Vriend zweet enorm!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Vriend zweet enorm!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 23:16

Ik ben me net een hoedje geschrokken. Mijn vriend kletst wel eens gezellig tegen mij in zijn slaap. Dit deed hij net dus ook en opeens zag ik dat de helft van zijn kussen gewoon zeik nat is en een deel van het matras.

Ik weet dat het nu ook wel warm weer is, maar dit heb ik nooit gezien. Kan ik hier iets voor doen? Of ben ik nu gewoon een bezorgde vriendin...

Werecat

Re: Vriend zweet enorm!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:17

Heeft hij er zelf last van?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:18

Wakker maken is denk ik tot nu toe even de beste optie.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:21

xLianneZorro schreef:
Ik ben me net een hoedje geschrokken. Mijn vriend kletst wel eens gezellig tegen mij in zijn slaap. Dit deed hij net dus ook en opeens zag ik dat de helft van zijn kussen gewoon zeik nat is en een deel van het matras.

Ik weet dat het nu ook wel warm weer is, maar dit heb ik nooit gezien. Kan ik hier iets voor doen? Of ben ik nu gewoon een bezorgde vriendin...

Ja, je kan er zeker iets aan doen. Je moet er gewoon voor zorgen ie al dat zweet kwijt is voor ie in slaap valt. ;)

Serieus, het is warm en wij mannen zweten in het algemeen nu eenmaal wat meer. Geen zorgen.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 23:21

Heb hem net wakker gemaakt en even wat te drinken gegeven maar hij slaapt weer in no time. Dus ga er van uit dat hij er geen last van heeft.

wel heeft hij overdag dat hij erg snel zweet, ook al hij net uit de douche komt. Dit heeft hij wel aangegeven dat hij dat vervelend vind. Maar savonds heb ik nog nooit met hem meegemaakt...
Laatst bijgewerkt door xLianneZorro op 31-07-14 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:22

heb hetzelfde en ik probeer zonder deken te slapen, dit helpt wel iets maar vaak pak ik in mijn slaap de deken weer :') maar ik zweet altijd snel en veel,
probeer de deken van hem af te doen of zet een ventilator op je kamer

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:22

Mijn kerel heeft dat ook wel eens. Dan maak ik hem wakker en zorg ik dat hij zijn hemd etc uit doet en dan half of helema boven de deken laten liggen

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 23:23

Hij lag al in zijn onderbroek en zonder dekens... haha is het dan echt zo warm hier :+

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:23

xLianneZorro schreef:
Heb hem net wakker gemaakt en even wat te drinken gegeven maar hij slaapt weer in no time. Dus ga er van uit dat jij er geen last van heeft.

wel heeft hij overdag dat hij erg snel zweet, ook al hij net uit de douche komt. Dit heeft hij wel aangegeven dat hij dat vervelend vind. Maar savonds heb ik nog nooit met hem meegemaakt...

hiervoor ben ik eens bij de dokter geweest, kreeg toen 1 of ander goedje voor onder mijn oksels omdat ik daar het meeste zweet, spul werkte goed maar begon toen op andere plekken te zweten dus ik laat het er maar bij

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 23:24

Oke dus gewoon een mannenkwaaltje :) !

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:26

Ik heb het zelf...dat overmatig zweten. En zolang niemand aan me zit of dichtbij me ligt heb ik er het minste last van. 's Ochtends gewoon douchen en zorgen dat je echt regelmatig je bed verschoont (minimaal 1x pw, liever 2x pw) helpt bij mij het best. Ook dagelijks een schoon shirt aan bij het slapen helpt ook. Ik sliep ook met zo min mogelijk, maar daar werd het eigenlijk vooral erger van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:28

Het is een mannenkwaaltje. De een produceert meer zweet dan een ander. En anders is er nog altijd botox.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:28

Bedankt....;)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 23:30

Oh dieselpaard, lijkt me echt super vervelend voor je en voor de andere waaronder mijn vriend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:41

Er blijkt ook een aandoening te zijn waardoor je teveel zweet produceert. Dit heet hyperhidrosis. Heeft je vriend in de meeste gevallen overmatig zweetproductie?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:46

Ik lees mee!

