TRX Suspension Training, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Jelske

TRX Suspension Training, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 19:58

Hallo,

Enige tijd geleden kwam mijn vriend thuis met 'iets nieuws'. Bij hem op het werk waren ze al enige tijd met de 'TRX suspension training' bezig en hij had inmiddels ook voor zichzelf een TRX aangeschaft. Het duurde natuurlijk niet lang of ook ikzelf ben begonnen. Het bleek een heerlijke afwisseling na mijn gebruikelijke rondje hardlopen.

Voor degenen die hier niet zo bekend mee zijn, hier een korte beschrijving van de site trxtraining.nl:

Citaat:
TRX Suspension training is ontstaan bij de Amerikaanse Navy Seals en ontwikkeld kracht, balans, flexibiliteit en core stabiliteit tegelijkertijd. De Suspension Trainer moet worden opgehangen aan een ankerpunt (Xmount/balk/deur/lantaarnpaal/boom) waarna u meteen kan beginnen met trainen. De TRX Suspension Trainer is een mobiel trainingsmiddel wat gebruik maakt van de zwaartekracht en het lichaamsgewicht van de gebruiker om de oefeningen uit te voeren. Met letterlijk honderden verschillende oefeningen, variaties en combinaties, komt er geen einde aan de mogelijkheden waarop je TRX kunt inzetten om te trainen of klanten te helpen hun doelen te bereiken.

Nu vroeg ik mij af of hier op bokt meer fanatiekelingen zitten en wat voor oefeningen jullie zoal gebruiken. :)

Murthul

Re: TRX Suspension Training, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:00

LZP >> MWS

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:58

Ik heb het 1x gedaan, man man man wat had ik een spierpijn :+ Ik moest toen heel veel vanuit plankpositie doen, en heel veel mijn buik uitrekken en intrekken. Killing!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 08:51

Die ervaring had ik ook de eerste keer. Maar inmiddels wat meer ervaring op gedaan en snap ik ook beter hoe je de intensiviteit kunt doceren. Ik heb nogsteeds wel spierpijn, maar niet meer zoveel dat ik nauwelijks meer kan bewegen :-)