Muggensteken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Muggensteken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 00:08

Elk jaar wordt ik wel een paar x gestoken. Dan heb je een paar dagen een rood bultje wat wat jeukt, en dat was het wel weer...
Dit jaar is het anders. Dag 1 is er een rood bultje wat wat jeukt.
Dag twee is het een rode vlek met een wit bultje wat erger jeukt
Dag 3 ontstaat er een pijnlijke schijf onder mijn huid en de jeuk is bij vlagen niet te harden
Dag 4: gestoken plaats ziet en voelt als een flinke blauwe plek
En dan wordt het langzaam minder.

De jeuk is af en toe echt om half hysterisch van te worden, en dag vier doet het gewoon echt pijn.
Het lijken bijna dazen steken, maar het is echt van (gemuteerde? ;) ) muggen...

Hoe kan ik hier ineens zo fel op reageren?

Murthul

Re: Muggensteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:10

Waarschijnlijk heb je een allergische reactie ontwikkeld, die kun je ook op latere leeftijd ontwikkelen. :j

Hooikoortstabletjes kunnen helpen en anders even langs de huisarts. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 09:03

Hooikoortstabletjes... Kan ik die gewoon bij de drogist halen?

Ik ben er vannacht 3 x uit geweest omdat ik gek werd van de jeuk... Azaron, prikweg, calendula, azijn.... Het helpt allemaal maar even..
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 29-07-14 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:07

citroensap en een klamboe :)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:13

Hier bijna het zelfde alleen knapt het bij mij open komt veel vocht uit word ik misselijk en enorm moe!
Idd allergische reactie ik gebruik reactine

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 09:14

Klamboe hoeft niet, ik wordt niet 's nachts gestoken. Vooral in de avond op stal (biesbosch)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:22

Hooikoorstabletten kun je inderdaad gewoon bij de drogist halen, zijn van die anti-histamine gevallen.

Verder hard je best doen om zo weinig mogelijk gestoken te worden, ik heb hier zo'n blauwe lamp, een citronellastekker en een partner die kennelijk "lekkerder" is voor muggen :=.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:59

Je kan inderdaad gewoon Cetirizine tabletjes (Allerfre oid, maar ze zijn zelfs bij de Aldi of de Lidl te koop) zonder recept krijgen.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:53

Je zou als je gestoken bent op de muggenbult Azaron kunnen smeren, dat werkt bij mijn muggenbulten goed (ben zelf ook allergisch); zit ook antihistamine in en is bedoeld voor dingen als muggenbeten/bijensteken/kwallenbeten etc.
(Is een tubetje en gewoon bij bijv. de Etos te halen, ga zelf nergens heen zonder dat spul :) )

Edit: Hier staan misschien nog nuttige tips in: [MWS] 30 x gestoken door muggen, allergische reactie?
Laatst bijgewerkt door Tessa_1 op 30-07-14 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:56

Je kan inderdaad van de een op andere dag een allergische reactie ontwikkelen. Ik zou even bij de dokter langs gaan. Die weet goed wat hij jou moet voorschrijven en weet je ook zeker dat het helpt.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:04

Ik heb echt precies t zelfde... Ook echt grote plekken. Nooit gehad. En t jeuuukkkttt.. Holy sh.it |o -O-
Ik word er helemaal gek van.. Ik heb er zo'n 30 nu.. Heel mn benen armen nek alles zit onder. Ik kom savonds niet meer buiten in ieder geval :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:06

Ik ben echt schijtallergisch voor alles wat vliegt, dus ik kan in de zomer niet zonder anti-histamine tabletjes. Kan je gewoon in de supermarkt (alle supermarkten verkopen die dingen wel, zelfs de Lidl) en anders bij de drogist halen. Zou je wel aanraden om ze dan te blijven slikken tot het muggenseizoen over is, dan krijg je er helemaal geen reactie op als het goed is.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:09

Ik heb van de huisarts vitamine pillen (geen idee welke) gekregen om mijn bloed 'vies' te maken voor de muggen, en het werkt perfect! Ik was vorige week op ponykamp en ik slikte de pillen, iedereen was gestoken behalve ik!!!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:34

Dat is vitamine B? Schijnt toch een fabeltje te zijn, maar als het bij jou werkt?!
Ik heb een klein apparaatje op batterijen met een klein metalen knopje wat behoorlijk heet wordt. Als je dat een paar seconden op de muggenbult drukt, jeukt deze niet meer! Werkt echt supergoed, soms moet je het wel nog eens herhalen maar over het algemeen blijft de jeuk weg. Destijds gekocht bij de Blokker, maar even Googlen en je vind het vast ergens. Gebruik hem al járen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:12

Ik goot trouwens altijd bijna de hele fles vliegenspul over me heen als ik 's avonds naar stal ging in de zomer, wist anders dat ik geheid geprikt zou gaan worden. Zelfde als ik buiten ging rijden ivm dazen. Het is enorm vies en je moet absoluut gelijk douchen als je thuis komt, maar het helpt wel om ze weg te houden