Ik ben nu +/- een jaar ziek en dit gaat nooit meer over. (sinds september vastgesteld, daarvoor had ik het max. een half jaar al zonder het te weten)
Nu is het zo dat daardoor al mijn gewrichten ontstoken zijn, vaak is dat redelijk te doen maar met periodes is het echt niet te houden. (ik begin over een paar maanden wel met revalideren als ik van de wachtlijst af ben dus dan gaat het als het goed is wel verbeteren, maar daar heb ik nu nog niks aan) Gisteren heb ik het overbelast en daardoor heb ik nu sinds gisteren eind van de middag een knie die zo vreselijk erg pijn doet dat ik me om de zoveel seconden schrap moet zetten tegen de steken. Het is echt een stekende/kloppende pijn, ik kan er ook gewoon niet van slapen als het weer zo erg is en dat breekt nogal op aangezien ik door diezelfde ziekte ook chronisch vermoeid ben.
Nu vraag ik me dus af of iemand weet wat tegen die pijn kan helpen? Paracetamol helpt niet, ik heb er nu een knieband en een zak ijs omheen zitten dit helpt opzich wel redelijk maar dat kan natuurlijk alleen maar als je thuis bent en is alles behalve handig.. (die zak moet steeds terug de koelkast in, blijft niet fatsoenlijk zitten, de band knelt de boel af etc.) Ik heb in het begin (toen het non-stop zo erg was in al mijn gewrichten tegelijk) wel zware en later wat lichtere pijnstillers geslikt maar daar werd ik nogal stoned van dus ik wil die eigenlijk niet meer gaan slikken, want dan heb ik wel geen/minder pijn meer maar ik voel me zo beroerd door dat spul dat ik alsnog eigenlijk niks (kan) doen, ook omdat ik daar heel erg duizelig van werd.
Ik hoop dus via deze weg iets te vinden ertegen, al is het maar voor de helft weg zou ik al heel bij zijn!
Mocht je vragen hebben over de ziekte zelf mag je een pb sturen
Alvast bedankt!
Zat in de pijnstillers waar ik zo slecht op reageerde, zowel de lichte als de zwaardere maar de lichte hielpen niet dus dat werkt helaas ook niet..
mijn lichaam moet sterker worden maar alleen kan ik dat niet, daar wordt dat dan gedaan met een expert team van 4 mensen