Gisteren dus enorm hard mijn tenen gestoten tegen de tafel poot en het deed al extreem zeer, omdat ik kramp had in mijn tenen op dat moment.
Maar teentje was erg zielig, bloedde en werd wat blauw en dik. Oh en deed goed zeer. Maar goed, tenen stoten doet altijd flink zeer, niet waar?!
Vanochtend uit bed, teen was nog wat rood (waar ik gestoten had en het dus ook open was), maar niet meer dik en blauw, nog een beetje gevoelig. Maar ach, het ging dan ook wel met mijn welbekende krachten.
Echter toen ik mijn voet op de grond zetten en op wilde staan, leek het alsof ik op een mes ging staan. Niet bij mijn tenen of voor aan mijn voet, maar (vlak voor) mijn enkel. Keek eens goed naar mijn voet, zit daar dus een enorm ei! Vandaag toch de hele dag thuis, dus even aangekeken.
Nu blijft het ei zitten, het is overigens niet echt blauw. Mijn hele voet is wat blauwig (zelfde wanneer je voeten extreem koud zijn, maar dat zijn ze nu niet), maar verder niet echt. Wel zit er wat vocht in mijn enkel (boven het ei dus) en is het geheel wat stijf. Het blijft wel erg pijnlijk, vooral lopen, sommige bewegingen en bij aanraking op enkele punten (waar t ei zit, voor aan de voet en uiteraard teentje zelf), verder is het niet pijnlijk bij aanraking. En wanneer ik op een stoel zit "bonkt" mijn voet, maar dan geen pijn...
Ik vraag me echt serieus af hoe het kan... Maarrrr, mijn huisarts zit 100km verder op en om even met de bus en trein op en neer te gaan... Zie ik niet zo zitten, nu helemaal niet overigens. Voor de huisartsen post of SEH is het in mijn ogen absoluut niet spoed genoeg voor... Het is vervelend, maar ga er niet dood aan.
Heb best wat ervaring met enkel breuken (en bot breuken in het algemeen), moet zeggen, veel komt wel overeen. Vaak kan ik wel zeggen of t echt stuk is of niet, nu twijfel ik. Het kan natuurlijk ook weke delen zijn, maar door alleen gruwelijk stoten? Ben immers niet door mijn enkel of iets dergelijks gegaan.
Hoe kom ik deze week (en t weekend) door? Als ik er dan nog last van heb ga ik uiteraard naar de huisarts, dinsdag is toch al een dagje ziekenhuis, dus dit kan er dan wel even bij...