Help! Per ongeluk met (zachte) lenzen in geslapen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Help! Per ongeluk met (zachte) lenzen in geslapen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 07:59

Ohjee! Word ik vanochtend wakker, zie ik het allemaal opeens wel heel scherp...
Ships! Lenzen vergeten uit te doen.

Ik heb ze nu ongeveer 21 uur lang achter elkaar gedragen. Ik heb ze wel vanochtend direct uitgedaan.
Maar heeft dit nog gevolgen voor mijn ogen? (Heb ik tot nu toe geen last van) of gevolgen voor mijn lenzen? (Maandlenzen, ik heb sinds gister net dit paar lenzen pas in)
Iemand die mij dit kan vertellen?

Suelza

Re: Help! Per ongeluk met (zachte) lenzen in geslapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:01

Nee hoor, gewoon even ogen spoelen en ogen even wat rust gunnen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:05

Lenzen uit, ogen spoelen en wat er al gezegd is, rust gunnen.
Dagje je bril op ;)
Niks aan de hand :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 08:07

Pfieuw gelukkig!
Was al bang dat ik mn nieuwe setje lenzen weg mocht gooien of mezelf een enkeltje huisarts mocht geven.

Dan wordt het helaas een dagje bril op, bedankt allebei!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:18

Ik heb ze wel eens langer in gehad. Niets aan de hand. Gewoon even een uurtje of wat uit doen en dan gewoon weer nieuw indoen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:19

ook wel eens gehad geen probleem even in de vloeistof leggen en straks kan je ze weer in

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:46

En dan ligt het ook nog aan het merk lens. De mijne mag ik 5 dagen lang dag en nacht in houden en dan 1 nachtje uit een dan gewoon weer 5 dagen en nachten :j zijn ook zachte maandlenzen.

1x een nachtje kan echt geen kwaad :)

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:24

Eleionomae schreef:
En dan ligt het ook nog aan het merk lens. De mijne mag ik 5 dagen lang dag en nacht in houden en dan 1 nachtje uit een dan gewoon weer 5 dagen en nachten :j zijn ook zachte maandlenzen.

Welke lenzen zijn dat als ik vragen mag? Lijkt mij ideaal! En dan ook geen last als je wakker wordt? Als ik in slaap gevallen ben met mijn lezen nog in en ik word wakker, doen ze zeer van de droogte. Ik kan zowat niet uit mijn ogen kijken dan.

@iejoorr, 1 nacht maakt inderdaad niet uit, zoals de rest zegt gewoon even je ogen een dagje rust gunnen.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:31

Over het algemeen is er niks aan de hand. Maar wel even in de gaten houden of het oog niet rood/pijnlijk wordt. Dan moet je even naar de huisarts toe.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:06

Sam2 schreef:
Eleionomae schreef:

Welke lenzen zijn dat als ik vragen mag? Lijkt mij ideaal! En dan ook geen last als je wakker wordt? Als ik in slaap gevallen ben met mijn lezen nog in en ik word wakker, doen ze zeer van de droogte. Ik kan zowat niet uit mijn ogen kijken dan.

@iejoorr, 1 nacht maakt inderdaad niet uit, zoals de rest zegt gewoon even je ogen een dagje rust gunnen.

http://www.getlenses.nl/biofinity.html

super fijn zijn ze. Ik heb jaren geen lenzen meer gedragen door litteken weefsel op het oog en daardoor enorm gevoelig, maar deze kan ik zelfs 2 dagen en nachten in houden :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:27

Die lenzen heb ik ook alleen geeft mijn Opticien aan dat af en toe een dag-nacht-dag prima is maar geen vijf dagen :=

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:37

Ik heb mijn zachte lenzen standaard 24-7 in. Zijn maandlenzen. Af en toe tussendoor haal ik ze eruit en heb ik een avond mijn bril op.. Verder niets aan de hand. Wordt elk half jaar ongeveer gecontroleerd bij de opticien en bij mij is er niets aan de hand. :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:29

Kiwipitje schreef:
Die lenzen heb ik ook alleen geeft mijn Opticien aan dat af en toe een dag-nacht-dag prima is maar geen vijf dagen :=

Ja dat zei de mijne ook maar meer om mijn ogen en de schade die ik reeds heb, vriendin van mij draagt ze wel 5 dagen en dan een nacht niet en dat gaat ook al heel lang prima :)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:32

