Lompheid eerste klas...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Lompheid eerste klas...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 15:54

... Ja ja, houten tafel poten zijn van ijzer en mijn tenen van magneten! Ze zijn verliefd op elkaar, ik iets minder.

Gisteren dus enorm hard mijn tenen gestoten tegen de tafel poot en het deed al extreem zeer, omdat ik kramp had in mijn tenen op dat moment. :Y) :')
Maar teentje was erg zielig, bloedde en werd wat blauw en dik. Oh en deed goed zeer. Maar goed, tenen stoten doet altijd flink zeer, niet waar?!

Vanochtend uit bed, teen was nog wat rood (waar ik gestoten had en het dus ook open was), maar niet meer dik en blauw, nog een beetje gevoelig. Maar ach, het ging dan ook wel met mijn welbekende krachten.

Echter toen ik mijn voet op de grond zetten en op wilde staan, leek het alsof ik op een mes ging staan. Niet bij mijn tenen of voor aan mijn voet, maar (vlak voor) mijn enkel. Keek eens goed naar mijn voet, zit daar dus een enorm ei! Vandaag toch de hele dag thuis, dus even aangekeken.

Nu blijft het ei zitten, het is overigens niet echt blauw. Mijn hele voet is wat blauwig (zelfde wanneer je voeten extreem koud zijn, maar dat zijn ze nu niet), maar verder niet echt. Wel zit er wat vocht in mijn enkel (boven het ei dus) en is het geheel wat stijf. Het blijft wel erg pijnlijk, vooral lopen, sommige bewegingen en bij aanraking op enkele punten (waar t ei zit, voor aan de voet en uiteraard teentje zelf), verder is het niet pijnlijk bij aanraking. En wanneer ik op een stoel zit "bonkt" mijn voet, maar dan geen pijn...

Ik vraag me echt serieus af hoe het kan... Maarrrr, mijn huisarts zit 100km verder op en om even met de bus en trein op en neer te gaan... Zie ik niet zo zitten, nu helemaal niet overigens. Voor de huisartsen post of SEH is het in mijn ogen absoluut niet spoed genoeg voor... Het is vervelend, maar ga er niet dood aan.
Heb best wat ervaring met enkel breuken (en bot breuken in het algemeen), moet zeggen, veel komt wel overeen. Vaak kan ik wel zeggen of t echt stuk is of niet, nu twijfel ik. Het kan natuurlijk ook weke delen zijn, maar door alleen gruwelijk stoten? Ben immers niet door mijn enkel of iets dergelijks gegaan.

Hoe kom ik deze week (en t weekend) door? Als ik er dan nog last van heb ga ik uiteraard naar de huisarts, dinsdag is toch al een dagje ziekenhuis, dus dit kan er dan wel even bij... -O-

Ann_moi

Re: Lompheid eerste klas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:03

Ik zou toch even bellen met je huisarts voor een advies gesprek. Wie weet kan de assistente al op basis van je symptomen zeggen wat het handigst is, helemaal als je even voorlegt dat het voor jou erg ver reizen is. :)

Wel herkenbaar dat onhandige lompe... :') Beterschap!

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:05

Jeetje wat een pech.. Maar hier nog een die graag (ahum) haar tenen stoot aan de tafel.
Maar idd ff laten kijken of je niks gebroken/gescheurd hebt, das wel zo verstandig ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:05

Bel je niet beter even naar de HA ipv op bokt te vragen? Dan had je al fatsoenlijke raad gehad.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 16:24

Huisarts kan mij via de telefoon echt niet meer vertellen dan mijn vriend me straks kan vertellen. Zie er zelf (op dit moment) geen toegevoegde waarde van in, want voor mij is t geen optie om even op en neer te gaan. :)

Gelukkig ben ik niet de enige met tenen die tafel poten zeer aantrekkelijk vinden! :D

Heb nu diclofenac 50 gepakt, kijken of dat wat verbetering geeft.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:33

Ik zou contact opnemen met een huisartsenpost die in de buurt zit.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:26

Anders morgen toch even met een huisarts in de buurt overleggen? Heeft je vriend bijvoorbeeld een huisarts dichterbij? 100 km reizen zou ik nu niet doen, maar met dit verhaal zou het best kapot kunnen zijn en dan is tot over het weekend tillen ook niet verstandig? Als je niet naar een huisarts kan zou ik morgen toch met de HAP overleggen of langs de SEH gaan.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:30

Een huisartsenpost of SEH is er niet alleen voor slagaderlijke bloedingen hoor :Y)

En een huisartsenpost is ingericht voor dit soort zaken. Vakanties, huisartsen verweg, of situaties in het weekend waar je niet zo goed raad mee weet.

