Amandelen knippen, morgen is het zover!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Amandelen knippen, morgen is het zover!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 13:54

Hallo!

Ik heb gezien dat er al meerdere topics over zijn geweest, maar toch wil ik zelf nog graag een topic openen.

Morgen is het namelijk zover, mijn amandelen gaan eruit! Ben best een beetje zenuwachtig! Na om de 2 maanden amandelontstekingen te krijgen was het wel genoeg geweest.
Afspraak gemaakt met de neus keel oor arts, en de dag voor de afspraak kreeg ik dus weer een amandelontsteking :( Dus ik met ontsteking naar de arts, die meteen besliste dat ze er dus maar uit moesten!

Op internet staan zoveel verhalen dat het echt vreselijk pijn doet, maar gelukkig ook paar verhalen dat het wel meevalt. Hier nog mensen die hun amandelen hebben laten knippen? Ik word 19 dit jaar, ik vermeld het even omdat de pijn blijkbaar ook per leeftijd verschilt?

Hopelijk duimen jullie mee voor mij :D +:)+

Helderder

Re: Amandelen knippen, morgen is het zover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:55

Natuurlijk duimen we mee! :)
En ja, het zal even pijn doen. Al heb ik vaak patiënten gehad die vonden dat een heftige keelontsteking meer pijn doet. Maar goed veel ijsjes/ijswater drinken en om pijnstilling vragen. Moet je een nacht in het ziekenhuis blijven of is het een dagbehandeling?
Alvast heel veel succes en beterschap!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:57

Ik heb ze op mijn 16e er ook nog uit moeten laten halen door chronische amandelontsteking . Het was inderdaad niet een heel fijn gevoel maar ik ben blij dat ze eruit zijn , ik heb bijna nooit meer amandelontsteking ! Succes alvast morgen , komt goed !
Laatst bijgewerkt door Tyrzavm op 28-07-14 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:00

Dan is het geen knippen meer. Bij mij zullen ze er binnenkort ook uitgaan. Regelmatig ontstoken amandelen en ook verl last van amandelstenen. Veel succes

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 14:01

Ik moet gewoon daghospitaal, dus als alles normaal verloopt ben ik in de namiddag weer naar huis!
Moet om 9 uur binnen morgen, maar de kindjes mogen eerst dus dat kan nog wel even duren dan. Denk wel dat ik blij ga zijn er vanaf te zijn, zat echt om de twee maanden thuis en was altijd moe/ellendig!

Duurt de operatie zelf lang? Dan weet mijn moeder of ze kan gaan winkelen tussendoor, haha :')

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:13

k_m schreef:
Ik moet gewoon daghospitaal, dus als alles normaal verloopt ben ik in de namiddag weer naar huis!
Moet om 9 uur binnen morgen, maar de kindjes mogen eerst dus dat kan nog wel even duren dan. Denk wel dat ik blij ga zijn er vanaf te zijn, zat echt om de twee maanden thuis en was altijd moe/ellendig!

Duurt de operatie zelf lang? Dan weet mijn moeder of ze kan gaan winkelen tussendoor, haha :')

Haha ja, met de voorbereidingen en narcose duur het best een tijdje op de klassieke manier. Je moeder kan lekker de stad in. :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:28

Ik heb gehoord dat je om een keeltampon kan vragen, zodat het bloed niet je maag in kan stromen... dan zou je in theorie minder misselijk moeten zijn :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 17:59

Word je er ook misselijk van dan? Dat had ik helemaal nog niet gehoord!

Ben ondertussen echt wel benieuwd, van lezen op internet word je niet wijzer. Bij de ene valt het mee bij de andere is het vreselijk, afwachten dus!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:00

Heb zowel mijn neus als keel amandelen geknipt, beide maar 1 dag last van gehad: gewoon genoeg ijsjes eten ;)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:02

Bloed kan je maag behoorlijk van streek maken zeker met wat grotere hoeveelheden.
Aangezien bij het verwijderen van amandelen toch wel een flinke slok bloed vrij kan komen is het handig om idd een keel tampon te vragen

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:03

Ik heb flink last gehad op mijn 17e maar heb ook verhalen gehoord van mensen bij wie het erg mee is gevallen.

Heb het als een hel ervaren vanaf dag 3, maar ben erg blij dat ze eruit zijn!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:08

Ik heb ze weg laten halen toen ik 21 was. (half jaartje geleden). Veel gewaarschuwd over pijn e.d.

Pijnlijk was het inderdaad wel, dat kan ik helaas niet mooier maken dan dat het is. Mijn tip is, veel waterijsjes, flesjes water in de vriezer, en coolpacks voor op je keel. Na de 3e dag kreeg ik even een terugval om vervolgens vrij snel te herstellen. Reken maar op een goede week á 2 weken herstel.

