Ontstoken gewrichten, wat helpt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Ontstoken gewrichten, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 18:27

Hoi :)

Ik ben nu +/- een jaar ziek en dit gaat nooit meer over. (sinds september vastgesteld, daarvoor had ik het max. een half jaar al zonder het te weten)
Nu is het zo dat daardoor al mijn gewrichten ontstoken zijn, vaak is dat redelijk te doen maar met periodes is het echt niet te houden. (ik begin over een paar maanden wel met revalideren als ik van de wachtlijst af ben dus dan gaat het als het goed is wel verbeteren, maar daar heb ik nu nog niks aan) Gisteren heb ik het overbelast en daardoor heb ik nu sinds gisteren eind van de middag een knie die zo vreselijk erg pijn doet dat ik me om de zoveel seconden schrap moet zetten tegen de steken. Het is echt een stekende/kloppende pijn, ik kan er ook gewoon niet van slapen als het weer zo erg is en dat breekt nogal op aangezien ik door diezelfde ziekte ook chronisch vermoeid ben.

Nu vraag ik me dus af of iemand weet wat tegen die pijn kan helpen? Paracetamol helpt niet, ik heb er nu een knieband en een zak ijs omheen zitten dit helpt opzich wel redelijk maar dat kan natuurlijk alleen maar als je thuis bent en is alles behalve handig.. (die zak moet steeds terug de koelkast in, blijft niet fatsoenlijk zitten, de band knelt de boel af etc.) Ik heb in het begin (toen het non-stop zo erg was in al mijn gewrichten tegelijk) wel zware en later wat lichtere pijnstillers geslikt maar daar werd ik nogal stoned van dus ik wil die eigenlijk niet meer gaan slikken, want dan heb ik wel geen/minder pijn meer maar ik voel me zo beroerd door dat spul dat ik alsnog eigenlijk niks (kan) doen, ook omdat ik daar heel erg duizelig van werd.

Ik hoop dus via deze weg iets te vinden ertegen, al is het maar voor de helft weg zou ik al heel bij zijn!
Mocht je vragen hebben over de ziekte zelf mag je een pb sturen :)

Alvast bedankt!

bliver

Re: Ontstoken gewrichten, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:35

krijg je dan geen ontstekingsremmers?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 18:38

Nee ik krijg niks..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:42

Dan zou ik teruggaan naar je arts en om medicijnen vragen. Dit los je niet op met simpele medicatie die je bij de drogist kan halen

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 18:49

Ik heb even zitten zoeken, ik het begin heb ik ze wel gehad :j Zat in de pijnstillers waar ik zo slecht op reageerde, zowel de lichte als de zwaardere maar de lichte hielpen niet dus dat werkt helaas ook niet..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:55

uhh naar een goede reumatoloog en of pijnbestrijding.

natuur genezer bezoeken en homeopathische geneesmiddels/ onstekingremmers die zijn er echt heb ze zelf als kind ook gehad.maar bezoek wel n geregistreerde gediplomeerde en geen kwakzalver!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 18:58

Ben ik al geweest :) Homeopathische ontstekingsremmers heb ik ook al gehad, maar dat helpt helaas ook niet..

Ik sta nu ook onder behandeling alleen zit er nu een paar maanden een gat omdat ik op een wachtlijst sta voor een revalidatie programma. In de tussentijd willen ze me wel bij een Argo(ergo?) therapeut hebben maar ik weet niet op watvoor termijn dat is, hopelijk snel..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:45

Hitte? Een kruik kun je ook onderweg/ergens anders vullen met heet water uit de kraan. En je hebt ook van die kleine handkruikjes met zo'n breekijzertje die warm worden.

Hoe lang heb je de medicatie geprobeerd? Het kan best even duren voor je sufheid/andere bijwerkingen minder worden.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:55

bij mij adviseerde de reumatoloog ook zalf.voltaren emugel. die smeer je op het gewricht. verzachte bij mij echt de pijn.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 21:48

Warm maken helpt bij mij averechts, dan wordt het helemaal rood en dik :=

Ehm, best lang, ik denk wel een maand of 2, dus wel echt lang genoeg neem ik aan?

Joltsje, dat ga ik eens halen dan, dankje voor de tip! :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:55

Na 2 maanden zou dat inderdaad over moeten zijn.
Als kou goed helpt misschien iets van ijsgel? 't is prijzig, maar als het werkt..

http://www.biofreeze.nl/
http://www.icepower.nl/
http://www.detuinen.nl/de-tuinen-cooling-gel.html

In duitsland heet het eisgel en is het veel goedkoper, even smeren en n minuutje oid wachten voor je er weer kleding overheen doet, die onderste werkt +- een uur en het werkt binnen 'n paar minuten.
Je hebt ook deze:
http://int.hansaplast.com/Products/cold-spray maar de walm die daaraf komt is echt verstikkend. := Gebruik die alleen als ik buiten ben, is verkrijgbaar bij de apotheek.

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:02

Naproxen? Helpt bij mij wel. Kun je bij t kruitvat gewoon halen. Ook hopelijk ook bij jou voor de langere termijn, verse gember..

Enne probeer wel te blijven bewegen...