Nee hoor...gewoon een dagje geen lenzen dragen...niks aan de hand.
Ik heb zelfs een keer met dubbele lenzen geslapen. Droeg toen daglenzen (dus na gebruik gooi je ze weg), zou een avond gaan stappen...weet niet wat ik gedaan had, maar 's ochtends merkte ik al dat ik mijn lenzen nog in had. Toen ik ze uit deed, zaten er nog steeds lenzen in!
Ik heb ook een dag lenzen en een bril gedragen...ook heul handig ;)

Al aardig wat van die stommigheidjes gehad. Nu heb ik nachtlenzen. Dit zijn harde lenzen en dit bevalt mij nog altijd het beste. Slapen met lenzen om de volgende dag lensloos goed te kunnen kijken. Heerlijk!!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:34

Oeps kan gebeuren heb ik ook wel vaker gehad is opzich geen probleem hoor!

Domste actie van mij was wel eens dat ik dacht dat ik ze in de prullenbak had gegooid en de volgende dag was ik dus toe aan nieuwe lenzen..
En ik maar denken wat zijn deze sterk qua scherpte! Wat irritant..
Had ik er dus twee over elkaar kwam ik avonds achter bij t uithalen :')

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:35

Whoeha dieselpaard blij te lezen dat ik niet de enige ben met zon actie haha

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:36

Ja...om de een of andere reden was er altijd drank in het spel op die momenten _O- :+

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:44

Ik hield mijn maandlenzen vroeger regelmatig een nacht in omdat ik te lui was om ze eruit te halen :+ Ik heb er nooit last van gehad. Het is alleen even irritant als je wakker wordt omdat de boel zo uitdroogt. Ik ben hier naderhand wel mee gestopt puur om mijn ogen meer rust van de lenzen te gunnen. Sindsdien doe ik ze wel altijd uit ook al heb ik geen zin. Er was overigens niets medisch aan de hand met mij, was gewoon een 'dit is misschien niet zo slim'-voorzorgsmaatregel. Door de oogarts wordt zelfs gezegd dat ik mijn lenzen vaker zou moeten uitdoen en een bril zou moeten dragen, maar meh :') Nu moet ik wel zeggen dat ik enorm weinig irritatie heb van mijn lenzen als ik sommige verhalen om mij heen hoor.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:47

Niks aan de hand! Me stief vader heeft ze jarennnn in gehad. En ik hou ze ook snachts in nu te horen gekregen dat ik ze wel echt uit.moet doen snachts maar nu dus al 1,5 jaar slaap ik er snachts mee. Wel gewoon steeds nieuwe in haha

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:56

biancalaylo schreef:
Niks aan de hand! Me stief vader heeft ze jarennnn in gehad. En ik hou ze ook snachts in nu te horen gekregen dat ik ze wel echt uit.moet doen snachts maar nu dus al 1,5 jaar slaap ik er snachts mee. Wel gewoon steeds nieuwe in haha

Al 1,5 jaar slaap je er 's nachts mee? En je loopt er ook overdag mee? Jemig....dat vind ik best wel onhandig, aangezien je ogen echt zuurstof nodig hebben en ze deze nu niet krijgen. Of je dan nieuwe lenzen in doet maakt ook geen verschil. Je hebt maar 1 paar ogen, he...

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:42

Jaa klopt! Ik probeer het mezelf aan te wennen weer om ze eruit te halen maar dat duurd 3dagen tot het weer over is. Iemand daar een goeie tip voor? Want ik hebbook geen bril die op even op kan zetten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:45

Een bril kopen?
Hoeft niet duur te zijn hoor.

Heb ook 1 keer met mn zachte lenzen in geslapen.
Volgende dag oogontsteking...

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:46

Heb ik ook wel eens voorgehad. Ik heb er niets aan overgehouden :). Ik zou nu gewoon even je bril opzetten om je ogen wat rust te gunnen

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:51

Ik ben geen lens of bril drager, maar vraag me wel iets af. Als je met lenzen slaapt en dan per ongeluk s nachts in je ogen wrijft.... Wrijf je ze dan niet achter in je oogbol? Dat ze naar achteren verdwijnen zeg maar Vraag;-)

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:00

Je lenzen kunnen opkrullen onder je ooglid, maar ze kunnen niet in of op de achterkant van je oogbol komen.

Ik schrik er wel van hoeveel mensen hier met lenzen in slapen. Ik zie op mn werk regelmatig mensen met een fikse ontsteking aan het hoornvlies ten gevolgen van contactenlenzen. Bewust er mee gaan slapen is erg slecht. Als je zo ontsteking krijgt, dan ben je er gerust een jaar zoet mee.