misschien dat iemand mij kan helpen!
Ik wil in september beginnen met een stage in een Duits ziekenhuis. Hiervoor moet ik ingeënt zijn tegen Hepatitis. Nu heb ik in mijn entingsboekje gezien dat ik wel geënt ben tegen Hepatitis B, maar over de A en C variant kan ik niks terug vinden. Degene met wie ik mijn sollicitatie gesprek had kon mij niet vertellen of dit een volledige bescherming biedt tegen Hepatitis. Ik meen mij te kunnen herinneren dat je namelijk sowieso niet tegen alle drie de 'vormen' geënt kunt worden, alleen tegen 1 of 2. Kan iemand mij hier opheldering over geven? Mocht ik namelijk nog een inenting nodig hebben, kan ik pas over drie maanden beginnen met mijn stage.
Uiteraard heb ik al een e-mail gestuurd naar de bedrijfsarts van het ziekenhuis, maar deze is momenteel op vakantie. Mijn eigen huisarts kan ik nu niet meer bereiken en ik vertrek morgen vroeg voor een lang weekend weg (festival), dus echt een mogelijkheid om te bellen heb ik niet.
Kan iemand mij uit de brand helpen, bedankt
!

Dat zijn 2 of 3 prikken met steeds wat tijd er tussen. Daarna wordt er bloed geprikt om je titer te bepalen en dan weet je of het aangeslagen is. Bij was dit niet het geval (de kans daarop is klein) en dan krijg je een soort zwaardere cocktail en bepalen ze weer je titer. Als je dan nog non-responder bent (= als het niet aanslaat) dan kun je je er niet tegen vaccineren, maar die kans is erg klein. Bij mij sloeg de cocktail gewoon aan
tijdens mijn eerste gesprek werd er namelijk aangeduid dat ik er zelf voor moest zorgen maar degene waar ik vandaag gesprek mee had kon het me niet zeker zeggen.