Strong Viking Obstacle Run / andere obstacle runs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Strong Viking Obstacle Run / andere obstacle runs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 08:24

Zijn er hier mensen die hebben meegedaan aan één van de edities van de Strong Viking Obstacle Run? Zo ja welke en hoeveel kilometer?

Zelf heb ik me ingeschreven voor de Mud edition in maart 2015. 13 kilometer.. knijp 'm nu al haha!
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 06-08-14 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Re: Strong Viking Obstacle Run

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:29

Geen strong viking nog, wel Dirt Kings (6), Caveman (13) en Kardingerun (15) voor bikkels (eind september).

Strong viking zit ik nog over te twijfelen.... :o

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 08:31

Het duurt natuurlijk nog best wel lang maar kan me bijvoorbeeld totaal niet optrekken en neem aan dat het wel handig is om dit te kunnen. Oefen nu regelmatig op dit apparaat in de hoop dat dat helpt;

Afbeelding

Jij bent dus wel echt een kenner Winged!

Winged

Re: Strong Viking Obstacle Run

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:43

Touwklimmen ben ik ook totaal niet goed in, oefenen... en nog meer oefenen... Moet wel toegeven dat ik het niet doe voor de tijd op het moment, meer om het 'overleven en daarna heel trots zijn'. :+

Als voorbereiding heb ik nu 3x in de week bootcamptraining en 1x per 2 weken beastingtraining (gericht op kracht, met banden gooien, pull-ups, etc)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 08:45

Haha ja ik wil het ook vooral doen omdat het stoer is als je het gedaan hebt. De tijd kan me niet boeien haha finishen is waar het om gaat.

Op het moment doe ik 2x per week een groepsles (XCO/bodypump) en 4x per week krachttraining (maar daar ben ik zondag pas mee begonnen). Hoop zo toch voldoende in vorm te komen om het in ieder geval te overleven.

Hoe train jij pull ups? Ik ga denk ik maar eens zo'n stang voor thuis aanschaffen zodat ik daar een beetje kan oefenen.

De Safari Run lijkt me ook leuk is bij de Beekse Bergen.

Winged

Re: Strong Viking Obstacle Run / andere obstacle runs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:34

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 10:18

Heb bij Bol.com zo'n rek besteld om thuis te oefenen daarmee. De FB groepen heb ik inderdaad toegevoegd. Heb jij speciale schoenen? Zag dat ze bij Decathlon heel goedkoop trail schoenen hebben. Zou dat wat toevoegen? Ik wil m'n goede schoenen niet gebruiken en m'n oude zijn afgelopen Nike Free dus met heel gladde zool.

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:02

Ik zit zo te twijfelen om het een keer te doen!! Het lijkt me zo gaaf! Alleen die afstand he! Rennen doe ik echt nooit, en vind ik ook niet leuk om te doen.
Maar het is wel echt heel gaaf. Dus misschien toch maar een keer gewoon doen....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:07

Kiwipitje schreef:
Heb bij Bol.com zo'n rek besteld om thuis te oefenen daarmee. De FB groepen heb ik inderdaad toegevoegd. Heb jij speciale schoenen? Zag dat ze bij Decathlon heel goedkoop trail schoenen hebben. Zou dat wat toevoegen? Ik wil m'n goede schoenen niet gebruiken en m'n oude zijn afgelopen Nike Free dus met heel gladde zool.

Ik heb salomons (x-wind pro). Vind ze wel ideaal, wegen niet veel, meer grip... Kunnen tegen een stootje. (en ja, aan het eind van de run zijn je schoenen vaak wat kleiner ivm de modder :+ )

TamiBambi: Je kan altijd instappen op een kortere afstand. Bij 6km kom je bijvoorbeeld vrij veel 'dagjes' mensen tegen. Daarom kies ik nu ook voor de langere afstanden. Ik ga wel stukker, maar ik zit niet met het probleem dat ik bij elke hindernis 5 minuten moet wachten :o

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 09:14

TamiBambi schreef:
Ik zit zo te twijfelen om het een keer te doen!! Het lijkt me zo gaaf! Alleen die afstand he! Rennen doe ik echt nooit, en vind ik ook niet leuk om te doen.
Maar het is wel echt heel gaaf. Dus misschien toch maar een keer gewoon doen....
Doeeeeeeennn ik vind het ook rete spannend.. ik kan juist wel rennen maar geen obstakels :P

Winged ik zag bij Decathlon wel wat goedkopere trail schoenen.. zouden die al voldoen?

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:16

Ow dat klinkt ook niet aantrekkelijk dat je zo lang moet wachten. Ik ben wel redelijk fanatiek en hou ook van stuk gaan. Kan mezelf ook wel tot het uiterste laten gaan... Maar ik kan altijd een keer een korte afstand proberen, en altijd een volgende keer natuurlijk dan voor de langere afstand gaan!

Hoe ligt het tempo qua rennen tussen de obstakels door?

