Wanneer meld jij je ziek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Dribbel

Wanneer meld jij je ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 20:23

Hallo bokkers,

Ik zit voor mezelf met een klein dilemma. 2 weken geleden heb ik een behoorlijke keelontsteking gehad waarbij ik gewoon door met gaan werken. Ik heb zelf zoiets van als ik m'n bed nog uit kan komen, dan ga ik werken.
Maar nu begon ik me gister avond weer naar te voelen en nu voelde ik al weer een keelontsteking (aan de andere kant) opkomen. Hele nacht beroerd geweest en warm/koud hebben. Ook werd ik vanochtend kletsnat wakker van het zweet. Net koorts gemeten en die zit op 38.7. Lig nu op bed en mijn moeder zegt: als je morgen nog koorts hebt zou ik toch echt even rustig aan doen.

Ik meld me sowieso niet snel ziek, en daarbij werk ik hier pas vanaf 1 maart waardoor ik me er echt niet prettig bij voel. Ik kon vanochtend nog enigszins uit bed komen en ben dus wel gaan werken, maar niet van harte. Dag duurde ontiegelijk lang en kon alleen maar aan m'n bed denken.

Dus mijn vraag aan jullie, wanneer meld jij je ziek?

Alvast bedankt!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:29

het ligt eraan waar bij mij, werk : pas als ik me echt echt rot voel (het is te gezellig), school : als ik hoofdpijn heb :') :')

Century

Re: Wanneer meld jij je ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:31

In jouw geval zou ik me ziek hebben gemeld.
Ik meld me ziek als ik merk dat ik eigenlijk de hele dag op bed moet liggen omdat ik me beroerd voel. Verder kan ik ook af en toe vanuit huis werken, dat heb ik laatst gedaan toen ik niet helemaal fit was (misselijk, koorts), maar wel mijn bed uit kon.
Ik meld me niet graag ziek, maar soms helpt een dagje rust zo ontzettend veel!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:33

Ik meld mij alleen ziek als ik amper nog op mijn benen kan staan. :=

Ben vorig jaar een keer ziek geweest, had een ochtenddienst die dag. Werd wakker, was draaierig en misselijk, toch naar het werk gegaan. Onderweg in de berm ergens staan overgeven, daarna weer de auto in en door naar het werk. Daar nog een keer mijn tanden gepoetst en ik ben uiteindelijk rond 12 uur weggestuurd omdat ik 1 hoopje ellende was. _O-

Maar als ik jou was zou ik morgen thuis blijven (als je dan nog steeds koorts hebt), je hebt er niets aan als het alleen maar erger wordt. Kun je beter 1 of een paar dagen thuis zijn en dan weer helemaal hersteld aan het werk gaan. :j

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:36

Ik probeer altijd te werken, gaat het echt niet dan pas ga ik naar huis. Ben tevens ook een paar keer naar huis gestuurd ( snee onder in m'n voet, blauw oog, gekneusde enkel) ik probeer altijd door te werken om mezelf van m'n beste kant te laten zien, en omdat ik het banketstaaf vind als collega's voor mij moeten invallen op een vrije dag.. Maar ziek is ziek!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:37

Ik meld mij voor werk ook niet snel ziek waardoor ik soms wel over grenzen heen ga. Daarom heb ik nu besloten als ik mij geestelijk gezien niet meer op werk kan concentreren icm met fysieke zwakheid (amper kunnen staan, braakneigingen bij elke beweging) dan meld ik mij ziek. Een beetje misselijk of een gestoten teen kan je nog mee werken.

