Zenuwpijn/Ischias

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imke86

Zenuwpijn/Ischias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 09:27

Hoi allemaal, ik heb al enige jaren last van zenuwpijn in een deel van mijn pijn, mijn bil en mijn onderrug (de rechterkant). Dit doet erg veel pijn en zorgt ervoor dat ik niet meer normaal kan lopen, laat staan paardrijden. :(
Nu was ik er een hele tijd vanaf dankzij de chiropractor, maar momenteel heb ik niet de financiële ruimte om dit weer voort te zetten.

Herkent iemand dit probleem? Zo ja, hoe ben jij/zijn jullie ervanaf gekomen?
En zijn er ook mensen die er voorgoed (naja, tot nu toe dan) vanaf zijn gekomen?

Ik heb al wat oefeningen gevonden op internet speciaal voor Ischias die ik elke dag doe, heeft iemand hier nog aanvullingen op?

Normaal gesproken ben ik lichamelijk vrij actief, dus daar zou het in principe niet aan kunnen liggen, heb meer het idee dat het weer terug is gekomen door een aantal weken aanhoudende stress.
Het heeft mijn inziens niet zoveel zin om naar de huisarts te gaan, aangezien deze je doorstuurt naar de fysio (heb ik ook niks aan gehad voorheen) en anders paardenmiddelen geeft aan pijnstillers aangezien een paracetamol niet werkt. Hier zit ik niet op te wachten.
Ik sta wel open voor meer alternatieve methodes.

Wie kan mij helpen of heeft tips????

Grapjasjes12

Re: Zenuwpijn/Ischias

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:36

Ik ben er vanaf gekomen met krachttraining onder begeleiding. Naderhand wist ik de juiste houdingen en kon ik zelf verder.
Nu ik zwanger ben heb ik het weer heel afentoe, maar met een beetje rekken en strekken is dat zo weer weg.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:38

hier iemand met hetzelfde probleem, bij mij kwam het door het dragen van mijn portemonnee in mijn rechter kontzak als ik ging zitten. heb er toen aardig lang mee door gelopen waardoor het door straalde naar mijn gehele onder rug en rechter been. Toen fysio gehad wat wel iets geholpen heeft. sinds vanmorgen heb ik er weer wat last van.

Pijnstillers helpen inderdaad niet maar bij mij hielp het om juist te gaan bewegen ook al was dat aardig pijnlijk

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:29

ik zie dat dit al een oud topic is, maar ook ik hen enorme zenuwpijnen en deze zijn het gevolg van een discushernia.
De pijnen zijn soms ondraaglijk waardoor ik niet voor mn gezin en paarden kan zorgen.

Hoe gaat het ondertussen met jullie en zijn dr nog mensen met ervaringen en tips?
En lukt het jullie om opnieuw te rijden.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:36

3timesmom schreef:
ik zie dat dit al een oud topic is, maar ook ik hen enorme zenuwpijnen en deze zijn het gevolg van een discushernia.
De pijnen zijn soms ondraaglijk waardoor ik niet voor mn gezin en paarden kan zorgen.

Hoe gaat het ondertussen met jullie en zijn dr nog mensen met ervaringen en tips?
En lukt het jullie om opnieuw te rijden.

ik had december vorig jaar en januari dit jaar last van isschias. Idd ook met veel pijn en uitval van mijn rechterbeen.
Ik ben eraf gekomen met de fysio die me wat los hield en 2-4 weken (weet niet zeker meer hoe lang, was waarschijnlijk een beetje stoned :+ ) morfine, wat de pijncirkel doorbrak.
Maar isschias is niet echt vergelijkbaar met een hernia, buiten de zenuwpijnen om dan...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:44

Ik heb het helaas al verschillende jaren... :( Helaas valt er bij weinig aan te doen door verschillende lichamelijke aandoeningen. Ik heb er dus maar mee leren leven, al blijft het soms bijna ondragelijk.

Paardrijden is soms niet te doen. Soms helpt het me juist om de boel weer los te krijgen.

