Normaal gezien plaats ik niet zo graag medische informatie op internet. Maar ik ben een beetje ten einde raad en hoop dat iemand hier m'n klachten herkent en/of enig advies heeft.
Het begon half januari van dit jaar. Op een gegeven moment werd ik van de ene op de andere dag erg duizelig. Hierbij ging het trouwens eerder om een ijl gevoel en niet echt draaiduizeligheid. Ook niet in aanvallen, maar echt continu. Bloeddruk gecontroleerd en ook bloed laten prikken. Alles was normaal, op een vitamine B12 waarde na van rond de 140. (Hier is overigens niets mee gebeurd) Uiteindelijk dacht ik de oorzaak van m'n duizeligheid gevonden te hebben, ik had namelijk redelijk wat spierspanning in mijn nek en ook de stress i.v.m. school zou er wel voor wat tussen gezeten hebben. Een maand of 2 later was mijn duizeligheid over.
Ondertussen even klachtenvrij geweest. Juni begon de duizeligheid opnieuw. Ook nu zocht ik er niets achter, want opnieuw stress i.v.m. school. De duizeligheid is dan in juli een week of 2 weg geweest, maar kwam uit het niets weer terug (qua heftigheidsgraad wel een stuk minder dan in januari). Ben daarom een aantal keer naar de fysiotherapeut geweest en die bevestigde spanningen in de aanhechtingen van mijn nekspieren, maar niet heel ernstig. Heb toen ook bepaalde manoeuvres gedaan voor moest het toch van mijn evenwichtsorgaan komen.
De voorbije week had ik echter elke keer na het eten maagklachten (weet overigens niet of dat hier iets mee te maken heeft, maar ik vermeld het toch maar). Net na de maaltijd heb ik ongeveer een uur lang een ontzettend slap gevoel en lijkt mijn maag niet te verteren. Nu moet ik hierbij wel vermelden dat ik al heel mijn leven ontzettend veel maagklachten heb, al van kindsaf. Ik verteer heel veel dingen niet en moet echt uitkijken wat ik eet. Op allergieën ben ik getest en een gastroscopie is ook gebeurd maar allemaal zonder resultaat. Ook gebruik ik al jaren maagzuurremmers, wat mijn maagklachten toch wel drastisch verminderd heeft (maar ik blijf gevoelig natuurlijk). Afgelopen vrijdag was de duizeligheid in alle heftigheid terug. Nu heb ik ook niet meer dat ijle gevoel, maar meer draaierig, als ik loop heb ik het gevoel dat ik ga vallen en dat ik niet recht loop. Ook weer de hele dag door. Heb opnieuw bloed laten prikken en er was ook nu niets abnormaal, mijn B12 was gestegen (220).
Andere klachten die ik ook heb, maar waarvan ik niet weet of ze er wat mee te maken hebben zijn: extreme haaruitval (hier heb ik vroeger al problemen mee gehad, gediagnosticeerd met alopecia androgenetica, maar dit was gestabiliseerd) waarvoor ik de laatste weken een vitamine B supplement ben gaan slikken, vermoeidheid, spiertrillingen in mijn benen, misselijkheid, weinig eetlust. Nu was ik even aan het googelen en komt er wel terug dat dit allemaal klachten zijn die bij B12 tekort kunnen horen. En las ik ook dat de grenswaarde eigenlijk beter opgetrokken moet worden naar 300. De HA wil echter geen injecties geven gezien mijn waarde hoog genoeg is en de duizeligheid daar niet van kan komen. Wat ik verder uit het symptomenlijstje nog extra herken: concentratiestoornissen, prikkelbaarheid. Ik zeg niet dat ik een B12 tekort heb hoor, en die lijst met symptomen is ook ontzettend lang dat iedereen daar vast wel een symptoom van heeft, maar het viel me gewoon op.
Ik neem overigens een supplement magnesium i.v.m. de maagzuurremmers. Ik hoop dat het hele verhaal niet te onsamenhangend is geworden, ik verduidelijk graag als dat ergens nodig moest zijn

Kort samengevat is het grote probleem dus die duizeligheid, de HA weet ook niet waar dit vandaan komt. Gaat wel vanzelf over.. Iemand onder jullie een suggestie?
Alvast hartelijk bedankt voor het lezen van mijn verhaal.
Groetjes

Ik ben máánden kei duizelig geweest, als ik ging liggen en moest omhoog komen
nou, alsof ik dronken was. Begon met 'spannings-duizeligheid' tot braken aan toe. Daarna werd de situatie houdbaarder en kon ik redelijk functioneren. Tot liggen en naar boven kijken.
Ik kan heus wel voor mezelf opkomen, maar als je gewoon totaal niet serieus genomen wordt, voelt het echt zinloos wat ik zeg. Ik snap ook niet goed waarom hij niet gewoon injecties wil geven, het kan geen kwaad, dus baat het niet dan schaadt het niet. En als ik de omgerekende waarden bekijk, vermoed ik toch echt een tekort.. 86 in januari, dat is echt niet goed. Blijkbaar. Wist ik toen nog niet
Anders had ik dan wel meer aangedrongen. De hogere waarde nu is waarschijnlijk vertekend door die supplementen die ik sinds een paar weken neem. Alleen kan dat het probleem niet oplossen.