Ik heb er zo veel last van

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Ik heb er zo veel last van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 23:47

Het doet zeer, ik kan niet eens normaal zitten.
Fietsen, paardrijden en gewoon op een stoel of bank zitten gaat niet.
Ik hou het alleen vol als ik op een luchtband ga zitten. Maar dat ga ik toch niet mee naar school nemen?
Op school, hou ik het vaak niet uit. Ik zit het eerste half uur op me rechter bil en het andere half uur op mijn linker.
Ik ben blij dat ik sta, zodat ik even geen last van mijn stuitje heb.
Op plekken waar je stil moet zitten vermijd ik het liefst, ik kan namelijk niet langer dan een kwartier recht zitten of ik heb last van mijn stuitje.
Naar school fietsen doet erg veel zeer. Omdat je niet scheef kan zitten op een fiets.

De dokter zegt dat ik er mee moet leren leven. De pijn zou naarmate minder worden.
Ik kan zeggen dat het niet minder is geworden. Alleen maar erger.
Er iets aan laten doen? Ja, dat kan. Maar dat zal volgens mijn dokter ongelooflijk veel pijn moeten doen.
En dan nog maar de kans of het over gaat.

Liggen op mijn rug, in bed gaat niet.
Of ik nou op een kussen ga zitten of niet, ik heb last van mijn stuitje.
Een hard of zacht kussen maakt niet uit.
Nu, terwijl ik dit typ zit ik scheef. Ik zit eigenlijk altijd scheef, omdat ik gewoon niet recht kan zitten.
Maar omdat ik scheef zit, doet mijn rug zeer, mijn schouders, mijn nek, mijn bekken en mijn heupen.

Hoi, ik ben Sindy en ik ben 14 jaar en ik heb Coccygodynie.
Coccygodynie is een pijnlijke aandoening aan je stuitje.
Hoe ik er aan gekomen ben, ik heb geen idee. Het kan iedereen gebeuren.
Ik heb er heel, heel erg veel last van. De HA zei dat ik een erg geval was. Met de vraag of het over gaat.
Het idee om met deze pijn te leven dag en nacht, elk uur maakt me depressief.
Ik wil geen pijn elk moment van de dag als ik zit.
Maar de kans dat het overgaat is 20%.

Ik moest even mij ei kwijt :(. Ik zit er al zo lang mee, al 2 jaar op precies te zijn. Ik heb nog een heel leven voor me. Met deze ondraagbare pijn..

Amiigo

Re: Ik heb er zo veel last van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:52

Waarom probeer je die,behandeling dan niet? Kans is 1 op 5, misschien ben jij die ene persoon wel ;)

Zit je veel in de zelfde lokalen op school? Als ik jou was zou ik toch overwegen om dat kussentje toch naar mee te nemen...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:54

Wat vervelend! Ik wil je heel veel sterkte en beterschap wensen, hopelijk trekt het toch nog bij! :(:)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 23:54

Amiigo schreef:
Waarom probeer je die,behandeling dan niet? Kans is 1 op 5, misschien ben jij die ene persoon wel ;)

Zit je veel in de zelfde lokalen op school? Als ik jou was zou ik toch overwegen om dat kussentje toch naar mee te nemen...

Inderdaad, omdat de kans zo klein is dat het dan wel overgaat + dat de behandeling pijnlijk is..

Nee dat gelukkig niet

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:59

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:04

Misschien verwijzing vragen naar de fysio. Misschien kan hij je helpen qua houding. Want heb even opgezocht en had iets gelezen over houding.

Ik weet natuurlijk niet wat je voelt en wat je er tegen doet of hebt gedaan.

Maar hoop dat je iets aan mijn tip hebt.

Veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door Deugenietje op 30-07-14 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 00:04

Bedankt voor de link, ga hem eens doorlezen.
Nja pijnstillers, paracetamol. Ik ben een moeilijke slikker dus ik kan niet van de grote pijstillers doorslikken..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 00:05

Deugenietje schreef:
Misschien verwijzing vragen naar de fysio. Misschien kan hij je helpen qua houding. Want heb even opgezocht en had iets gelezen over houding.