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:59

Ik heb me opgegeven voor de color obstacle run en dan de 6KM
Ben benieuwd, ik ren nu nog niet eens de 3KM :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 12:12

Oh die gaat een vriendin van me ook doen. Wilde die ook om te testen alleen heb dan personeelsdag helaas.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:20

Hier zijn nog wat runs te vinden; http://obstakels.com/kalender/

mbt schoenen: Let op kwaliteit, zool schoen, soort veters etc. Ik heb salomons ivm o.a. de veters, gewone veters krijg ik namelijk niet meer los aan het eind van een run :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 12:25

Weet nog niet of ik het leuk vind dus wil ook weer niet té dure schoenen aanschaffen. Vind het inschrijfgeld ook al vrij fors. Had wel Salomons gezien maar helaas boven de € 100. Ken Salomon van het skieën en vond het wel een fijn merk altijd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:30

Inschrijfgeld is fors omdat er vrij veel kosten zitten aan het opbouwen en afbreken van hindernissen. Ook de materialen moeten betaald worden. Plus de reguliere huur van dingen. Wat ik wel jammer vind is dat je bij zoveel runs een t-shirt krijgt. Geef mij maar liever een medaille... Scheelt ook weer ruimte in de kast :+

Mbt schoenen: Dan gewoon goed kijken naar het profiel van de schoen, de zwaarte en de stof. Let ook op met de kleding zelf: een gewone joggingbroek is niet ideaal (dat lubbert uit, wordt zwaar en zakt van de kont af tijdens de run ivm alle modder) Kies voor een goede hardloopbroek. Bij elke run is er wel iemand die geen goede broek aan heeft... Loopt er eentje te hijsen :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 13:36

Ik begrijp heel goed waar het vandaan komt hoor, als ik het overdreven vond zou ik het sowieso niet doen máár ik wil geen € 200 uitgeven aan iets waarvan ik niet zeker weet of ik het nog een keer ga doen vandaar dat ik in eerste instantie weinig wil uitgeven aan schoenen.. als ik het geweldig vind kan dat altijd nog. Qua profiel kan ik dan beter voor een soort voetbalnoppen kiezen (van die losse noppen zegmaar) of gewoon een grof profiel? Of maakt dat niet zoveel uit?

Qua kleding heb ik diverse strakke hardloop leggings mét en zonder thermo stof en thermo broeken voor daaronder dus ik hoop dat ik daar wel mee uit kom.

Ik vind het wel leuk dat je een t-shirt krijgt maar kan me voorstellen als je het vaker doet dat dat niet zo boeiend meer is. Leuk idee is om dat optioneel te maken tegen eventuele korting zoals bij de Zevenheuvelenloop en Marikenloop bijvoorbeeld.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 13:40

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:41

Voetbalschoenen mogen absoluut niet (ivm verwonden andere mensen). Kies voor een trialschoen waarmee je voldoende grip hebt. Kijk eens bij zalando, daar kun je ook de profielen bekijken.

Ik zag gister nieuwe medailles voorbij komen van een run in - volgens mij - duitsland. Die waren echt super gaaf :+ Helaas heb ik bij de mud/obstacleruns tot nu toe alleen maar T-shirts gekregen. Misschien moet ik eens wat selectiever gaan zoeken :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 13:43

Dat begrijp ik :P was ook neit van plan om voetbalschoenen te kopen.. Ik heb het over het verschil in zool van trailschoenen... Dus sowieso een trailschoen maar die heb je echt met noppen aan de onderkant zoals de Salomons in de link hierboven of gewoon met een grove zool. Ik weet namelijk niet waar ik op moet letten en waarmee je goede grip hebt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:44

Ik zou iets zoeken met een profiel als deze: http://www.decathlon.nl/kapteren-xt4-da ... 95051.html een aantal anderen hadden wel profiel, maar allemaal rechte blokken achter elkaar. Dat heeft deze niet.

(tis sowieso een leuke schoen trouwens :+ Niet dat ik niet genoeg hardloopschoenen heb ofzo... Maar een stuk of 4 paar...)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 13:47

Dat bedoelde ik inderdaad met soort van noppen. Super bedankt! :))
Ik heb trouwens een maat 37,5 en koop van Asics altijd 39,5 voor hardlopen. Is voor trailschoenen 39 voldoende? Of zelfs voor 38 gaan? Ze hebben ook een veterzakje :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:55

Ik heb Dirtkings 6 km gedaan. Toch gaaf om te doen! :D

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:52

Ik denk dat ik gewoon mijn oude hardloopschoenen aan trek.
Heb laatst nieuwe gekocht en ook voor in de sportzaal nieuwe, als ik tegen mijn vriend zeg dat ik weer nieuwe nodig heb wordt hij denk gek :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:53

Walrus schreef:
Ik denk dat ik gewoon mijn oude hardloopschoenen aan trek.
Heb laatst nieuwe gekocht en ook voor in de sportzaal nieuwe, als ik tegen mijn vriend zeg dat ik weer nieuwe nodig heb wordt hij denk gek :')

Ik ben mijzelf aan het afvragen hoe ik het tegenover mijzelf kan verantwoorden dat ik alweer een nieuw paar aanschaf.... O:)