Vakantie en niet kunnen slapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sandra8

Vakantie en niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 04:55

Zoals hierboven al staat heb ik op het moment vakantie. Sinds een paar dagen wordt ik steeds vroeger wakker lig dan te draaien heb het warm koud warm koud en kom niet meer in slaap. Op dit moment dus ook weer. Mijn vriend heeft het ook we zitten nu allebei maar op de pc en tablet. Toch ben ik wel moe maar slapen lukt gewoon niet. Als ik nu een paar uur verder ben val ik wel weer om maar dan zijn de kinderen inmiddels al wakker.
Hebben meer mensen hier last van.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 06:35

Vooral niet op PC of tablet gaan zitten. Door het licht van het scherm waar je in tuurt, maar je lijf stoffen aan waar je wakker van wordt. Dat verergert je probleem dus. Beter om even een kwartiertje een boek te lezen of rustig muziekje te luisteren en dan verder proberen te slapen. :)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:35

Probeer ritme in je dagelijkse leven te houden, ondanks dat het vakantie is. Iets vroeger op staan kan wellicht helpen, dan heb je meer kans 's avonds ook echt toe te zijn aan wat slaap. Een flinke wandeling maken en enkele uren voor je gaat slapen niets meer eten, is het proberen waard. Hoop dat je vanavond beter slaapt :)

sandra8

Re: Vakantie en niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 09:30

Dank jullie wel ik ga het proberen.

Lein_

Re: Vakantie en niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:36

Herkenbaar.... Moet voor m'n masterstudie veel doen nu (werk fulltime dus heb nu in m'n vakantie pas tijd eigenlijk). zit veel achter m'n bureau terwijl ik m'n werk constant bezig ben. Merk dat ik ook echt minder moe ben daardoor.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:30

Het enige dat bij mij helpt, is lichamelijke uitputting.

Normaal ga ik 's ochtends vroeg (om een uur of 5) hardlopen, maar op vrije dagen doe ik dat liever 's avonds of aan het eind van de middag. En dan 's avonds nog een stukje wandelen, om de laatste energie van het avondeten eruit te lopen. 's Ochtends zet ik ook gewoon mijn wekker vroeg om mijn ritme aan te houden. Anders slaap ik langer, doe ik minder en heb ik dus teveel onrust en energie om te kunnen slapen 's avonds.