Augustus 2013 (nu dus een jaar geleden) kreeg ik pijn aan mijn rechterhak en vormde zich daar een bult. Ik dacht dat het vanzelf wel weer over zou gaan en ben toen niet naar de huisarts geweest. Echter bleven de klachten en waren er dagen dat ik nauwelijks kon lopen en fietsen van de pijn. Dit leek me toch niet helemaal goed en uiteindelijk ben ik in december 2013 naar de huisarts geweest, die mij doorverwees naar de orthopeed in het ziekenhuis. (Inmiddels had ik ook last van mijn linkerhak en kon ik na een schooldag wel huilen van de pijn die overal in mijn twee onderbenen zat). Hij trok uiteindelijk de conclusie 'ontstoken achillespees'. Ik ben doorverwezen naar de fysio en ben daar vier maanden lang twee keer per week geweest. Omdat dit in het geheel niets uithaalde, heb ik in overleg met de orthopeed besloten mijn onderbeen zes weken in het gips te zetten. Hij had geen idee of gips zou helpen en had er in het geheel geen ervaring mee, maar omdat fysio ook niets uit leek te halen en ik het de moeite waard vond om te proberen kreeg ik zes weken loopgips, waar ik niet op mocht lopen, alleen op mijn tenen mocht steunen. Dit was begin april 2014. Na zes weken moest ik terugkomen naar het ziekenhuis. Toen heeft de orthopeed gekozen voor nog drie weken gips, omdat de klacht niet weg was, maar wel minder. Drie weken later had ik weer een afspraak en leek de pijn zo goed als weg
. Wel moest ik weer twee keer per week naar de fysio, omdat de belasting rustig opgebouwd moest worden. Bij de fysiotherapie leek ik nergens last van te hebben, behalve een overbelaste enkel
, omdat deze door het gips niets meer gewend was. Halverwege juli (op een woensdag) had ik de laatste afspraak bij de fysio, alles leek goed te gaan en ik had hoop op herstel
. Maar diezelfde middag kon ik weer nauwelijks lopen van de pijn. Goed, de fysio gebeld en ik kon de dinsdag daarna terecht, dezelfde ochtend zou ik op vakantie gaan, maar het moest dan maar. De fysiotherapeut weet het aan het feit dat ik die woensdag teveel gedaan zou hebben en gaf mij oefeningen mee voor thuis. Na deze afspraak ging ik op vakantie. We begonnen met drie dagen Berlijn, waarna we door zouden reizen naar Tsjechië. Maar Berlijn werd echt een hel
. Na een uur of anderhalf lopen werd zowel mijn enkel als mijn achillespees ontzettend dik en heel pijnlijk en deed ik het liefst de rest van de dag niets meer. Zo ging het elke dag en op gegeven moment deed mijn hele onderbeen gewoon ontzettend pijn. Maar omdat het vakantie was (en ik drie broers heb) heb ik doorgezet en ben elke dag in de vakantie gewoon overal mee naartoe gegaan. Gisteren ben ik thuis gekomen van vakantie, maar ik zie het echt niet meer zitten.
Ik wil eigenlijk niet meer terug naar de fysio, omdat dat gewoon geen donder heeft uitgehaald. Het gips leek te werken, omdat ik niks meer deed met mijn voet (rust), maar ik kan onmogelijk de rest van mijn leven met een ingegipst been rondlopen
. Dus nu mijn vraag aan jullie: hebben jullie nog tips, ervaringen, advies? Ik zit echt met mijn handen in het haar, omdat er gewoon geen oplossing lijkt te bestaan voor mijn probleem. Ik zit niet weer te wachten op een schooljaar zonder sport (ik houd van sport) en met veel pijn.
Hartstikke bedankt als je alles gelezen hebt!
laten we hopen dat ik er voor die tijd vanaf ben