Ik heb helaas dus geen gouden tip. :+ Als ik zou kunnen had ik een Osteopaat in geschakeld.

marmamps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:53

Ik zelf heb door slijtage in mijn onderrug ook veel last van zenuwpijn, sinds een paar maanden gebruik ik een voedingssupplement waardoor de pijn minimaal is.
Ook mijn vader met polyneuropathy had heel veel zenuwpijn, zijn leven is met dit voedingssupplement ook veel dragelijker geworden.
Meer info hierover via pb

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:54

Hier helaas hetzelfde probleem, 4 jaar geleden op de pijnpoli zenuwblokkades gehad. Dit heeft een tijd geholpen, maar inmiddels weer terug bij af, en afgelopen woensdag weer een MRI scan gehad en krijg vrijdag de uitslag. Ik loop ook bij de chiropractor, dit geeft tijdelijk wel iets verlichting, maar dan moet ik 2x per week gaan, en dat is natuurlijk niet vol te houden. Ik heb nu een klapvoet, tintelvoet en onderbeen, heel irritant. Misschien kun je ook eens een verwijzing vragen naar de pijnpoli.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:36

bij mij is het dus een discushernia met als gevolg ischias.
ik krijg al flinke pijnstilling (vorm van valium), ontstekingremmer en pijnstiller en spierontspanner.
K ga daarnaast naar fisio maar merk geen verbetering. Morgen ga ik naar een andere voor een 2e opinie

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:27

Ik heb 't aan beide kanten (meestal is het maar aan één kant), door trauma/beschadigingen (tijdens een spoed operatie zijn wervels stuk gemaakt om in het spinale kanaal een afgescheurde drain te kunnen verwijderen).

Bij mij werd het nog meer verergerd door spierspanning in de onderrug/bilspieren. Door de fysio is dit los gemaakt en na een behandeling of 10 werd het iets minder. Verder gebruik ik amytriptiline, wat de zenuwpijn iets verminderd. En verder pijnstillers (morfine/oxycodon/etc.). Merk ook dat als ik in beweging blijf het iets beter te doen is dan wanneer ik niets doe, echter is dat bewegen nu wel een issue. :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:11

Ik heb het ook aan twee kanten. Links wel meer dan rechts. Rechts doet zo'n 2 of 3 keer per jaar mee voor de gezelligheid! ;)

Ik werk 4 dagen per week op kantoor... Dat is echt af zien al probeer ik zo veel mogelijk tussendoor te lopen of staan. Dus kan me enigszins voorstellen hoe jij je voelt Quir. :(

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:15

[quote="marmamps"]
Ik zelf heb door slijtage in mijn onderrug ook veel last van zenuwpijn, sinds een paar maanden gebruik ik een voedingssupplement waardoor de pijn minimaal is.
Ook mijn vader met polyneuropathy had heel veel zenuwpijn, zijn leven is met dit voedingssupplement ook veel dragelijker geworden.
Meer info hierover via

foutje..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:09

....ik gok dat marmamps het heeft over PEA.
(Evt in combinatie met L-Theanine, Vitamine D en curcuma. Niet boos zijn als het twee tot drie maanden duurt voordat de tekorten zijn aangevuld en de merkbare werking begint.)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:32

Mogen die supplementen niet in het topic genoemd worden? Dan kunnen we er tenslotte allemaal van profiteren. :)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:39

Mijn moeder had een ischias en de fysiotherapeut haar behandeld doormiddel van dry needling.

marmamps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:50

Janneke2 schreef:
....ik gok dat marmamps het heeft over PEA.
(Evt in combinatie met L-Theanine, Vitamine D en curcuma. Niet boos zijn als het twee tot drie maanden duurt voordat de tekorten zijn aangevuld en de merkbare werking begint.)

PEA heeft mijn vader eerst gebruikt, maar werkte niet voldoende.
Het gaat over Rain Soul, komt uit Amerika en is sinds een jaar ook in Nederland verkrijgbaar.
Omdat ik zelf distributeur ben geworden vanwege de goede resultaten weet ik niet of ik het mag noemen, als het niet mag hoor ik het wel :(
Ik geef graag meer info per pb.
Maar zoek maar eens op Google en Facebook ernaar.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:03

...ik heb de eerste hit van vriend google gelezen.
Er wordt gesproken van het remmen van nucleair factor kappa beta, wat idd pijnstillend kan werken.
(Ik maak dagelijks een mengsel "oma's medicijn" - twee of drie theelepels cacao, halve theelepel curcuma, beetje zwarte peper, wat rozemarijn en halve theelepel gember. Aanvullen met sinaasappelsap, en evt kaneel, maca, sambal of waar je maar zin in hebt. Remt ook nuclear factor kappa beta.)