val met paard betekent 10 weken gips en leren lopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aim

val met paard betekent 10 weken gips en leren lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 21:56

20 juli was ik de laatste 3 dagen aan het volmaken van mijn vakantie in de Eifel ( Duitsland ) aangezien mijn paardje daar in de opfok staat.

Laten we gaan springen in het weiland, dacht ik. De grond was droog en ik dacht ooh dat kan wel.
Fout gedacht.. Het paard gleed uit en het paard viel op mij ( vanaf mijn knie tot mijn tenen ). In mijn reactie duwde ik meteen het paard van me af. Die vervolgens lekker ging grazen en rondjes om mij heen liep. Thank god dat ik braaf mijn cap en bodyprotector om had, maar voorkomen dat de stijgbeugel tegen mijn voet aandrukte kon ik niet. De schoen ging uit en ik zag duidelijk dat mijn voet niet recht stond. Na 20 minuutjes in het weiland te hebben gelegen kwam de ambulance ( Dit duurde langer omdat, het dorpje waar ik was in de middle of nowhere ligt. )

Afbeelding

Aangezien het dorpje maar een uur verwijderd is van Maastricht had ik de hoop dat ik daarheen werd vervoerd. Dit was niet het geval omdat, ik in Duitsland was en niet over de grens vervoerd mag worden.

Aangekomen bij het ziekenhuis werden er foto's gemaakt. Resultaat:
- 4 middenvoetsbeentjes compleet uit de kom en mijn grote teen die toch ook niet helemaal stond zoals het hoorde.

Meteen een operatie gehad. De dokters hadden nog zo gezegd dat ik geen pinnen in mijn voeten zou krijgen ( Heb ik in mijn halve Duits gehoord ). De operatie was goed gegaan, maar de nabehandeling in het ziekenhuis was heel slecht. Niemand die naar mij toe kwam wat ze hadden gedaan met mijn voet. Het verband eraf halen en vervolgens een half uur openlaten waardoor, ik de vliegen die neerstreken op mijn been, moest wegslaan.

Geen vriendinnen om mij heen, geen kennissen die even langskomen maar, gelukkig wel mijn moeder de hele tijd aan mijn zij gehad en mij vader en broer kwamen ook nog een paar dagen. Ik mocht ook absoluut niet uit mij ziekenhuis bedje komen of naar buiten ( heel moeilijk als je roker bent :') )
Na 1.5 week daar te hebben gelegen ( Omdat, mijn zwelling heel erg was en ze bang waren voor compartimentssyndroom ) mocht ik met de ambulance naar huis omdat mijn zwelling genoeg was weggetrokken.

Na een week ging ik in Nederland naar de afdeling chirurgie. Foto's bekijken, voelen, hechtingen eruit. Nadat de dokter de foto's had bekeken zei hij er zitten 6 pinnen in je voet. Pinnen in mij voet ?!, dacht ik. Een kleine teleurstelling.. want, waar ik zo bang voor was, was nog een operatie. Ook hier kreeg ik weer te horen dat het 1 van de ernstigste letsels was, wat je maar kon hebben.

Vooruitzicht is nu: 10 weken gips en rond 1 september een operatie om mijn pinnen eruit te halen.
Na de 10 weken gips weer gaan beginnen met leren lopen met behulp van fysiotherapie.
Ik kan niet wachten tot ik bij de fysio loop en zo snel mogelijk weer kan lopen ook al word het een lange weg.

Maar héé ik heb in een ambulance kunnen rijden *\o/*
AfbeeldingAfbeelding

_Kelley

Re: val met paard betekent 10 weken gips en leren lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:02

Aaauwwie dat ziet er pijnlijk uit -O-
En vooral rottig, dat er niemand kwam, en van de pinnen, ik snap je teleurstelling! Veel beterschap en nog succes bij de fysio!

aim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 22:04

@ _Kelley Geen pijn gehad raar genoeg.. Gaat zeker lukken dankjewel!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:06

auch dat ziet er niet best uit die eerste foto, beterschap!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:07

poeh hey, ben blij voor je dat het geen pijn doet, want het ziet er idd heel erg pijnlijk uit..
Heel veel beterschap gewenst, hoop dat je er snel weer bovenop bent!! :)

aim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 22:08

@polly @nine1987 Dank jullie wel! Als het aan mij ligt zit ik morgen weer op een paard :')

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:09

oooh my... Dat was een lelijke val!
En die foto's van je voet, ieeehh...

Hoe gaat het geestelijk met je?

Ik hoop dat je er snel weer boven op bent.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:12

Heel veel beterschap! Ik heb ook net een voetellende achter de rug gehad en daardoor 8 weken niet kunnen rijden dus weet hoe het voelt. Hopelijk ben je er snel weer boven op!

