Wanneer is het een keer afgelopen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jetsje

Wanneer is het een keer afgelopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 23:03

Ja hoor het is weer eens raak, weer een operatie voor de boeg dit keer van mijn vader.
Het houd hier werkelijk nooit op met al die ziektes en rare bulten.
Even een klein verslagje van wat er de afgelopen 3 jaar zoal gespeeld heeft.

Ziektes en rare bulten

Moeder - 2011 tumor / 2012 tumor / 2013 nek hernia en vernauwing ( zo ernstig heli aan te pas gekomen)
Nog steeds elke dag pijn van de operaties.

Beppe - 2011 zelfmoordpoging daarna inrichtingen en nu bejaardentehuis en nog steeds geestelijk ziek.

Overleden

Diata ( mijn fjord ) - 2013 overleden aan ouderdom (33)

Gabber ( hond) - 2012 overleden aan ouderdom (16)

Pake - 2012 overleden na een lang ziektebeeld en vele ziekenhuisbezoeken voor nieuw bloed.

Opa - 2012 overleden ook lang ziek geweest (longen)

Goede buurvrouw 2012 - overleden na 8 jaar kanker

Oma van neef en nicht ( ook beetje mijn oma ) - 2012 overleden aan ouderdom

Vriend van vroeger - 2012 overleden op 19 jarige leeftijd door ongeluk

Oom van zwager - 2012 overleden na hartaanval

En dan denk je 2014 gaat het helemaal worden, dit jaar word het leuk!

Maar nee het houd niet op, dit keer heeft m'n vader weer een vetbult in z'n hals die nu zo hevig is dat zijn luchtpijp aan de zijkant van zijn hals zit ipv in het midden. Maar hij kan niet eerder geopereerd worden dan zijn been wat beter is. ( Iets met bloedvaten ). Want moet hij op dit moment geopereerd worden omdat hij bijv niet meer goed kan ademen, is er een grote kans dat hij de operatie niet haalt omdat z'n hart onder verdoving het bloed niet goed wegpompt door wat hij met zijn been is.

Dus nu vraag ik me af, houd het dan nooit op!!!

na al die nare dingen die opgesomd sta besef ik wel wat ik nu mis, daar waar ik heel dankbaar voor ben iedereen mee gemaakt te hebben. Het was heftig misschien maar na 2 begrafenissen werd het een gewoonte om mij voor dat soort dingen af te sluiten, zo kan ik mij vrij weinig van de meeste begrafenissen herinneren. Toch heb ik alles op mijn manier kunnen verwerken en kan ik met een warm gevoel aan iedereen terugdenken die is overleden ( ook in voorgaande jaren ) ik had ze liever allemaal gehouden. Dit topic is om van me af te schrijven en niet voor medelijden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:09

'Is dat alles'.

Ja zeker rot, maar kom op. Je hebt verder 'alles' nog, niet zo sip, is niet leuk voor je toekomst als je het op die manier bekijkt. *zoekt smilie die een ander omhelst*

Ik zie veel ' aan ouderdom ', bekijk het positief en denk eraan dat ze lekker oud zijn geworden en een heel leven achter zich hebben.

Sterkte met je vader, moeder en beppe (?)... :(

Thesserd

Re: Wanneer is het een keer afgelopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:12

Hierboven :j

Heel veel sterkte met je pa!

Probeer er verder van te genieten dat je nog een heel leven voor je hebt vol met mogelijkheden en personen die je nog wél hebt :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:15

Wat voor de een 'is dat alles' is kan voor een ander wel heel zwaar zijn....
Het is maar net hoeveel je kort op elkaar meemaakt en hoe je gemoedstoestand is.
Iedereen voelt zijn/haar eigen leed het ergste......

Heel veel sterkte TS

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:43

Nou inderdaad. Ik vind het nogal wat om 'is dat alles?' te zeggen. Dat is hetzelfde als 'stel je niet zo aan'. Voor haar is het zwaar (geweest). Of het nou om je hond, paard, buurvrouw of familie gaat, het is altijd erg om mee te maken als iets of iemand overlijdt.

Sterkte TS!

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 23:53

Het was indd achteraf gezien een zwaarder jaar dan ik me op dat moment besefte.

Ik snap de reactie van xslvna niet echt, waars heb je niet alles gelezen want onderaan heb ik duidelijk vermeld dat ik heel blij ben dat ik iedereen heb mogen mee maken en nu mag missen. Beter dat dan ze nooit gekend te hebben, dus ik bekijk het juist op een positieve manier!!

Dankjuliie wel! Toch wel weer spannend hoor als er weer iets is waardoor iemand ineens kan worden weggebracht naar t ziekenhuis. En echt waar, nu opeens snap ik waar mijn slapeloze nachten wegkomen! :j

Er zijn ook wel leuke dingen gebeurd hoor. Mijn nichtje is al bijna 9 maanden! En ik heb alweer afspraken staan om paarden te bekijken. Dus gelukkig ook leuke dingen op het programma! :D

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:09

Sterkte hoor. En gewoon doorgaan met de goede dingen. Ik lees dat je daar ook mee bezig bent.