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:07

Bij mij werkte salosoparine via de reumatoloog als ontstekingsremmer goed en ik heb ook prednison gehad.

Fanniehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:08

Voltaren heb je ook in tabletvorm, maar je kunt beter met de arts overleggen en indien nodig diclofenac gaan slikken. Op recept krijg je een hogere dosering, duurt even voor het werkt maar werkt goed tegen gewrichtsontstekingen. Heb je snel maagklachten dan evt een maagbeschermer vragen. Bij erg veel last mag je vaak ook nog paracetamol aanvullend, ik heb vanwege een peesinklemming in schouder (met ontstekingsreactie) lang moeten slikken. Kon weken lang snachts niet slapen en nu 1,5 jaar manuele therapie verder gaat het nu een stuk beter. Heb ook nog gedacht aan acupunctuur tbv pijnstilling, maar is niet meer nodig geweest. Sterkte en hopelijk gaat het snel weer wat beter!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 22:17

Dankjullie allemaal! Ik hoop echt dat er iets helpt :j
Ik ga zo snel mogelijk maar eens die zalfjes halen en proberen, zoiets vind ik fijner dan weer medicijnen moeten slikken, als het niet helpt kan ik dat natuurlijk altijd nog proberen :)

En dat blijven bewegen ga ik dus voor revalideren :+ mijn lichaam moet sterker worden maar alleen kan ik dat niet, daar wordt dat dan gedaan met een expert team van 4 mensen :)

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 01:48

Voltaren is diclofenac, en bij mij is diclofenac echt een wondermiddel. Hierbij altijd een maagbeschermer vragen als je het langer gebruikt en dan het liefste gewoon echt elke dag 3x. Voltaren gel werkt nog iets beter, kun je ook ernaast gebruiken zonder problemen.

Verder is Traumeel ook heel fijn, gebruik ik als zalf.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 06:19

Je hebt PB.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 10:33

Is er een pijnstiller die ook diclofenac heet? De naam kwam me namelijk al bekend voor maar zo heette de antibiotica die ik had dus ook..

Verder onthoud ik alles gewoon :) Ik wil eerst die ijsgel gaan proberen, omdat ik daarvan eigenlijk het meest verwacht dat het zal helpen aangezien kou tot nu toe het enige is :) Mocht dat dan tegen vallen probeer ik gewoon het volgende enzovoort :) In ieder geval heel erg bedankt voor alle tips!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:36

Diclofenac is een onstekingsremmende pijnstiller ja. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:37

Diclofenac is geen antibiotica maar een ontstekingsremmer.
Traumeel en voltaren raad ik je inderdaad ook aan.
Verder zou ik toch contact opnemen met je behandelende arts, als je zoveel pijn hebt en bekend is wat je hebt dan moeten ze je daar in kunnen ondersteunen met medicatie of zalfen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 10:43

Wat vreemd, ik weet zeker dat ik ook een maand antibiotica heb gehad, maar die zal dan dus toch wel anders heten? :P

[***] ze weten dat ik zoveel pijn heb maar ze geven gewoon weer ibuprofen als ik erheen ga, en dat helpt dus voor geen meter.. vandaar dat ik zo eens kijk wat de verschillende dingen zijn, ik hoopte al dat er iets van zalf was want ik heb echt een ontzettend slecht lichaam op het moment, (naast die ziekte nog +/- 7 organen die hun functie niet goed doen) dus zalf is dan beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:51

Ibuprofen is ook licht ontstekingsremmend, heb je het al geslikt in combi met paractamol? Je arts schrijft het niet voor niets voor, heb je al duidelijk aangegeven dat ibuprofen niet voldoende werkt?
Bouw je wel een spiegel op? Dat is echt de truc bij alle pijnstillers, innemen op vaste tijden als je weet dat je ze wat langer gaat slikken.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 10:54

Ja dat heb ik ook in combi geslikt ja, de zwaardere helpen wel maar krijg ik heel erge bijwerkingen van die ik er niet voor over (het is zo erg dat ik dan alsnog niks kan..) heb en degene waar ik de bijwerkingen niet van krijg helpen ook niet tegen de pijn.. En dat heb ik wel echt langere tijd geprobeerd dus die spiegel was er wel :j

Oh en m'n moeder had de namen door elkaar gegooid, het was doxycycline de antibiotica die ik heb gehad. Dat betekend wel dat ik dus nog geen dyclofenac heb gehad dus dat valt ook nog te proberen :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:01

Daarnaast een zuurvrij dieet volgen, ofwel: voedselsoorten mijden die een zuurvormend effect hebben.
Dus vlees, granen, suiker, zuivel.

Ik moest ook medicijnen gaan slikken van de reumatoloog maar wilde dit liever niet.
Ik volg nu dit dieet, en gebruik Chinese kruiden die werkelijk fantastisch werken.

En belangrijk: geen overgewicht!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 11:08

Dieet gaat denk ik een beetje moeilijk worden omdat ik gewoon thuis woon, maar zuivel eet ik sowieso al niet, suiker alleen in thee en granen alleen in brood dus dat scheelt al iets.. het is niet zo dat ik het allemaal super veel eet gelukkig :)

Overgewicht is geen probleem bij mij, ik moet m'n best doen om van ondergewicht af te blijven :)