Overstappen naar een andere tandarts, hoe doe ik dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Overstappen naar een andere tandarts, hoe doe ik dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 15:30

Hoi!

Ik wil overstappen naar een andere tandarts omdat ik inmiddels al 2 jaar ben verhuisd en niet afhankelijk wil zijn van mijn ouders mbt tot wanneer ik naar de tandarts ga.

Maar hoe zoek je een tandarts uit en kun je dan gewoon zo overstappen? Hoe weet ik nou welke tandarts fijn is?

Esmee_RS

Re: Overstappen naar een andere tandarts, hoe doe ik dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:33

Toen ik een tijdje terug naar een andere tandarts ging kreeg ik de optie om gratis een keertje een controle te komen laten doen. De tandarts was ook nieuw, dus het was een handige manier om zo meer klanten te krijgen.
Misschien kun je zoiets proberen? Weet niet in hoeverre dat overal mogelijk is?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:43

De meeste tandartsen hebben wel een website. Google eens naar de tandartsen in je buurt, bekijk de sites en degene die je het meest aanspreekt bel/mail je. Je kan vaak ook eerst wel een keer langskomen voor een kennismaking voordat je daadwerkelijk in de stoel belandt :). Ik heb het trouwens niet zo gedaan bij mijn tandarts maar wel met mijn huisarts :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:44

Toen ik een nieuwe tandarts moest heb ik naar een praktijk in de buurt gebeld dat ik graag een afspraak wou maken, en dat ik een nieuwe 'klant' was.
Dan krijg je vaak een formulier dat je in moet vullen bij de eerste keer dat je komt, en vaak doen ze een wat uitgebreidere controle.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 15:45

Ja ik ga misschien maar gewoon bellen om te vragen of ik een keer mag proberen. Hoe ik het met inschrijven en uitschrijven moet doen heb ik op internet gevonden (wat ben ik toch een briljante geest) en ik wil graag een praktijk in de stad dus dat google ik nu.

Mijn huisarts houd ik overigens wel aan, daar wil ik wel een eindje voor fietsen. Hij is zo leuk :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:47

Je gaat gewoon naar de tandarts waar je graag heen wilt, en maakt daar een keertje een afspraak. Vraag ook even of ze een patientenstop hebben of dat ze nieuwe patienten nog aannemen. Bevalt dat? Dan bel je je oude tandarts op en vraag je of ze de gegevens door willen sturen naar de nieuwe tandarts :) Netjes zorgen dat je rekeningen betaald zijn, en dan zou dat geen probleem moeten zijn!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:52