Maar in jouw geval beïnvloed je keelontsteking je fysieke gesteldheid en ik gok er zelfs op dat je er nu alleen weer last van hebt omdat je de vorige keer er mee doorgelopen bent. Als je daar niet mee oppast ben je straks langer uit de roulatie dan slecht een paar ziektedagen. Ik zou mij dus zeker ziek melden. Kijk na twee dagen eens of je je al beter voelt. Een paar dagen helemaal niks knap je soms echt enorm van op.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:37

Als ik echt op bed wil blijven liggen en alleen nog maar wil slapen.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:41

In jou geval had ik me inderdaad ziek gemeld! Beterschap!
Ik zelf meld me ziek als ik een flinke griep ( overgevend en slaapgebrek heb door het wakker liggen in de nacht :Y) ) en of een micraine heb.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:42

Ik wilde me 2 weken geleden zaterdags ziekmelden omdat ik 1ste en 2de graads brandwonden had op mijn rug. Toen ik dat vrijdags meldde op het werk zei mijn manager doodleuk 'Ziekmelden is geen optie.' Daar was ik dan mooi klaar mee....

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:43

Ik heb een half jaar geleden met een dikke nierbekkenontsteking plus bijna 40 graden koorts op een practicum gestaan dus nee, ik meld me niet zo snel ziek. Heb hier wel van geleerd want was pas na 3 weken weer de oude :P Als ik jou was zou ik me dus gewoon ziek melden. Niet je lichaam onnodig van de energie ontdoen die het nodig heeft beter te worden :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:46

Als ik aan de wc gekluisterd ben of niet eens op kan staan. Me een beetje rot voelen, verkouden zijn en zelfs een migraine aanval zijn voor mij niet ernstig genoeg om niet te werken.
Oh ja en ik ben nu gestopt omdat m'n zwangere buik te groot werd (ik geef paardrijles op een manege) :D Het ging eigenlijk echt niet meer met m'n heupen en ik had al voorweëen, maar ze moesten me praktisch wegschoppen :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:46

Ik meld mij ziek als het niet verantwoord is om een totaal van 2 uur te fietsen en daarbij ook niet kan functioneren. Dan kan ik wel aanwezig zijn, maar zodra ik niet productief ben, heb je er vrij weinig aan lijkt mij.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:47

Als ik ziek ben :').

Ik werk in de horeca en dat is heel de dag lopen. Als je dan met koorts rondloopt of een ontstoken keel, is dat niet echt fijn. Ook niet erg lekker voor de gasten om een bord eten te krijgen van een zieke...
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 12-08-14 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:49

nou ik kan dat gewoon maar doorlopen tot ik een paar jaar terug thuis kwam te zitten met een zware dubbele longontsteking en nog leerde ik er niets van want ging te snel aan het werk waardoor ik weer een dubbele kreeg en er een half jaar uitlag. Ik weet dat ik te snel me grens over ga. Ik sta er altijd goed bij stil nu of het een goede beslissing is of niet. Het ligt eraan wat ik heb, ik werk in de zorg dus als ik bv iets heb wat echt besmettelijk is meld ik me ziek

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:52

Ik meld mij niet snel ziek. Maar het moet wel verantwoord blijven.
Ben juf en zou het erg vinden als ik bijvoorbeeld flauw val in de klas.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:52

Als ik naar m'n paard kan, kan ik ook naar m'n werk. Dat is bij mij de graadmeter..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:54

Als ik me echt hondsberoerd voel, dan meld ik me ziek.
Dat is niet zo snel als ik koorts heb. Praktisch nooit...

Wanneer ik me echt hondsberoerd voel lig ik de hele dag op de bank en zit ik te huilen omdat ik niet aan het werk kan. Niet dat ik zo'n beroerd thuis heb hoor, denk dat niet... Ik kan gewoon niet tegen ziek zijn. Gelukkig komt het dan ook niet vaak voor.
Soms voel ik me hondsberoerd door een ontsteking aan een lymfeklier in de keel. Dan lig ik echt een dag ziek thuis, omdat ik nauwelijks kan praten. Maar soms heb ik hetzelfde niet zo heel heftig en dan ga ik gewoon werken, heb ik ook geen moeite met telefoon aannemen. Alleen Duits spreken wordt dan zo lastig. :')

Ik heb ook wel gewerkt terwijl ik mijn stem kwijt was, toen kon ik de telefoon gewoon laten opnemen door een collega.

