Blauw oog...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Blauw oog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 20:44

...Ok, niet helemaal.

#)

Vraag me niet hoe het is gebeurd, maar tijdens het 'vechten'/stoeien heeft mijn vriend me schijnbaar iets te hard geraakt. Heb het op het moment zelf niet eens gevoeld, dus het kan ook goed van iets anders zijn. Maar nu is het gedeelte onder mijn oog dus een tikkeltje rood en best opgezwollen. Niet het gedeelte onder mijn oog zelf(Waar geen bot onder zit), maar vanaf waar het bot begint, ongeveer 4cm. Over de gehele breedte.

Nu doet het totaal geen pijn, had het niet eens door. Had het gevoel dat ik mijn oog niet helemaal open kon doen, maar dacht dat het vanzelf wel over zou gaan. Naar de winkel geweest, keek ik toen ik terug kwam in de spiegel van de lift: een blauw oog. Die mensen moeten ook gedacht hebben dat ik in elkaar geslagen ben ofzo _O-

Nu gaat dit vanzelf wel weer weg neem ik aan, maar ik sta dus in een juwelierszaak en moet morgen de hele dag werken. Ziet er niet echt fraai uit... Iemand een tip om dit een beetje te camoufleren en de zwelling tegen te gaan? Ijsklontjes/ijscompress heb ik al helemaal zelf bedacht, en flink wat foundation, maar misschien dat iemand dé tip heeft? ;(

Groetjes,
Claudia

Corelli

Re: Blauw oog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:49

Ik vind het nou weer niet zulk groot nieuws dat het bij 'nieuws en maatschappij' hoort ;) MWS lijkt me meer op z'n plaats

Maar inderdaad, goed koelen en morgen concealer gebruiken als je hebt. Dat dekt beter dan foundation
Beterschap!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:50

Wereldnieuws. Afgezien daarvan schijnt aambeien zalf te helpen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 20:52

Corelli schreef:
Ik vind het nou weer niet zulk groot nieuws dat het bij 'nieuws en maatschappij' hoort ;) MWS lijkt me meer op z'n plaats

Maar inderdaad, goed koelen en morgen concealer gebruiken als je hebt. Dat dekt beter dan foundation
Beterschap!

Hahaha, oeps! Inderdaad, sorry! Heb per ongeluk iets te laag geklikt denk ik 8)7
Excuses bij voorbaat aan de mod die dit moet verplaatsen, dom foutje!

Bedankt voor de tip! Nu heb ik dat niet echt standaard in huis, maar als het morgen nog aanwezig is kan ik inderdaad wel gaan halen :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:54

Ik zou een stoer verhaal verzinnen, iets met beren en vechten enzo. :j

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 20:56

MarlindeRooz schreef:
Ik zou een stoer verhaal verzinnen, iets met beren en vechten enzo. :j

Hahaha, denk niet dat dat echt overtuigend is, maar ik kan het altijd proberen he. En trouwens, hengsten verschillen niet zoveel van beren, die kunnen net zo goed woest zijn :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:58

Daarom, kopstoot van een woeste hengst (wel een swartu arabier)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:00

Hahaha, zo'n verhaal kan je in een juwelier wel gebruiken bij eem mogelijke overval.
'Ja, ik heb net iemand de winkel uitgezet. Wilde een horloge meenemen zonder te betalen.'

Ik heb buiten koelen inderdaad geen tips voor je. Als je last hebt van wallen, zeggen ze wel dat je 's morgens twee lepeltjes uit de diepvries op je ogen moet leggen tot ze afgekoeld zijn. Misschien dat het bij zulke dingen ook wat uitmaakt?

In ieder geval heel veel succes morgen!

Ben stiekem wel benieuwd naar een foto! :j

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 21:01

amber15 schreef:
Hahaha, zo'n verhaal kan je in een juwelier wel gebruiken bij eem mogelijke overval.
'Ja, ik heb net iemand de winkel uitgezet. Wilde een horloge meenemen zonder te betalen.'

Ik heb buiten koelen inderdaad geen tips voor je. Als je last hebt van wallen, zeggen ze wel dat je 's morgens twee lepeltjes uit de diepvries op je ogen moet leggen tot ze afgekoeld zijn. Misschien dat het bij zulke dingen ook wat uitmaakt?

In ieder geval heel veel succes morgen!

Ben stiekem wel benieuwd naar een foto! :j

:')

Puur leedvermaak he, ik ga eerst even afwassen en dan krijg je je foto _O-

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:02

Arniflor erop smeren kan je ook in druppels nemen want het is een beetje groenige zalf/gel. Deze zorgt ervoor dat het bloed beter word afgevoerd dus niet op gaat hopen en een blauwe plek word.
Is gewoon bij de drogist te koope. Ook wel vallen en stotenzalf genoemd van VSM

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:16

NM -> MWS

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:23

Als je het op internet durft te zetten kun je in winkel ook wel zeggen dat je met je vriend vecht/stoeit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:26

Mijn nicht beweerde ook ooit dat ze haar been gebroken (!!!) had doordat ze per ongeluk tegen de muur aan trapte toen ze haar vriend een schop wilde verkopen... Bleek iets ruigers te wezen. :')

TS is dus niet de enige!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 21:47

MarlindeRooz schreef:
Mijn nicht beweerde ook ooit dat ze haar been gebroken (!!!) had doordat ze per ongeluk tegen de muur aan trapte toen ze haar vriend een schop wilde verkopen... Bleek iets ruigers te wezen. :')

TS is dus niet de enige!

Been breken is wel iets ruiger moet ik zeggen :')

Ik weet ook niet of het daar van is hoor! Maar dat leek me het meest logische! Ik ben wel lomp, maar niet zo lomp :o

@Sylvia, ik vraag advies om juist te voorkomen dat het IRL opvalt, foto heb ik via PB gestuurd...
Lijkt me niet echt vergelijkbaar.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:37

Haha, ik bedoelde het niet aanvallend hoor.