verstanding is misschien toch naar een osteopaat te gaan, of een intake afspraak met beide te maken en te zien wie me het beste kan helpen.

SI gewricht heb ik nooit aan gedacht, heb eens even opgezocht waar precies deze zitten en ik heb een zeer sterk vermoeden dat dat is waar mijn pijn vandaan kwam. Gaan we dus ook in het achterhoofd houden.

Erg bedankt voor de inzichten die jullie me gegeven hebben.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:28

Eerst maar even langs een osteopaat. Door vastzitten in je rug kun je uitstralingspijn naar je heup krijgen tot zelf uitval. Zo klinkt het tenminste. Eerst de oorzaak aanpakken, dus alles laten losmaken en rechtzetten. Dan pas symptoombestrijding als nodig. Ook je darmklachten kunnen daar wegkomen.

Mn vader lag bijna op de operatietafel omdat hij door rugpijn ook uitval in zn been kreeg. Uiteindelijk koppig toch eerst nog naar de osteopaat geweest en het probleem was na een paar keer behandelen compleet weg. Geen operatie meer nodig

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 09:46

Nou, even ontladen.

Ik ben gisteren ochtend bij de osteopaat geweest en die heeft bevestigd dat mijn hele linker SI gewricht vast zat en dat de spieren daar omheen erg strak stonden. Hij heeft alles gekraakt en man wat een geluid kwam eruit. Mijn rug voelde als spaghetti in vergelijking met hoe het normaal gesproken is. Toen ik thuis kwam (na 20 minuten lopen, dus dat zal de boel in werking hebben gezet) gingen de pijpleidingen leeg hoor, ik zal niet in detail treden, maar ik heb zeker 15 minuten op de wc gezeten.
Ik werd vanochtend voor het eerst wakker zonder zere, stijve rug, wat een gewaarwording is dat :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:00

Haha ja dat heb je nog weleens dat je darmstelsel er vrolijk van wordt ;), maar top dat je geweest bent en nu maar weer je lichaam langzaam aan laten herstellen :)