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:15

Wauauw, ik vond het verhaal al heel koel verteld en lees nu ook nog dat je geen pijn hebt.... Nou ja, onvoorstelbaar maar gelukkig, haha! Houden zo ;) Beterschap!

aim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 22:25

@EngeltjeS Over het algemeen wel goed, alleen als ik mensen over buitenritjes vind ik het wel lastig. Festival kaartjes verkopen :(. Probeer sterk te blijven alleen maar negatief denken helpt helemaal niet :).

@Sterretje90 Probeer er ook koel onder te blijven haha. Soms moeilijk maar ik denk positief.

@elinedeau95 ooh.. ook heftig. Je rijd wel weer kan ik uit je berichtje opmaken?

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:48

Oef dat klinkt wel heel naar allemaal! Beterschap! Zou je al wel voordat je kan lopen bij je paardje mogen gaan kijken, evt. in een rolstoel of met krukken?

Ohja, over dat rijden in de ambulance, na de 3e x wordt je het wel zat (ik in ieder geval wel) :')

aim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 23:12

@_Maartje Ja gelukkig wel ! als ik maar goed mijn been omhoog in de auto ( 4 uur rijden vanaf haarlem )

3 keer.. pff ja dat snap ik wel blegh

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:18

Zo, dat was zonder pinnen ook niet meer op te lappen. Ik denk dat die artsen er alles aan gedaan hebben om de functie van je voet zo goed mogelijk te herstellen. Goed aan de regels houden want die voet moet nog heel lang mee, succes.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:26

Zo jeetje, dat is niet niks he... Heel veel succes met revalideren en veel beterschap gewenst.

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:27

Pfoe das een flinke rit! Maar wel fijn dat het dan mag :j in ieder geval beterschap!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:30

Dat is schrikken zeg, je zou niet denken dat die 'stomme' botjes voor zoveel ellende kunnen zorgen. Heel veel sterkte met je herstel.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:33

Ah bah! Beterschap! Hopelijk hou je er niks aan over! Je klinkt in ieder geval wel lekker positief!

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:32

Shennalover schreef:
@elinedeau95 ooh.. ook heftig. Je rijd wel weer kan ik uit je berichtje opmaken?

Ja ik rij nu al 1,5 week, maar merk werk dat ik conditioneel achteruit ben gegaan :+
Weet hoe moeilijk het is om je rust te houden, maar het is echt beter. Snap het gevoel dat je er gelijk op wilt springen en wegrijden. Nog een keertje veel beterschap!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:37

Jeetje wat vervelend.
En dan 10 weken niks mogen doen. :(
Beterschap.

Ik heb ook 2 x me voet gebroken gehad, wel in het gips maar geen operatie.
Wel een aangepaste schoen met een grote koker tot de knie.

aim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 13:33

vrouwke schreef:
Jeetje wat vervelend.
Beterschap.

2 keer nogwel.. dat is ook pittig

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:00

Shennalover schreef:
vrouwke schreef:
Jeetje wat vervelend.
Beterschap.

2 keer nogwel.. dat is ook pittig

1e keer op me trouwdag, foto's maken met me paard terwijl ze hengstig was en er 4 hengsten voor de kar stonden.
2e keer toen ik net gereden had en ze op stal wilde zetten en iemand maakte gooide de deur open toen sprong ze opzij.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:07

Auw heel veel sterkte.

Weet hoe je je voelt ik heb 6 weken niet mogen lopen na een knie operatie, dit was ook nieg de bedoeling ik zou eigenlijk lopend weer na huis mogen. Helaas werd dit niet zo.

Ik vond het vooral heel moeilijk als mijn vriendin op mijn paard reed. En dat ik de hele tijd thuis moest zitten

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:54

Pff, dat is geen klein letsel nee. Sterkte! Als je nog een goede fysio zoekt om bij te revalideren, heb ik nog wel een tip voor je. (zie dat je uit verlserbroek komt)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:58

Gossiemikkie das een flinke blessure!
Daar ben je voorlopig nog wel effe zoet mee meis!
Heel veel beterschap.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 17:06

Heel veel beterschap!
Ik heb 6 weken terug ook een soortgelijk ongeluk gehad.
Paard kwam omhoog en viel achterover. Ik lag er dus ook onder. Had ook me bodyprotector en cap op! Gelukkig!! Resultaat was dat mijn kuitbeen uit de kom is gedrukt. Pin in me been gehad en ben alweer aan het lopen. Inmiddels ook alweer op het paard gezeten wat goed gaat. Wens je heel veel succes! :(:)