Veel sterkte.

Ik zal het er eens met mam over hebben

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:10

SindyKaya schreef:
Deugenietje schreef:

Veel sterkte.

Ik zal het er eens met mam over hebben

Mooi dit heb je dus nog niet geprobeert. Fijn oom te horen,. Nu hopen dat het helpt.

Ik heb ook pijnklachten en het sleutelwoord is helaas accepteren. Vreselijk moeilijk. Mij lukt dit ook niet elke dag. Maar als ik zo;n dag heb dat ik het kan accepteren dan heb ik een super dag. Gemiddeld 1 keer per wekee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:11

Oeii, stuitje, echt een rot plek! Als je er last van hebt, merk je echt dat je er zowat ALLES ermee doet. Ik heb ook een keer heel erg last van mijn stuitje gehad, kon niet normaal zitten (alleen in rare posities), lopen niet, liggen in bed etc. Bij mij ging het wel over, omdat ik hem alleen maar gestoten had. Maar bij mij hielp het wel om heel veel te lopen (op de momenten wanneer je kan) als je er last van hebt, voelde me daarna stukken beter. Ging ik weer een hele tijd zitten, voelde ik mijn stuitje ook echt!

Misschien is het niet zoals wat jij nu hebt, maar misschien helpt het. Veel beterschap! :(:)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:13

diclofenac is kleiner dan paracetamol. Tramadol en Celebrex zijn smaller dan een paracetamol. Paracetamol kan ik nog steeds niet normaal slikken.

Misschien een bezoekje langs de pijnpoli in het ziekenhuis. Die gaan niet meer uitzoeken wat er aan de hand is, maar hoe ze jou kunnen helpen om zo pijnvrij mogelijk te kunnen leven

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 00:15

Vergeten te vermelden, ik heb die paracetamol maar op je op moet laten lossen in je mond :)

Zal eens gaan kijken ladypaard

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:17

Lzp >> Mws

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:19

als je zoveel last hebt van je stuitje, kunnen ze die dan niet weghalen? of is die zo belangrijk?
( heb wel eens gehoord dat mensen dit deden voor lenigheid ofzo )

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:33

Ik heb zenuwblokkades gehad in mijn rug en ze hebben de SI-gewrichten ingespoten ook door middel van warmte. als ik dat zo lees is dit vergelijkbaar door middel van warmte hopen ze de pijnprikkel weg te krijgen. Het is zeker niet prettig en de eerste dagen had ik ook flink last. Maar inmiddels gaat het bij mij stukken beter dan wat het was. Vraag idd eens om een verwijzing naar de pijnpoli en kijk of ze iets voor je kunnen betekenen!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 12:13

unihorses schreef:
als je zoveel last hebt van je stuitje, kunnen ze die dan niet weghalen? of is die zo belangrijk?

Dat heb ik nog nooit van gehoord ! :o

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:22

SindyKaya schreef:
unihorses schreef:

Dat heb ik nog nooit van gehoord ! :o

http://www.salusi.nl/gebroken-staartbee ... nfractuur/
en als ik google stuitje verwijderen komen er veel ( positieve ) resultaten

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:30

Als je moeilijk pillen kung slikken, kun je ook vloeibare paracetamol nemen (of de tabletten in stukes breken) of zetpillen gebruiken (werken ook nog eens sneller).

En ga eens naar een fysio zoals hiervoor al genoemd of naar de afdeling pijnbestrijding in het ziekenhuis. Zij kunnen je ook helpen met de juiste dosering pijnbestrijding.

En als je het beste op een ring kunt zitten gebruik je die toch gewoon? Is toch hetzelfde als krukken?

Wat btereft fietsen, ga eens naar een fietsenzaak en probeer verschillende modellen zadels.

Wellicht heb je ook wat aan deze info?

http://www.pijnpolikliniek.info/index.p ... &section=2

[MWS] Coccygodynie, wie nog meer?