Hoofdpijn; wie herkent dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Hoofdpijn; wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 13:13

Om te beginnen: ik ga nog een afspraak maken bij mijn huisarts. Hij was de afgelopen 3 weken op vakantie, dus ik kan maandag pas bellen. Ik vind het fijn om alvast na te denken over mogelijke oorzaken enzo, dat ik een beetje een plan kan hebben.

Eerst het verhaal:
Ik heb sinds een paar maanden last van hoofdpijn. Het zit bovenop mijn hoofd, aan beide kanten. Er zit geen patroon in, soms heb ik het 's ochtends, soms 's middags, soms de avond of de hele dag. Als ik het heb is het continue aanwezig, ik heb geen pijnscheuten, het is echt een zeurende pijn.
Ik ben er soms licht misselijk bij, hoef niet over te geven, geen lichtflitsen, sterretjes of andere gekke dingen, het is echt puur die hoofdpijn.
Eerst dacht ik dat het kwam doordat het ziekenhuis slecht geventileerd is, ik ben namelijk co-assistent en ben dus hele dagen in het ziekenhuis. Echter nu heb ik 2 weken vakantie en is de hoofdpijn nog steeds aanwezig.
Af en toe neem ik paracetamol of iets sterkers in, maar zeker niet elke dag en vaak dan maar 1 of 2 keer op een dag, dit helpt meestal wel.
Ik word er echt sloom van, ik zou het liefst de hele dag op bed liggen slapen maar dat doe ik niet, dan slaap ik 's nachts weer niet. Bij mijn slaapkamer staat er 's nachts een raam open en ook overdag staat er een raam open als ik thuis ben.
Ik doe 2-3 keer per week yoga/bodybalance, verder geen andere sporten. Verder heb ik niet veel stress of zaken waar ik mij druk om maak. Er is geen trauma geweest, ik heb geen ongeluk gehad/ben niet gevallen etc.
Mijn bloeddruk is laag-normaal, ik drink geen koffie, maximaal 1-2 thee per dag, geen energiedrankjes.

Ik heb eigenlijk geen andere klachten, behalve dat ik soms een onwijze loopneus/verstopte neus aan 1 kant krijg, die alleen reageert op allergie tabletjes. Ik heb mijn bloed laten testen maar er komt geen enkele allergie uit. Neusspray helpt hier niet tegen.

Edit: ik gebruik als anticonceptie de Depoprovera prikpil, ik weet dat je hier ook hoofdpijn van kan krijgen, maar ik gebruik deze al ruim 1,5 jaar en heb niet al zo lang hoofdpijn.
Nog meer edit: ik heb mijn ogen laten opmeten bij zo'n winkel, ik heb links iets van -0,75, rechts was het geloof ik goed. Maar ik geloof niet dat dat de hoofdpijn kan verklaren, ik heb dat namelijk al op laten meten voor ik hoofdpijn kreeg.
Verder heb ik de afgelopen maanden een aantal gaatjes laten vullen, ben van tandarts gewisseld en er is ook een hele overzichtsfoto gemaakt, ik geloof niet dat er iets aan mijn wortels te zien was.

Nu heb ik natuurlijk nagedacht over een aantal mogelijke oorzaken, waarbij spierspanningshoofdpijn wel bovenaan staat. Ik ben een aantal keer bij de fysiotherapeut en bij een manueel therapeut/chiropractor geweest, echter dit heeft geen effect gehad, ook al zegt de chiropractor wel dat hij mijn wervels losser heeft kunnen krijgen. Hij raadde mij aan om eens naar mijn holtes te laten kijken.
Verder lijkt het mij geen migraine, omdat het elke dag aanwezig is en het niet zo heftig is dat ik in een donkere kamer moet gaan liggen.