En als ik morgen mijn been breek en in het ziekenhuis lig, dan bel ik mijn baas om hem mijn laptop te laten brengen, zodat ik me in ieder geval een beetje nuttig kan maken. :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:55

Als ik het gevoel heb dat het werk gevaarlijk wordt voor mij, of ik gevaarlijk voor het werk.

Ik werk als kok en loop continue met scherpe messen en zware pannen te sjouwen. Als ik dat niet meer kan doen zonder mezelf in gevaar te brengen (duizeligheid, verzwakt, oververmoeid) werk ik niet. Aan de andere kant: als ik steeds overgeef of iets heb wat besmettelijk is waardoor ik de voedselveiligheid niet kan garanderen meld ik me ook ziek.

En de keer dat ik 's nachts een paar uur alleen maar heen en weer heb gelopen van mijn deur, om mijn bed naar mijn bureau en terug omdat ik zo veel hoofdpijn had dat ik niet meer wist wat ik moest, toen heb ik me ook ziek gemeld. Maar ook toen had ik niet zonder gevaar voor mezelf kunnen werken.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:00

Sowieso als het iets besmettelijks is (werk in de ouderen zorg, dus dat is gewoon niet verantwoord)

Ik ben gelukkig bijna nooit ziek *klopt af* maar ik ben wel iemand die haar rust neemt als m'n lichaam dat aangeeft. Gewoon blijven doorwerken ondanks ziek zijn vind ik eigenlijk niet echt iets om trots op te zijn, je hebt maar 1 lichaam....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:01

De afgelopen twee jaar heb ik me twee keer ziek 'gemeld' cq. patiënten afgebeld. Ben eigen baas dus in die zin heb ik wel iets meer flexibiliteit dan toen ik in loondienst was.
Eén keer met een blaasontsteking die heel plotseling op kwam zetten en waar ik hondsberoerd van was. Normaal zet ik dan wel door, maar toen lukte het me gewoon niet. Heb een dag met koorts in bed gelegen, daarna was ik er weer. En een keer een week thuisgebleven vanwege nierbekkenontsteking.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:03

Als ik koorts heb (wat bijna nooit voorkomt) of als ik een migraine aanval heb.
Vooral bij het laatste kan ik niet functioneren

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:05

ik heb keer 6 weken lang door gewerkt met goede hersenschudding tot het echt niet meer ging.toen heb me toch maar in de ziektewet gegooid

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:09

Ik meld mij ook enkel ziek als ik niet meer op mijn benen kan staan.
Op mijn huidige job heb ik mij nog maar 2x moeten ziek melden, 1x omdat mijn stem volledig foetsie was (dat werkt nogal lastig als je een ganse dag aan de telefoon hangt :D ),
en 1x wegens een bloedklonter in de long.

Ik heb in het verleden doorgewerkt met een gebroken rug, gebroken schouder, gebroken voet, etc etc,
maar dat doe ik toch ook geen 2x meer :n

Je gezondheid gaat voor en je kent je eigen lichaam het best. Als dat zegt 'njet', dan is het 'njet'.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:11

Bij mij, op school weliswaar; zodra ik me al een klein beetje benauwd of emotioneel voel :Y)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:12

Ik heb me nog nooit ziek gemeld, op een week na dan toen ik kotsend/diarreeënd en met 40 graden koorts alleen maar op bed lag te ijlen (werkte toen op de brood/kaas/vleeswarenafdeling).

De baan die ik nu heb (ouderenzorg) zou ik me ziekmelden als ik iets besmettelijks heb (ik help dagelijks mensen die aan de chemotherapie zitten, dat is dan gewoon onverantwoord) maar dat is tot nu toe nog niet voorgekomen want ik werk er pas 4 weken :D