Kun je er op staan? Kun je op je tenen staan? Zo nee, of met pijn, gewoon de HAP even bellen en niet miepen. (en ook zo ja trouwens..het zit je duidelijk dwars genoeg om een topic voor te openen) Mensen gaan er al voor veel minder heen en je bent gewoon verzekerd ;)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:32

Ik zou daar toch geen week mee rondlopen hoor, zoek je maar snel een huisarts in de buurt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 06:17

gomir schreef:
Anders morgen toch even met een huisarts in de buurt overleggen? Heeft je vriend bijvoorbeeld een huisarts dichterbij? 100 km reizen zou ik nu niet doen, maar met dit verhaal zou het best kapot kunnen zijn en dan is tot over het weekend tillen ook niet verstandig? Als je niet naar een huisarts kan zou ik morgen toch met de HAP overleggen of langs de SEH gaan.

Vriend heeft geen huisarts, maar wonen samen en zitten nu in t huis van zijn ouders. :)
Kan je anders gewoon een huisarts hier bellen?

Maar vriend is arts, daarom denk ik ook niet dat mijn huisarts mij via de telefoon meer kan vertellen.

Kijken vandaag nog even aan, anders bel ik vanmiddag de huisarts of ie mij kan door verwijzen naar t ziekenhuis hier voor een foto. Of de hap, maar denk dat die overdag niet bereikbaar zijn? En om t dan weer naar de avond te schuiven is ook weer zo iets.
Het is vandaag een stuk pijnlijker, ei is hetzelfde, maar nog niet echt blauw. Kan op mijn hak staan, tenen absoluut niet (kan mijn voet ook niet plat op de grond zetten). Lopen gaat ook vrij debiel en enkel is erg stijf met wat vocht in t gewricht.

Had gehoopt dat het vandaag toch een heel stuk beter zou zijn, maar helaas.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 06:28

gewoon gaan en niet aarzelen , zo kan je als ik zo naar je profiel kijk. Je wewrk ook niet goed uitvoeren met zo'n enkel , beterschap!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:21

Als het goed is is er wel een huisarts die dienst doet voor toeristen ed, daar kun je wsl wel terecht. En anders huisarts van zijn ouders even proberen en verhaal uitleggen? Dit is ook niet echt iets waar je veel achtergrondinformatie over voorgeschiedenis bij nodig hebt.

HAP werkt idd alleen in de diensturen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 12:42

Ik wordt er helemaal gek van, eigen huisarts gebeld... Die wil me eerst zien en niet direct door verwijzen voor foto in het ziekenhuis hier en wil het niet tot over t weekend zetten, dan moet ik maar een huisarts hier bellen als ik nu niet daar heen kon komen... Gedaan, meerdere. Ja, ga vanavond maar naar de huisartsenpost. Kreeg ik te horen. Gisteren avond uiteindelijk niet gegaan (spijt van nu!!), maar na flinke pijnstillers (die ik ergens anders voor heb en ook daarvoor heb gepakt, niet voor m'n voet) ging t wel. Logisch en dom natuurlijk!

Maar vandaag is mijn voet in eens veel dikker geworden (en dat terwijl ik zelden zwelling krijg, ook bij breuken niet), slechte vascularisatie, blauwig en erg pijnlijk. Huisarts vanochtend gebeld, geregeld dat morgen eind van de middag afspraak heb bij m'n eigen huisarts. Vriend wil alleen dat ik nu naar spoed ga of vanavond naar de hap. Ik baal er enorm van, maar eerlijk zeggen, 't gaat nu gewoon ook niet meer op 't moment.
Als t gekneusd zou zijn had ik er nu toch wel weer wat op moeten kunnen staan...

