Erge hoestaanvallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yiruma

Erge hoestaanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 00:42

Hi
Ik heb sinds een halve tot hele week last van hoestaanvallen. Ik heb vooral 's nachts koorts en hoofdpijn, oorpijn, nekpijn en keelpijn en ik hoest héél erg veel. Ik kan hier niet van slapen waardoor ik heel erg moe ben en als ik kan slapen dan word ik snel weer wakker door het gehoest of de best wel heftige pijn in mijn keel. Mijn keel doet pijn als ik slik, of zelfs mijn tong beweeg. Ik heb bijna geen slijm vastzitten maar het blijft maar prikken, kriebelen en irriteren in mijn keel waardoor ik letterlijk om de 10 seconde een paar keer moet hoesten (als niet meer). Ik gebruik Bronchipret E 3 maal daags en een zo'n 3 aspirientjes om de pijn aan mijn hoofd en koorts tegen te gaan. Ook keelpastilles neem ik veel. Ik zit nu ook beneden omdat ik door de hoest niet in slaap kom, heb honing gepakt en ik drink heel veel water omdat het irriterende in mijn keel te verzachten.
Heeft iemand de oplossing? Mijn moeder stelde voor om naar de dokter te gaan maar dat vind ik zelf nooit zo prettig.
Sorry voor dit lange verhaal om dit tijdstip, Yiruma ;)

Alwiene

Re: Erge hoestaanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 02:23

Toch zou ik even langs de dokter gaan. Die wil je misschien wel codeine voorschrijven. Dat dempt de hoestprikkel waardoor je tenminste kan slapen. Kan wel licht versuffend werken dus vooral geschikt voor 's nachts. Is helaas niet vrij verkrijgbaar.

Als je echt niet naar een arts wil kan je ook Daro Retard halen bij de apotheek. Drogist heeft het niet! Werkt ook tegen de hoest alleen niet zo goed als codeine maar beter dan niets in elk geval.
http://www.daro.nl/retardcapsules.html

Je mag trouwens normaal gesproken wel meer dan 3 paracetamol per dag hoor en als je geen medicatie hebt waarmee je geen ibuprofen mag dan mag je het ook nog daarmee combineren. Een arts kan je wel eventueel nog betere pijnstillers voorschrijven :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:56

Toen ik een week lang alleen s'avonds koorts had en overdag een lichte verhoging (minimaal overigens) had ik pfeiffer. Zie je ook veel in jouw leeftijd (ik was iets ouder). Niks ernstigs maar wel verstandig om je even door de dokter te laten nakijken.

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 18:26

Ik heb nu een aantal dagen codeïne pilletjes genomen op aanraden van jullie/dokter. Helaas helpen die bij mij echt totaal niet :+ Ik zal het denk ik gewoon uit moeten zitten, dat rottige gehoest..

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:45

Even langs de dokter, waarschijnlijk krijg je dan een antibioticakuurtje en gaat het met een dag of 2 al een stuk beter

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:50

Terug naar de dokter, codeine hielp bij mij ook niet. Bij de huisarts moest ik een kwartier wachten in de wachtkamer en heb ook een kwartier zitten hoesten. Ook bij de huisarts kreeg ik er geen woord uit, bleef maar hoesten. Toen kreeg ik een middeltje voorgeschreven, waardoor het de volgende dag al een stuk beter was en na 3 dagen helemaal weg.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:38

Als codeïne niks doet dan zou ik toch zeker teruggaan naar de dokter, want het is natuurlijk niet goed dat je maar zo ontzettend blijft hoesten en dat zelfs codeïne niets doet.