Ik ben overigens ook erg blij dat ze eruit zijn. En ondanks de pijn zou ik het toch overdoen als dat nodig zou zijn.

Sterkte ermee! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:12

Ik had enkel een moe gevoel van de narcose, en daarna heel misselijk van het bloed.
Eventjes alles eruit gespuugd en toen was dat gevoel ook over!
Eigelijk helemaal geen erge pijn gehad, heb dan ook wel hoge pijngrens.
Helaas vanwege mijn stollingsziekte niet helemaal gegaan zoals we gepland hadden maar ik was dan ook een uniek geval!
Succes, en vooral laten verwennen en veel ijswater drinken. :)

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:12

Mijn amandelen zijn op mijn 17e eruit gehaald. Tuurlijk, het is niet fijn, maar het is vrij goed te doen hoor. Inderdaad veel ijs eten, maar let goed op welk ijs. Ik vond zoet waterijs vrij pijnlijk en roomijs blijft steken en plakken (sowieso alle zuivel), heel naar! Festini ijsjes, van die peren of aardbeien vond ik zelf het zachtste :) Verder veel eten en koud (!) drinken. Qua eten at ik gewoon brood (in het begin zonder korstjes), rijstwafels en zacht avondeten als stamppot. Eten doet in het begin behoorlijk pijn, maar als je niet genoet eet blijf je je slap en misselijk voelen. Toen ik eenmaal door de pijn heen was ging het wel en herstelde alles heel snel. :)

Ik had wel na een paar dagen een soort terugval, alles leek hersteld maar het gaat dan blijkbaar pas echt helen. Hoorde achteraf pas dat dit normaal is, misschien fijn om er wel rekening mee te houden dat dat kan gebeuren :) Daarna snel hersteld en na een week weer naar school gegaan.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:21

ik was 21 toen mijn keelamandelen zijn verwijderd
voor ik het zkh mocht verlaten moest ik eerst een liter koud water drinken (niet in 1x hoor)
daarmee hebben we wel gesmokkeld want ik wou naar huis

ja de dag van de operatie was pijnlijk
de volgende dag beginnen met een glas koud water
ik heb die dag ook redelijk normaal gegeten (eerst een slok koud water om het wat "te verdoven" daarna ging het eten beter)
en dagen daarna was de pijn weg en kon ik weer eten en drinken wat ik normaal ook deed :)

alvast sterkte met het herstel...
het geneest snel hoor dus maak je niet zo druk ;)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:01

Anesthesie let echt wel op bloedverlies naar je maag. In 'mijn' ziekenhuis wordt er standaard een tampon gebruikt. En anders is het een keer overgeven en ben je ook niet misselijk meer (of het moet van de narcose/pijnstilling komen). :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:05

Ik wens je heel erg veel succes :)
Ik heb helaas een puur horrorverhaal hierover te vertellen, dus dat hou ik lekker voor me.
Wel zou ik jezelf echt ruim de tijd gunnen om te herstellen, ik probeerde om uit te gaan mesten terwijl ik amper normaal kon praten, en dat was geen succes :+
Lekker uitrusten en jezelf verwennen met eten(ijsjes!) die je lekker vind, dan is het zo over. En ook ik ben super blij dat ze eruit zijn, je gaat je echt snel beter voelen :j

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 20:33

Ik ben zowizo alergisch voor melk, dus zuivel ijsjes zullen hem niet worden!
Heb trouwens nu weer het gevoel dat m'n amandelen aan het zwellen zijn, mss van het veel erbij nadenken maar toch heb ik dat gevoel! Zal blij zijn als ze eruit zijn!

DaisyDarling, dat vertel je morgen dan maar haha :')

Bedankt iedereen voor de tips en ervaringen! Ik laat weten hoe het bij mij ging!

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:28

Heel veel succes vandaag! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:46

Succes vandaag.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 08:52

Bedankt! Zit nu in het hospitaal te wachten. Mijn nicht werkt hier en zou eigenlijk mee opereren maat begint pas om 11 uur, ze had naar het ok gebeld om te vragen of ik vroeg moest, en ik moet al als 3de!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:43

Ging het goed? :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 13:55

Helloo!

Operatie goed verlopen, het doet wel zeer :p heb extra pijnstillers gehad en nu gaat het wel! Tot 6 uur blijven en dan naar huis :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:59

Fijn dat het goed is verlopen!
Afgezien dat het poepie zeer doet, voel je je wel goed :)?

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:05

Wat een toeval! Vandaag een afspraak gepland bij de KNO om mijn amandelen eruit te laten halen.
Loop er nu al een jaar mee rond dat ze chronisch ontstoken zijn maar ben echt heel bang voor naalden daarom heb ik het telkens uitgesteld O:)