Nagel ingescheurd *auw*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Nagel ingescheurd *auw*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 11:26

Goed gisteren had ik een kleine aanvaring met de kat. Ik wilde weg en de kat moest daarom naar binnen. De kat wilde dat echter niet. Heb even rustig zitten wachten tot ik hem vanachter aan kon vallen :+
Dat lukte goed, alleen ging ik met mijn vingers langs de tuinstoel waar meneer half onder lag.
Deed natuurlijk direct hartstikke zeer en mijn nagel was tot in het leven ingescheurd. Met een nagelschaartje en wat vijlen heb ik geprobeerd de nagel ongeveer overal even lang te maken en te zorgen dat er geen haakjes meer aanzitten. Bij het idee dat ik nu nog ergens achter blijf hangen krijg ik kippenvel.
Pleisters erop geplakt en weggegaan. Vanmorgen pleisters verwisseld en er zit toch wel een klein wondje :n

Maar hoe lang gaat het nou duren voordat mijn nagel weer pijnloos is? Ik heb het idee dat door de zon ed mijn nagels sneller groeien en sterker zijn.
Is het verstandig de pleisters erop te laten of moet het bloot? Haakjes zitten er nu niet meer aan. Pleisters zotten er nu vooral op tegen de pijn.
Ik heb hier stom genoeg eigenlijk helemaal geen ervaring mee.

Selina

Re: Nagel ingescheurd *auw*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:28

Ik heb een tijdje elke dag een pleister op m'n duimnagel gehad omdat ik ook bang was overal aan te blijven haken. (Had een deel van m'n nagel weg) Gevolg: duim was twee weken gevoelloos :=

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:45

Gewoon lekker een pleister laten zitten als je dat fijner vind. Wel niet te strak, dat is niet goed voor de doorbloeding.
Hoe lang het duurt? Hmm het gebeurt mij heel vaak en volgens mij is dat echt maximaal een paar dagen te voelen, bij mij inclusief ontsteking. Mijn weerstand is dramatisch dus bijna elk wondje ontsteekt voor het geneest, maar zelfs dan is het dus echt wel snel weg hoor. Zodra de nagel het wondje afdekt, voel je er niks meer van en voordat dat zo ver is, doet het steeds minder pijn.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 11:51

Nou gelukkig heb ik nog een week vakantie want typen is toch echt heel pijnlijk :+
Heb eigenlijk nooit dat wondjes gaan ontsteken en heb ook het idee dat het wondje niet helemaal aan de oppervlakte zit maar dat er nog wel iets van huid over heen zit.
Heb wel vaker gehad dat een nagel wat kort afbrak, maar zo kort eigenlijk nog nooit. Nooit geweten dat het zo pijnlijk kan zijn.
Heb de pleister niet te strak idd dus dat moet goed komen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:08

Het is vreselijk pijnlijk zelfs! Ik heb een hoge pijngrens maar die pijn is echt naar. Gelukkig dus snel minder erg hoor, morgen zal je het al minder voelen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:16

Wat je ook kunt doen is een stukje leukoplast op de nagel plakken. Zo doe ik het meestal, blijft de huid vrij en je nagel is toch veilig. Als je douched goed doorweken en dan voorzichtig eraf halen en daarna weer een nieuwe erop.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:17

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:24

Ontstekingen vermijd je hier niet mee hoor :n

Heb je een foto ts?
Ik heb het geluk dat ik nagelstyliste ben, dus in zo'n geval zet ik er zelf een kunstnagel op ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 13:44

Nee geen foto en heb net nieuwe pleisters geplakt dus die laat ik nu even zitten.

Maar het is horizontaal gescheurd, precies in het midden boven op zeg maar zit een piepklein wondje. Wat nog vastzat heb ik er voorzichtig afgeknipt en bijgevijld. Die nagel is zeg maar gescheurd de onderste laag zit er daar nog op. Dat is wel wat gevoelig maar niet pijnlijk. Gewoon net wat te kort zeg maar. Ik hou het goed schoon en het is ook dicht verder. Dat met het theezakje is wel een goede tip als je een scheur aan de zijkant hebt die nog niet verder mag scheuren. Hier valt niet zo veel verder te scheuren dus dat is voor nu geen oplossing.

Ik weet ook niet zo goed hoe ik een foto kan uploaden met mobiel?