Ik heb begin mei medicijnen opgehaald van de huisarts. Het gaat om terbinafine. Ik zou moeten beginnen met een kuur van 2 weken, en als dit goed ging een 3 maands kuur. Maar aangezien ik vlak daarna geopereerd zou worden, heb ik besloten om het even uit te stellen tot na de operatie i.o.m. de huisarts. Toen ik de operatie gehad had, las ik dat je met deze kuur heel goed met de zon moest oppassen.. Dus besloot ik het weer uit te stellen. Nu wou ik eigenlijk vanavond beginnen, maar ik kan nergens een exp. datum vinden. Niet op de verpakking en ook niet op het doosje. Kan ik deze nog met een gerust hart eten? We zijn dus nu 3 maand verder.. Of kan ik beter even nieuwe ophalen bij de HA?
Als de pillen per stuk zijn verpakt hoort er op de strip per pil een opdruk te staan van de naam, exp.datum en batchnr. Dit is verplicht vanuit de overheid.
Edit: Toch wel!! In het heeeeel klein. Op 2 strips 09-2016 en op 1 strip staat echt niks, want die is echt halverwege de strip afgeknipt. Maar ik ga er vanuit dat deze ook nog prima kan toch?