ik heb sinds donderdagochtend pijn aan mn kuit, net of er wat klem zit.. zo voelt het iig.. nu kreeg ik in eens donderdag middag uit het niets ook een soort schaafwond op mn been welke erg jeukt... het is inmiddels ook groter geworden, en begon net in eens spontaan te bloeden, ook zit er een soort rode rand omheen dus zal wel wat aan het ontsteken zijn,
mijn vraag is of iemand van jullie hier ervaring mee heeft? morgen sowieso ff naar de huisarts
alvast bedankt
Sharon
mairead
Geplaatst: 10-08-14 11:57
Oei! Ben je niet gebeten door een of ander insect? Misschien even een foto van je kuit maken en hier posten? Ik denk dat dat duidelijker is....
Ben niet veel wijzer geworden, hij vond het gewoon een schaafwond terwijl ik 100x heb gezegd dat ik nie geschaafd heb oid....en de pijn in mn kuit wist ie niet... Heb antibioticazalf gekregen omdat het ontstoken is... Gisteren begon het ook in eens hard te bloeden en allemaal soort pus eruit sorry daar gaf hij eigenlijk niet eens antwoord op... Als het nou erger wordt ga ik gewoon naar een andere dokter
Ik had vorige week ook zoiets. Was op de zijkant van m'n kuit en weet echt niet hoe ik er aan kwam. Gelukkig deed het bij mij geen zeer en was het na een paar dagen weer weg. Sterkte met jou kuit en hopelijk wordt het snel weer beter.
elenaMM77
Geplaatst: 11-08-14 12:04
de schaafwond kan een gevolg zijn van je zere kuit..
soms trek je onbewust s nachts met je spieren als je iets overbelast hebt, of het gebied gaat 'jeuken'..
je kunt je scheen dus onbewust al geïriteerd hebben aan je bedrand.. vooral als je die dag ook nog geschoren hebt is je huid zomaar kaduuk (zie aan de foto dat je scheert?).
ik vermoed (en hoop) dat je s nachts onbewust hebt lopen 'schurken' en dat het inderdaad gewoon een schaafwondje is..
toen je over je kuit begon en irritatie dacht ik zelf aan uitstraling vanuit je hemstrings.. je kunt dit checken door stevig op de pezen aan de zijkant van je knie (op de knobbel aan de zijkant iets richting je bovenbeen en omlaag) te drukken (inknijpen).. als dat een 'scherpe' pijn geeft dan heb je last van je hemstrings.. dit kan zich uiten in pijn in je knieholte, kuit of bovenbeen en/of zelfs je billen (alle opties al gehad hier.. heb van nature korte hemstrings).. bij een verrekking/irritatie van de hemstrings ga je namelijk corrigeren (van de hemstrings zelf 'lijk' je geen last te hebben.. daarom altijd checken op de aanhechting). en krijg je last van andere gebieden..
andere optie van 'onverklaarbare kuit' is doorbloeding, maar dat had je arts op zich moeten kunnen constateren lijkt mij.