Griep (koorts) en vervolgens rode vlekken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Griep (koorts) en vervolgens rode vlekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 21:08

Allereerst wil ik even melden dat ik gelukkig alweer beter ben, en geen last meer heb van deze klachten. Maar aangezien ik dit nog nooit eerder heb gehad en geen idee had wat het was, ben ik benieuwd of een bokker mij daar antwoord op kan geven.

Afgelopen week ben ik een week op (trainings-)ponykamp geweest. Op maandagmiddag (tegen 15.00 uur) begon ik mezelf wat moe te voelen (ik dacht; niet gek na al 3,5 gereden te hebben vandaag). 'S avonds kreeg ik gigantische hoofdpijn, keelpijn en had ik het telkens warm en dan weer heel koud, koorts dus.
Flink balen, asprine erin en mn bed ingedoken. Volgende ochtend was ik nog beroerder, bijna flauwvallen/kokhalzen, verschrikkelijke hoofdpijn. Ochtendje in bed gebleven dus.
Gelukkig knapte ik snel weer op en dinsdagmiddag voelde ik me wel weer beter gelukkig.

Woensdagmiddag begon ik opeens rode vlekken te krijgen. Op mijn armen, handen, hals en gezicht, maar vooral mijn buik en rug zaten helemaal onder de vlekken.
De vlekken op mijn rug voelde alsof ik verbrand was, van de rest had ik totaal geen last.
De vlekken zijn met een dag of 3 weer volledig weggetrokken.

Mijn vraag is dus, wat zijn deze rode vlekken geweest? Is het iets wat van de koorts af kan komen? Of iets heel anders?
Waren ze besmettelijk? (heb verder niemand gehoord over rode vlekken)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:17

Hey, die rode vlekken waren hoogst waarschijnlijk netelroos, wetenschappelijke naam is Urticaria. Mijn vriend had hier ook last van door gebruik te maken van flexium gel. Er zijn ontzettend veel medicijnen die netelroos als bijwerking hebben.
echter als je het eenmaal hebt gehad kun je er last van blijven krijgen. Mijn vriend had het 4 weken niet, en toen hij een dag in de zon op de wei was is het terug begonnen. Bij hem komt het terug bij warmte, voornamelijk op de voeten waar de sokken warmte vasthouden, en op de rug, maar soms ook in het gezicht.

Mijn vriend had bij de eerste keer trouwens ook koorts.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 21:27

MaricoGraphy schreef:
Hey, die rode vlekken waren hoogst waarschijnlijk netelroos, wetenschappelijke naam is Urticaria. Mijn vriend had hier ook last van door gebruik te maken van flexium gel. Er zijn ontzettend veel medicijnen die netelroos als bijwerking hebben.
echter als je het eenmaal hebt gehad kun je er last van blijven krijgen. Mijn vriend had het 4 weken niet, en toen hij een dag in de zon op de wei was is het terug begonnen. Bij hem komt het terug bij warmte, voornamelijk op de voeten waar de sokken warmte vasthouden, en op de rug, maar soms ook in het gezicht.

Mijn vriend had bij de eerste keer trouwens ook koorts.

Heb dit even gegoogled (bah wat een nare foto's := ) maar het lijkt hier niet op.
Ik had op het moment van de vlekken ook geen koorts meer. De vlekken zijn ook echt vlekken, geen gezwollen plekken (of kan dat ook bij netelroos?). Daarnaast had ik er totaal geen last van, geen jeuk oid.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:29

mijn dochter heeft zoiets ook eens gehad en de dokter noemde het huidgriep. Is onschuldig maar wat het dan precies is weet ik ook niet

Art_Ificious

Re: Griep (koorts) en vervolgens rode vlekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:35

Eerst was het gezwollen plekken bij mijn vriend. Maar er zijn soms ook gewoon rode niet jeukende plekken.

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:47

koortsuitslag?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:10

Google eens op viraal exantheem

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 21:16

Het lijkt niet op huidgriep, koortsuitslag en ook niet op viraal exantheem (voor wat ik kan vinden op google). Het was veel minder extreem, echt vlekken, geen bultjes of blaasjes en ook niet zo extreem rood zoals ik op de foto's zie.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:24

De zesde ziekte? Kans is erg klein, omdat het echt een kinderziekte is meestal wordt doorgemaakt tussen de 6 maanden en 3 jaar. Maar als je het nooit gehad hebt, kun je het als volwassene wel krijgen. Echter is die kans wel enorm klein.
Maar dat begint ook met (hoge) koorts die vervolgens verdwijnt en dan krijg je vlekjes die ongeveer na een dag of 2/3 weer verdwijnen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:33

Maar zesde ziekte zijn vooral kleine rode stipjes op de romp dus dat lijkt me stug. Ook moet de koorts daarvoor langer hebben aangehouden

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:40

benangelique schreef:
Maar zesde ziekte zijn vooral kleine rode stipjes op de romp dus dat lijkt me stug. Ook moet de koorts daarvoor langer hebben aangehouden

Kans lijkt me ook klein hoor. Meestal hebben kinderen in ieder geval een dag of 3 koorts. Maar misschien dat TS al koorts had voordat ze zich niet lekker voelde.

Mijn dochters hebben beide de 6e ziekte gehad. Stipjes vond ik het niet, meer kleine vlekjes. Het was echt de huid die gevlekt was, het lag er niet op.
Omdat TS aangaf dat vooral haar rug en buik onderstonden en de uitslag kwam nadat de koorts weg was moest ik hier aan denken. Maar de kans is erg klein dat dit het is natuurlijk.

Hier een foto van de uitslag van de zesde ziekte. Zo zag het er bij mijn dochters ook uit:
http://www.umcutrecht.nl/subsite/Eczeem ... ziekte.htm

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 00:07

Het lijkt er wel verdacht veel op! De 6e ziekte is iets wat je maar 1x in je leven kan hebben? Anders ga ik eens navragen of ik dit ooit al eens gehad heb.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:26

Iejoorr schreef:
Het lijkt er wel verdacht veel op! De 6e ziekte is iets wat je maar 1x in je leven kan hebben? Anders ga ik eens navragen of ik dit ooit al eens gehad heb.

Ja, het is een ziekte die je maar één keer door maakt. De meesten maken het door tussen de 9 maanden en 2/3 jaar.

Ik zou eens navragen of je het als kind hebt gehad. De kans dat een volwassene het krijgt is wel heel erg klein, al is het niet onmogelijk.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... -kind.html