Blaasjes op en onder mijn voet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Blaasjes op en onder mijn voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 14:46

Ik heb last van een soort van blaasjes op en onder mijn voet. Eerder was het alleen maar onder mijn voet maar door daar op te lopen ging het pijn doen en heel erg jeuken als ze groter werden. Ik knipte ze dus kapot met een nagelknipper zodat ik er geen last meer van had. Er komt dan een soort vocht uit alsof het een blaar is. Ik weet dat dit niet de bedoeling is maar anders kreeg ik er alleen maar meer last van. Ik ben er ook al mee naar de dokter geweest en hij zei dat het een soort van schimmel kon zijn dus ik heb zalf mee gekregen wat ik er 2x per dag licht op moest smeren. Ik heb me toch een tijd raak gesmeerd maar het blijft maar terug komen. Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om weer een afspraak te maken bij de dokter omdat telkens als ik daar kom met iets ik steeds weer naar huis ga met ''we kijken het nog wel even aan'' of ''als dit niet werkt moet je maar weer een keer terug komen''.

Ik ga natuurlijk wel weer een afspraak maken want ik wil van die stomme blaasjes/bultjes af zijn. Maar misschien weet een van jullie wat het is of heeft het misschien zelf gehad? Ik heb er nu al zeker wel een half jaar last van en het worden steeds meer bultjes. Ze verzamelen zich in groepjes, jeuken en als je er op loopt doen ze pijn. Ik heb ze ook alleen maar op mijn linker voet zitten. En het zat eerst alleen onder mijn voet het verplaatst zich nu langzaam naar boven en richting mijn hak. -O-

Foto van mijn voet, sorry als de foto onduidelijk is het is lastig om het op de foto te zetten.
klik voor de foto

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:47

Dat is eczeem, kan je zalf voor halen bij de HA.

Heb het zelf ook op mn voeten en handen. Goed vet houden met creme en ik heb van de Ha dus hormoonzalf gehad waar het minder van word. maar als je ziek bent (je weerstand laag is) komt het weer op. Is niet 1,2,3 over, kan je de rest van je leven last van blijven houden.
Laatst bijgewerkt door djuulsie op 05-08-14 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tabaluga12

Re: Blaasjes op en onder mijn voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:48

Kan ook door het zweten komen, kun je idd zalf voor halen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 14:49

De dokter zei dat het geen eczeem was. Want ik vroeg er ook nog naar omdat ik zonneallergie heb en ik ook dat soort bultjes krijg en mijn broertje ook gevoelig is voor eczeem. Het is ook raar dat het alleen maar op mijn linker voet zit.

edit: zalf voor eczeem helpt trouwens ook niet, ook al geprobeerd.
Laatst bijgewerkt door Gydja op 05-08-14 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:50

Ik heb het alleen op mn rechtervoet. Je klachten zijn echt exact hetzelfde als die ik heb.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 14:50

djuulsie schreef:
Ik heb het alleen op mn rechtervoet. Je klachten zijn echt exact hetzelfde als die ik heb.

Ik had mijn bericht nog even aangepast. Maar ik heb ook al daar zalf voor gekreen en de eczeem zalf hielp niet. Zou ik mogen weten welke zalf jij dan hebt?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:51

jep lijkt verdomd veel op exceem even langs de Apotheek of Kruidvat (Daktarine volgens mij, wit met groene tube) dan krijg je zalfje mee.

Maar vergeet niet ook je slippers, schoenen en eigenlijk alles waar je met blote voeten komt te behandelen met anti schimmel/bacterie dus gewoon even wassen. Want anders besmet je jezelf steeds weer.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:51

Ik heb precies hetzelfde maar dan op alleen mijn rechtervoet. Ik ben er ook nog niet uit wat het is, maar merk wel als ik ze kapot gemaakt heb dat het best een poos weg kan blijven. :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:53

Ik heb dat volgens mij ook. Ook alleen op mijn rechtervoet.

Het is het ergst als ik zweetvoeten heb. Als ik hele dagen op slippers loop heb ik er geen last van.
Wat goed werkt, maar ik niet consequent genoeg in ben, is een voetenbad met azijn erin. Gewone tafelazijn, niet de schoonmaakazijn :-)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:54

met het vocht in de blaasjes kan je jezelf weer infecteren, dus goed schoonmaken als je ze kapot maakt.

