Heb even een vraagje, mijn zoontje heeft een brandwond opgelopen afgelopen zaterdag, ( al een paar dagen geleden dus)
Hij is met zn been tegen een scooteruitlaat gekomen, en het was denk ik wel een 3e graads brandwond ( vel lag eraf en huid verschroeid ) Ik had het sowieso onder lauw water gedaan, daarna een sterielgaasje met verband eromheen gedaan.
Maar toen werd er door vrienden gezegd ( zijn allemaal sleutelaars en hebben al vaak zo'n brandwond gehad ) dat ik er niks omheen moest doen, en gewoon zo moest laten drogen. Nu paard dagen later is het inderdaad droog, alleen erg gevoelig omdat het snel opengaat en dus veel bloed uitkomt.
Dus nu ging ik op internet lezen, en daar staat dat je bij een 2de graads en 3e graads altijd naar een arts moet gaan. Nu heb ik dit niet gedaan omdat ik dacht dat het wel vanzelf overgaat. ben niet een moeder die voor elk wiswasje naar de dokter rent
) maar ik lees nu op internet dat het toch wel behandeld moet worden eigenlijk...Moet ik alsnog naar de huisarts bellen? Hij heeft er geen last van ( alleen als je er tegenaankomt en het springt open, maar dat is logisch ) het zit niet op een plek wat heel vervelend is, op zn kuit en het is denk ik 5 com lang en 2 cm breed.
Of heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan behandelen... ik heb er vanavond maar verband om gedaan voordat het dalijk open gaat in zn slaap.
Alvast bedankt voor de tips!
) heb wel grote pleisters gehaalt omdat ik het niet wilde besmetten bij de paarden, daardoor bleef het wel wat zacht, op gegeven moment nog wat betadinezalf. En later soepel gehouden met soort olie (voor wondheling) Toen is het redelijk snel dicht gegaan.