Ohh ik baal zooo. :(

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:36

Gebroken tenen kunnen alleen recht gezet worden, tenen kun je niet gipsen.

Voor nu: omhoog, koelen en als het je lukt je pijnlijke teen vast tapen aan de teen er naast zodat ie een soort spalkje heeft :j
Ik heb mijne drie weken geleden gebroken en inmiddels kan ik er weer pijnvrij zonder tape op lopen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:42

Oei oei, als je verminderd doorbloeding hebt zou ik toch de Hap gaan bellen, en niet tot morgen wachten. Klinkt niet fijn dit iig.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:44

Oh Kwier toch! Wat een pech zeg -O-

Zit je teen er nog aan? Hoe gaat het nu?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 13:48

Het zijn mijn tenen niet, helaas. Het zou me overigens niets verbazend als ze gebroken zijn... maar echt, daar heb ik vrijwel geen pijn. Tenen zijn bij aanraken gevoelig (zit ook nog een klein wondje onder/langs nagel).

Maar het is daar waar de middenvoetbeentjes overgaan naar de voetwortel, zal kijken of ik foto er op kan zetten.
Mijn onderbeen wordt nu ook dik, is erg hard en als je er op drukt wordt t wit (ja nóg witter, ik ben al spier wit) en duurt t lang voor t weer "normaal" kleurt.

5 uur in ieder geval naar t ziekenhuis... :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:51

Heel verstandig meis! Laat je nog weten wat de witte jassen hebben gezegd :D

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:53

Jezzi schreef:
Gebroken tenen kunnen alleen recht gezet worden, tenen kun je niet gipsen.

Voor nu: omhoog, koelen en als het je lukt je pijnlijke teen vast tapen aan de teen er naast zodat ie een soort spalkje heeft :j
Ik heb mijne drie weken geleden gebroken en inmiddels kan ik er weer pijnvrij zonder tape op lopen.

Dat klopt niet, ik heb een aantal jaar geleden twee tenen gebroken en zat tot m'n knie in het gips.

Ik vind het ook echt lomp ts dat je hier mee bent blijven afwachten. Succes en beterschap. We horen wel hoe het afloopt.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:55

Je kunt gewoon je eigen huisartsen post bellen, die kunnen dan contact opnemen met de huisartsenpost bij jou in de buurt om te zorgen dat je daar heen kunt :)

Heb ik van de week met mijn vriend ook gehad, belde de SEH in de buurt maar daar was ie niet welkom omdat hij in een andere regio valt.

Edit lees al dat je om 5 uur tercht kunt, succes !

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 13:57

Ja dat zal ik zeker doen!

Krijg t niet zo goed op de foto, maar verschil tussen beide voeten:
http://i1265.photobucket.com/albums/jj5 ... 545192.jpg

De voorste bult is t ei, tweede bult malleolus lateraal die je zo nog een beetje ziet. De plek van t ei is daar waar t erg pijnlijk is:
http://i1265.photobucket.com/albums/jj5 ... 777e16.jpg

En de zijkant:
http://i1265.photobucket.com/albums/jj5 ... 05a9aa.jpg

Ja en ik ben echt écht wit. ;)

Tabaluga12, het is niet echt helemaal vrijwillig mee wachten geweest... Medewerking was er ook niet echt. In eerste instantie ging ik er ook gewoon echt vanuit dat het na een dag wel beter zou gaan.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:59

Oei dat is wel heel erg dik ! :wow:

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 14:01

A_nouk schreef:
Oei dat is wel heel erg dik ! :wow:

Dit is pas vanaf vandaag, het ei zat er wel van begin af aan... en twee tenen (kleine teen en er naast) waren wat dik, maar zoals nu... Het trekt nu ook echt naar m'n knie toe, erg vervelend.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:03

Tjee dat ziet er echt gruwelijk dik uit voor alleen een gestoten teen. .. Je ziet ook duidelijk het kleur verschil. Kan alleen maar zeggen heel verstandig dat je straks terecht kunt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:08

Ziet er erg dik uit. Ik was allang op de eerste hulp geweest. Als je daar gewoon naartoe gaat wordt je echt wel geholpen hoor, ook als je in een andere regio woont.