Na lang twijfelen en aanmodderen ga ik nu toch een topic openen.
Ik ben al vaak in het ziekenhuis en bij de dokter geweest en helaas weten zij het ook niet zo goed meer, dus vandaar dit topic, misschien weten jullie nog iets?
Goed, ik heb al vanaf mijn 16e regelmatig B12 te kort.
Hier heb ik elke keer pillen voor gekregen waardoor het weer goed was, als ik hiermee stopte had ik na een paar maanden weer B12 te kort.
Ook heb ik een keer ijzer te kort gehad, na pillen geslikt te hebben ging dat weer goed.
Even een sprong in de tijd:
Afgelopen december kreeg ik uit het niets heel erg last van mijn enkel/voet.
Het begon in mijn enkel en is uit gaan stralen naar de zijkanten van mijn voet en bij de knobbel.
Hiermee ben ik naar de huisarts gegaan die me met spoed heeft door verwezen naar de orthopeed.
De orthopeed heeft een foto laten maken, hier was niks op te zien.
Hierna heb ik nog een MRI gehad, hier was ook helemaal niks op te zien.
Ik heb van eind december tot eind januari op krukken gelopen, het werd wel beter maar nog steeds niet goed. Alleen als ik diclofenac slikte werd het beter.
Half januari ben ik ook bij de reumatoloog geweest, deze heeft gezegd dat ik waarschijnlijk een gewrichtsontsteking had en dat het vanzelf over moest gaan.
Bij de reumatoloog kwam er ook uit dat ik hypermobiel ben en dus wel wat last van mijn gewrichten kan hebben, maar niet zo erg als ik in mijn enkel heb.
In deze tijd heb ik ook fysiotherapie gehad, deze man zei nog net niet dat ik me niet zo aan moest stellen en dat ik maar zonder krukken moest gaan lopen.
Hier ben ik na 4 keer mee gestopt.
In februari ben ik ook nog bij de maag- darm- leverarts geweest omdat ik alleen maar bloed poepte.
Ook was ik vaak moe en duizelig en sliep ik gemiddeld 12 of meer uur per nacht.
Ik heb 2 keer een darmscopie gehad en 1 keer een maagscopie, hier uit kwam dat ik een maagziekte heb waardoor ik geen B12 opneem. Ik slik dus vanaf deze tijd elke dag een B12 pil.
Het bloed poepen is overigens 1 keer geweest, hierna geen last meer van gehad.
Ze hebben ook gekeken of ik een glutenallergie kon hebben, dit bleek na de scopie niet het geval.
Goed, begin maart ging de pijn in mijn enkel inderdaad weg, gelukkig maar!
Helaas, dat was niet voor lang.. Half juli kreeg ik weer last van mijn enkel, zelfde plek.
Weer naar de huisarts geweest, foto laten maken maar weer niks te zien.
Ze wilde me weer door verwijzen naar de reumatoloog, maar ik wil daar liever zelf niet naar terug omdat ze de vorige keer erg star was, amper naar mijn enkel gekeken heeft en het wel een gewrichtsontsteking zou zijn.
Ook wilde ze me weer naar de fysio hebben, maar ook daar wil ik niet meer naartoe omdat hij de vorige keer zo onaardig was, toen ik het verhaal heb uitgelegd zei de huisarts ook dat ik daar beter niet naar terug kon gaan, want als het idd een gewrichtsonsteking was geweest had ik daar helemaal niet mee zonder krukken mogen lopen.
Omdat we goed contact hadden met de MDL arts daar ook weer contact mee opgenomen, via haar heb ik nu op 10/9 weer een afspraak met de orthopeed, omdat de diagnose gewrichtsontsteking dus waarschijnlijk niet klopt (dan was het niet weer teruggekomen) en het haar een beter idee leek om naar de orthopeed te gaan dan naar de reumatoloog.
In de tussen tijd zit ik weer op de diclofenac, dit gaat prima.
Ik ben nu 20, eet redelijk gezond, heb een normaal gewicht en werk in de horeca dus ik beweeg veel (en loop ook veel). In december toen het gedoe met mijn enkel begon werkte ik maar 1 keer per week, dus daar kan het bijna niet aan liggen.. Ik werk namelijk vanaf maart fulltime en toen is het een tijd goed geweest..
Ik heb wel regelmatig veel en grote blauwe plekken, op mijn benen maar ook op mijn armen op de gekste plekken, terwijl ik echt geen idee heb hoe ze daar komen..
Ik heb ook snel pijn en ben heel gevoelig, iemand hoeft me maar een zacht duwtje te geven en bij mij doet dat al pijn.
Ik heb ook regelmatig een zeurende hoofdpijn, als ik even heb geslapen is het weer weg.
Ik heb ook al regelmatig bloed laten prikken en dit was eigenlijk altijd goed, de B12 sinds ik de pillen slik ook. (Denk dat ik al minstens 6 keer ben geweest dit jaar
)Goed, heel verhaal, ik hoop dat het een beetje duidelijk is
maar ik heb het idee dat de artsen het verder ook niet zo goed meer weten..Misschien hebben jullie ideeen waar nog naar gekeken kan worden?
Alvast bedankt!
Groetjes Sharon