Nu mijn vraag aan de bokkers: herkent iemand dit, of hebben jullie nog suggesties wat het zou kunnen zijn? Ik hoor het graag!
Laatst bijgewerkt door Tanya op 09-08-14 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:24

Heb ook de prikpil (al jaren inmiddels) en juist tegen hoofdpijn/migraine waar ik altijd last van had en sindsdien niet meer, heb wel eens "normale" hoofdpijn en juist als ik veel gewerkt heb en dan vrij ben....kan dan niet van het uitslapen komen want ben altijd vroeg wakker....mijn man masseert mijn nek en rug (als het een paar dagen aanhoud) en dat helpt dan....dus misschien komt het toch vanuit je nek/rug.....(heb ook geen stress ofzo)
Als ik hoofdpijn heb neem ik altijd 2 Paradon is hetzelfde als Saridon maar dan goedkoper bij de Etos (zelfde samenstelling) rest helpt niet...wel goed dat je een afspraak gemaakt hebt!!

Hikarii

Re: Hoofdpijn; wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:26

Ik heb het ook al een half jaar ongeveer. Na twee maand naar de HA geweest en die dacht voorhoofdsholte ontsteking. Wat ik sowieso al niet snapte want dat kon niet zo lang. Spray gekregen en toen nog hoofdpijn blijven houden. Dacht een week geleden dat ik er vanaf was, maar nee, tis er weer. Ik word zelfs wakker met de hoofdpijn..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:30

Hier een flinke tijd hoofdpijn gehad doordat er een nekwervel niet helemaal goed zat, nadat dit behandeld is hier bijna geen last meer van.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 13:31

anitaolja schreef:
Heb ook de prikpil (al jaren inmiddels) en juist tegen hoofdpijn/migraine waar ik altijd last van had en sindsdien niet meer, heb wel eens "normale" hoofdpijn en juist als ik veel gewerkt heb en dan vrij ben....kan dan niet van het uitslapen komen want ben altijd vroeg wakker....mijn man masseert mijn nek en rug (als het een paar dagen aanhoud) en dat helpt dan....dus misschien komt het toch vanuit je nek/rug.....(heb ook geen stress ofzo)
Als ik hoofdpijn heb neem ik altijd 2 Paradon is hetzelfde als Saridon maar dan goedkoper bij de Etos (zelfde samenstelling) rest helpt niet...wel goed dat je een afspraak gemaakt hebt!!

Ik vind vanuit mijn nek/rug ook wel het meest waarschijnlijk, als dat het uiteindelijk toch is vind ik het prima om weer met de fysio etc aan de slag te gaan, maar ik wil wel zeker weten dat het niet toch stiekem iets anders is...

@Sjaslique: bij mij heeft de chiropractor mijn nekwervels ook 'recht' gezet, maar tot nu toe geen effect op de hoofdpijn

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:26

Kan het zijn dat 1 van je vullingen te hoog is?

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:33

Heb je je hb en bloeddruk laten meten?
En algemeen bloedonderzoek ?

Ik loop ook al maanden met hoofdpijn (+waslijst andere klachten) waar ik afgelopen maandag voor naar de huisarts ben geweest. Hb (in maart al en maandag nog een x) en bloeddruk (maandag) kwam niks uit, dus algemeen bloedonderzoek en bleek enorm tekort aan kalium in combinatie met overspannenheid (overspannenheid was al vastgesteld door de huisarts)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 17:04

Bloeddruk is goed, hb was gemeten bij bloeddonatie, was 8.6. Geen algemeen bloedonderzoek nog gedaan. Vullingen zou kunnen, weet ik niet.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:13

Ik heb het ook al heel lang, bij mij was het eerst omdat ik een bril nodig had en daar hoofdpijn van kreeg. Toen ik een brill kreeg ging het weg, het kwam wel telkens terug wanneer mijn bril niet meer klopte. Sind een jaar heb ik het nu vooral als ik ongesteld moet worden ik slik de pil en die helpt we, tegen andere dingen die rond de ongesteldheid krijg maar niet tegen de hoofdpijn. Ik krijg het ook als ik lang in een benauwde ruimte zit en veel achter de computer zit.
Hopelijk heeft jou huisarts een oplossing voor je.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:20

Misschien raar maar ik krijg dus hoofdpijn van mn hooikoorts. Misschien eens een weekje elke dag anti histamine en neusspray gebruiken om te kijken of het helpt? Baat het niet dan schaadt het niet ;)

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:05

Het kan ook met drinken te maken hebben bedenk ik me nu, het is de laatste tijd vrij warm geweest en dan is veel water drinken belangrijk>bij uitdrogen kun je hoofpijn krijgen......