Mijn vriend heeft dat ook, lekker als hij helemaal opgevouwen ligt tussen de dekens, en als ik dan in bed lig en een stukje deken wil pakken, dat het helemaal nat is. Daar kan ik echt super chagerijnig van worden

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:51

Ik heb ook ergens gelezen dat iedereen tijdens zijn slaap zweet. Ik heb het ook weleens, maar niet zo erg dat alles helemaal nat wordt. Vorige week wel, maar dat komt omdat ik wat ziek ben. Vervelend is het wel.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:53

is wel een oplossing voor het zweetkwaaltje van mannen, botox onder de oksel laten spuiten.. :+

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 00:00

Als de dekens helemaal nat worden van alleen z'n oksels dan zat ik nu wel op de SEH met hem hoor :j dan zouden er watervallen uitkomen :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 00:03

Ik heb het met periodes dat ik ontzettend zweet in mijn slaap, zo erg dat ik er zelf wakker van word. Het gekke is, overdag zul je me niet zien zweten, hoe warm het ook is.

Mijn vriend zweet ook met regelmaat in zijn slaap, maar dat komt doordat ik heel veel warmte uitstraal.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 00:17

Ik voel mij echt een vent na dit topic :o . Is die aandoening enkel iets van over heel het lichaam of ook echt voor de oksels want in dit weer heb ik last van mijn eigen zweet en geur wat overmatig douchen betekend... :o (van mijn pa mee trouwens moeder lief heeft nergens last van) . Oh god dit is beschamend %) :o .

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 00:22

Rienn schreef:
Ik heb het met periodes dat ik ontzettend zweet in mijn slaap, zo erg dat ik er zelf wakker van word. Het gekke is, overdag zul je me niet zien zweten, hoe warm het ook is.

Mijn vriend heeft precies hetzelfde: overdag zweet hij nauwelijks tot niet, aan het einde van de dag ruik ik onder zijn oksel nog pure deodorant. Maar 's nachts is hij waternat :j .

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 00:24

Mijn vriend heeft het ook, die is soms ook zo zeiknat. Wakker maken heeft geen del.

Onze oplossing? Ten eerstE een groter bed, zodat ik iig aL eens verder weg kan gaan liggen, ten tweede slapen met een t shirt, warm of niet hij doet er maar eentje aan. Ten derde een goede matrasbeschermer, niets zo vies als van die zouterige vlekken in het matras.

Wij wassen iedere derde dag het hoeslaken en een keer per week de matrasbeschermer en de Bedwas.

Hij heeft trouwens ook een soort beschermer om zijn kussen.

Succes ermee. :) Ik weet hoe het voelt om ernaast re moeten liggen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 00:24

Het kan aan meer dingen liggen. Hij zweet altijd snel zeg je? Voor tijdens het slapen zou ik gewoon goede voorzorgsmaatregelen nemen.
Zorg dat de kamer echt goed koel is.
Laat het bed elke dag goed luchten, dus dekbed open leggen en raam open. evt een ventilator in het raam.
Heb je een goed ademend matras? Je kan heel veel winst behalen met een goed matras.
Zorg voor een goede molton en katoenen hoeslaken.
Niet te heet douchen voor het slapen gaan.
Droomt hij erg? Zorg ervoor dat hij zijn hoofd leegmaakt voor het slapen gaan.
Eigenlijk zou je voor het slapen niet meer moeten eten, drinken of evt roken. gewoon water is prima, maar verder niet.
Verschoon je bed elke week of 2x pw en er niet een te groot probleem van maken, want dan zou hij nog weleens juist sterker kunnen gaan zweten.

Ik zelf zweette snel, maar hoe meer ik me daar druk om maakte, hoe erger. Nu dus alleen als ik ergens heen moet waar ik er tegenop zie dat iemand het zou zien of ruiken. Thuis en met eigen mensen helemaal niet meer.
In bed zweet ik ook, maar door heftig dromen vermoed ik.

Ik zag laatst ook ergens een koelmatras voorbij komen. En de tips om koelelementen in je bed te leggen als je erge last had van de hitte.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 00:28

Mijn vriend heeft dit ook een poos heel erg gehad.. hij is chauffeur, en ging dan al eerder slapen omdat snachts zijn wekker alweer ging bvb. Dan kwam ik later op bed en lag hij natuurlijk helemaal in de dekens gerold.. met gevolg dat ik onder een natte klamme deken kon gaan liggen, heerlijk :7
Of idd snachts wakker worden dat zijn kussen, dekens en voorhoofd enz zeiknat zijn..

Wat het geweest is ben ik nog altijd niet achter.. maar het is nou al een paar maand vrij rustig gelukkig :=