Fietsen, paardrijden en gewoon op een stoel of bank zitten gaat niet.
Ik hou het alleen vol als ik op een luchtband ga zitten. Maar dat ga ik toch niet mee naar school nemen?
Op school, hou ik het vaak niet uit. Ik zit het eerste half uur op me rechter bil en het andere half uur op mijn linker.
Ik ben blij dat ik sta, zodat ik even geen last van mijn stuitje heb.
Op plekken waar je stil moet zitten vermijd ik het liefst, ik kan namelijk niet langer dan een kwartier recht zitten of ik heb last van mijn stuitje.
Naar school fietsen doet erg veel zeer. Omdat je niet scheef kan zitten op een fiets.
De dokter zegt dat ik er mee moet leren leven. De pijn zou naarmate minder worden.
Ik kan zeggen dat het niet minder is geworden. Alleen maar erger.
Er iets aan laten doen? Ja, dat kan. Maar dat zal volgens mijn dokter ongelooflijk veel pijn moeten doen.
En dan nog maar de kans of het over gaat.
Liggen op mijn rug, in bed gaat niet.
Of ik nou op een kussen ga zitten of niet, ik heb last van mijn stuitje.
Een hard of zacht kussen maakt niet uit.
Nu, terwijl ik dit typ zit ik scheef. Ik zit eigenlijk altijd scheef, omdat ik gewoon niet recht kan zitten.
Maar omdat ik scheef zit, doet mijn rug zeer, mijn schouders, mijn nek, mijn bekken en mijn heupen.
Hoi, ik ben Sindy en ik ben 14 jaar en ik heb Coccygodynie.
Coccygodynie is een pijnlijke aandoening aan je stuitje.
Hoe ik er aan gekomen ben, ik heb geen idee. Het kan iedereen gebeuren.
Ik heb er heel, heel erg veel last van. De HA zei dat ik een erg geval was. Met de vraag of het over gaat.
Het idee om met deze pijn te leven dag en nacht, elk uur maakt me depressief.
Ik wil geen pijn elk moment van de dag als ik zit.
Maar de kans dat het overgaat is 20%.
Ik moest even mij ei kwijt
. Ik zit er al zo lang mee, al 2 jaar op precies te zijn. Ik heb nog een heel leven voor me. Met deze ondraagbare pijn..