kersen met schimmel gegeten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

kersen met schimmel gegeten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 18:05

Hallo,
Vanmiddag pakte ik de kersen uit de koelkast en spoelde ze om. Al tv kijkend een stuk of 10 kersen gegeten.

Ik graaide mis dus keek naar het bakje en trof ik een kers aan die voor de helft een witte laag over zich had.

Ik denk dus dat er meerdere kersen in zaten met schimmel en dat ik die opgegeten heb.

En nu? Kan ik hier ziek van worden? Of moet ik iets doen? Maak me best een beetje zorgen namelijk.

Set_Elkol

Re: kersen met schimmel gegeten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:08

dat zou je echt wel geproefd hebben! komt vaak voor dat in zo'n bakje 1 of meerdere onderin schimmel hebben maar de rest niet. Ik zou me geen zorgen maken.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:28

Ach nee joh niks aan de hand, als er kersen met schimmel bij hadden gezeten had je dat wel geproefd en echt kwaad kan het echt niet, hoogstens wat buikpijn vanavond :(:)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:31

Ik zou je geen zorgen maken.
Ik at laatst een nectarine waarvan 3/4 goed was en de laatste hap dus rot, die ik dus wel heb opgegeten :+. Nergens last van gehad en ik heb héél gevoelige darmen.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:01

Ten eerste hoeven de andere kersen geen schimmel gehad te hebben, zoals al gezegd werd proef je het ook echt wel. Ten tweede kunnen veel schimmels in onze maag niet overleven, maagsap bevat maagzuur wat grotendeels zoutzuur is. Met een ph van ongeveer 2-3 hebben de meeste micro-organismen (dus bacteriën, schimmels, virussen etc) geen kans. Bedenk maar is wat er met de bacteriën en virussen gebeurt als je neus loopt ;)

Uiteraard zijn er giftige schimmels, maar die zijn meestal zwart en aangezien het de gifstoffen in de schimmels zijn waar je ziek van word merk je dat vrij snel

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:34

Had ik laatst ook. Alles netjes gewassen en volop aan het eten. Kwam er opeens achter dat op bijna alle kersen schimmelsporen zaten. En ik moet er dus zeker veel opgegeten hebben. Maar goed nieuws: ben er niet ziek van geworden. Rest wel weggegooid

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:47

ik zat zo brood te eten.. de 2e snee was groen aan de randen... bah bha maar toch niet echt ziek geworden gelukkig.

zelfde met druiven en mandarijnen.. alleen die mandarijn dat proefde ik ook echt... wat goor.. heb weken geen madnarijn gegeten.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 13:42

Super bedankt voor de berichtjes.
Heeft me goed gerust gesteld... en ik ben nog niet ziek! Hihi