Ik zou even op de tube moeten kijken wat ik voor zalf heb. Hormoonzalf is het in elk geval.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:55

Oke, heb ik ook, handig nu om hier meer info op te doen. Ik heb af en toe ook zo'n blaasje op mijn vingers. Maak ze ook altijd kapot. Ik heb liever dat ze zeer doen dan jeuken. Ook een langs het kruidvat dan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:56

Mijn tante had ook last van dit soort dingen, die drinkt nu sinds een tijdje Fenegriekthee (dus thee gezet van Fenegriek). Heel haar voeten zijn nu dicht en ze heeft nergens meer last van. Geloof dat ze een eetlepel op 200 ml water gebruikt, maar weet het niet zeker. Kan ook een theelepel zijn, maar de drogist waar je het bij haalt zal dat ook vast wel weten denk ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:57

dat heb ik soms op mijn hand,jeukt als de ....en dan in ene is het weer weg.Geen idee wat het is.Ik smeer er niets op.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:58

Hey herkenbaar... Ik heb ze ook af en toe.
Ik merk dat ik ze vooral krijg bij slechte sokken/schoenen en als ik dan veel loop.
Soort irritatiebultjes zijn het dus volgens mij.
Ik maak ze ook gewoon kapot en peuter met de nagelknipper de velletjes eraf :')
Is wel al heel erg minder geworden daardoor.
Volgens mij is goed droog houden juist de truuk.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 14:59

Vriendin zegt net dat het water wratten zijn, zou dat ook nog kunnen?
Als ik ze laat zitten krijg ik er trouwens meer dan dat ik ze kapot maak... o.0 Als ik ze kapot maak dan was ik mijn handen, voeten en nagelknipper.

Dat thee verhaal klinkt eigenlijk best lekker en handig. Ik ben dol op thee dus dat word even uit proberen ;3

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:01

Ik heb het ook, heb er ook zalf voor maar merk ook als ik het met Badedas Classic grote fles was (is erg ontsmettend en anti-bacterieel) gewoon onder de douche dat ik het veel beter onder controle kan houden. Dit geldt ook als ik het met Betadine scrub was maar dan krijg ik veel drogere voeten, de Badedas is ideaal. Dan hoef ik veel minder met zalfjes in de weer..

en hier staat de omschrijving ervan, blaasjes op handen en voeten...

http://www.medicinfo.nl/%7b3c612e75-910 ... 6c02abc%7d
Laatst bijgewerkt door fargo op 05-08-14 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:02

Waterwratten zien er heel anders uit. Dit lijkt mij meer op zwemmerseczeem of schimmel.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 15:04

Blue_Eyes schreef:
Waterwratten zien er heel anders uit. Dit lijkt mij meer op zwemmerseczeem of schimmel.

Schimmel is het niet want daar heb ik dus al zalfjes voor gehad maar dat hielp allemaal niet. Ook al antibiotica zalf gehad maar dat hielp ook niet.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:05

maar heb je toen ook even alles waar je met blotte voeten komt behandeld, anders blijf je jezelf besmetten

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:08

Ik heb het ook gehad, met gewone antischimmelcreme (miconazol) kreeg ik het ook niet weg ik ben toen met lamicil gaan smeren (andere werkzame stof) en nu ben ik ervan af! Wel na verdwijnen van de bultjes nog tijdje blijven smeren hoor!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:11

Gydja schreef:
Blue_Eyes schreef:

Schimmel is het niet want daar heb ik dus al zalfjes voor gehad maar dat hielp allemaal niet. Ook al antibiotica zalf gehad maar dat hielp ook niet.

Kijk even naar het linkje dat ik heb geplaatst, daar staat goede omschrijving..

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 15:16

Mijn teenslippers zijn ook gewassen en mijn sokken gaan in de was na dat ik ze heb gedragen ( lijkt me wel zo fris :P )

fargo, ik heb naar het linkje gekeken en het klinkt inderdaad als wat ik ook heb. Als ik weer naar de dokter ga zal ik dat wel zeggen dat ik het een en ander heb gevonden wat mij lijkt wat het zou kunnen zijn. Nu maar hopen dat ik er zo snel mogelijk van af ben.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 15:17

ankep schreef:
Ik heb het ook gehad, met gewone antischimmelcreme (miconazol) kreeg ik het ook niet weg ik ben toen met lamicil gaan smeren (andere werkzame stof) en nu ben ik ervan af! Wel na verdwijnen van de bultjes nog tijdje blijven smeren hoor!

Ik heb 3 verschillende zalfjes gehad voor schimmel. Ik kan de doosjes enzo niet allemaal terug vinden heb tijdens het opruimen ze weer eens ergens neer gelegd waar ik ze niet terug kan vinden. Denk eerder dat het eczeem is dan dat het schimmel is.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:21

Ik heb dit volgens mij een tijd op mijn handen gehad, na een paar weken sudocreme smeren was het weg :j

Begint als een bultje komt met een paar dagen vocht onder en dan begint het gruwelijk te jeuken :=

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:23

Ah, dat heb ik ook gehad!
Pas op, want dat vocht is EXTREEM besmettelijk.

Wat ik doe is een naald pakken, die ontsmetten met alcohol of handsanitizer.
Dan daarna alles doorprikken en met een tissue goed al het vocht wegduwen.
Daarna insmeren met de handsanitizer en je handen ook ontsmetten.

Dan een dikke laag Aloe-Propoliscreme (natuurlijk, geen medische zooi) erop en dit elke avond herhalen.
Was na twee weken over.