Last van aften en een opgezwollen lymfeklier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Last van aften en een opgezwollen lymfeklier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 19:35

Wie heeft dat ook van jullie dat je daar ook last van krijgt. Het gaat meestal vanzelf weer over maar heb er toch een paar dagen last van. Al voel ik de afte wel minder omdat ik met Zendium poets. Het doet daardoor een stuk minder pijn.

Anoniem

Re: Last van aften en een opgezwollen lymfeklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:46

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 19:51

Ik heb je topic gelezen.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:51

Aften komen meestal door een te lage weerstand. Er is zelf vrij weinig aan te doen, behalve de pijn verzachten. Wij schrijven meestal lidocaine suspensie voor! Even bellen naar je HA. En poetsen met parodontax, helpt ook erg goed.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:54

Mijn giga aft is net weg, heb bijna een week met pijn rondgelopen. Zie nu pas al deze geweldige tips, we hebben gewoon paradontax, maar heb er geen moment aan gedacht om daar mijn tanden eens mee te poetsen.
Aften zijn echt nare rotdingen, ieuwg.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 04:44

Ja aftes zijn rotdingen. Ik heb mijn lymfeklieren geloof ik wel een keer laten echoën en het zijn goedaardige gezwellen. Maar soms loopt het kwijl uit mijn mond als ik flink last heb van aftes. Maar bedankt voor jullie reacties.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 06:59

Je hebt ook reactive lymfeklieren? Ik ook :j Heb 2 flinke klieren in mijn nek die beide ge-echo't zijn geweest en 1 is ook een biopsie uit gehaald (onverdoofd in je nek met een holle naald :P ) Als het goed is zijn die eigenlijk constant dik toch? En de rest erom heen zwelt bij infecties? Bij mij wel iig, soms zo erg dat je amper je nek meer kunt draaien.. Ik ben nog niemand tegen gekomen die dit ook had :D. De aften zullen (zeker zo kort bij je nek) idd zorgen voor reacties bij je klieren. Lastig zeg, daar heb ik verder geen ervaring mee..

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 08:37

Nou ik voel een bobbel in mijn hals. Het zet bij mij meestal op als ik aftes heb. Ik weet niet zeker wat voor klier dat is maar ik dacht ook een lymfeklier.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:20

ik had vroeger ook last van aften, maar sinds ik met elmex poets is het over. (poets ik een week met iets anders en wordt mij weerstand laag dan heb ik gelijk weer een aft)
Verder heb altijd op gezwollen lymfeklieren in mijn nek. Gelukkig doen die nooit pijn, heb er zelf geen last van. de lymfeklieren onder mijn oksel kunnen af en toe wel echt pijn doen, maar op de echo zagen ze gelukkig niks bijzonders. soms zijn de lymfeklieren in mijn kaaklijn ook vervelend. geen idee waar het vandaan komt! waarom de een het wel heeft en de ander niet..

heb wel 1x een virus gehad waarbij ik heeel veel aften kreeg. ohhh dat was echt verschrikkelijk! ;(