Nooit kunnen boeren. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Nooit kunnen boeren. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 19:16

Ik kan letterlijk niet boeren.. Ik kan het niet 'oproepen' en mijn lichaam boert ook nooit.
Wat resulteert in (hoe ik het noem) opborrelingen uit mn keel. (Hele vreemde geluiden haha)
Maar ook soms een gigantische zere buik doordat er allemaal gas zit.
Heeeeel af en toe, lees: Hooguit 1x per half jaar floept er soms ineens een heel ieniminie boertje per ongeluk uit.. Dan schrik ik er zelf van haha.

Wie heeft dit nog meer? Of ben ik echt de enige? :P

P.s. cola drinken of andere dranken/eten waar een normaal iemand van moet boeren helpt bij mij ook niet.

Moos99

Re: Nooit kunnen boeren. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:17

Grappig, liet net een boer toen ik de titel las :D
Ik kan dus niet met je mee praten, maar wel apart zeg! Nog nooit eerder gehoord.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:18

Ik kan dat ook niet maar heb geen last van de dingen die jij omschrijft..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:21

Naamloos1 schreef:
Ik kan letterlijk niet boeren.. Ik kan het niet 'oproepen' en mijn lichaam boert ook nooit.
Wat resulteert in (hoe ik het noem) opborrelingen uit mn keel. (Hele vreemde geluiden haha)
Heeeeel af en toe, lees: Hooguit 1x per half jaar floept er soms ineens een heel ieniminie boertje per ongeluk uit.. Dan schrik ik er zelf van haha.

P.s. cola drinken of andere dranken/eten waar een normaal iemand van moet boeren helpt bij mij ook niet.

Hahahah, precies dat. Herken alles voor 100% :')
Vind het ook niet erg hoor, vind boeren zelf vrij onsmakelijk _O-

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:26

Wow, de hele openingspost herken ik ook voor 100%
En het idd heel vervelend soms.

Mijn broertje heeft ook precies hetzelfde, hoe het kan? Voor mij een raadsel..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:30

Hier ook! Men gelooft mij ook nooit ala ik zeg dat ik nooit (kan) boer(en)...maar het wil gewoon echt niet :')

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 19:31

Jeej gelukkig ben ik niet alleen!
Mij geloven ze ook nooit hoor MariekeS_ Alleen familie en vrienden enzo wel.

Waar zou het mee te maken hebben??

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:32

Ik heb hetzelfde! Dan zeggen ze met dat borrelen dat ik honger heb enzo :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:32

Ik heb in m'n hele leven nog nooit ook maar één boer gelaten, ook niet als baby! Ik heb eigenlijk nooit pijn, maar herken het geluid wel dat jij beschrijft. Dat krijg ik alleen als ik teveel heb gegeten :)
Boeren kan ik totaal niet, soms denk ik dat een bepaald mechanisme gewoon stuk is bij mij :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:33

Ik boer juist veel te veel xD heb wat aan mijn maag/slokdarm dus kan er niks aan doen, maar denk dat het alleen maar goed is dat je niet boert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:34

Naamloos1 schreef:

Ooooh je lijkt mij wel! Heb het er gister avond nog over gehad. Ik kan ook echt geen boeren laten.
Ik heb ook telkens een geluid uit mijn keel (seconde geleden nog) en het is vervelend. :')
Als ik een boer laat schrik ik dus ook heel erg en vraag ik aan iedereen of ie het heeft gehoord. :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:35

Ik herken me echt precies in jouw openingspost! Ik kan ook niet boeren, gebeurt echt maar heeeeel zelden en dan op de meest ongemakkelijke momenten. Toen ik een tijdje geleden voor het eerst met m'n schoonouders zat te eten liet ik ineens een vrij harde boer, schrok me natuurlijk dood en omdat ik het niet voelde aankomen kwam hij er in volle glorie uit :')

Oh en af en toe als ik gedronken heb ga ik ineens boeren. Alleen niet als een normaal persoon, ik word eerst heel erg misselijk (ook al drink ik maar 1 biertje) en dan als ik denk dat ik ga overgeven komt er een gigantisch harde boer uit. Erg gênant...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-07-14 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 19:36

Grappig zeg! Zou het met het middenrif te maken hebben? (Dat denk ik namelijk)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 19:36

Emmaa_ schreef:
Ik herken me echt precies in jouw openingspost! Ik kan ook niet boeren, gebeurt echt maar heeeeel zelden en dan op de meest ongemakkelijke momenten. Toen ik een tijdje geleden voor het eerst met m'n schoonouders zat te eten liet ik ineens een vrij harde boer, schrok me natuurlijk dood en omdat ik het niet voelde aankomen kwam hij er in volle glorie uit :')

Oh en af en toe als ik gedronken heb ga ik ineens boeren. Alleen niet als een normaal persoon, ik word eerst heel erg misselijk (ook al drink ik maar 1 biertje) en dan als ik denk dat ik ga overgeven komt er een gigantisch harde boer uit. Erg gênant...

_/-\o_ :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:37

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:38

je kunt 'leren boeren' immers dat doen ouders met een baby ook, die laten het boeren..

om zelf 'op commando te boeren':

span je buikspieren aan zo hard als je kan (als je niet kunt boeren dus, anders hoeft het maar licht).
houd je lippen opelkaar, niet inademen!
werk met je keel lucht naar beneden (dit gaat dan automatisch je slokdarm in)..
voer die druk op. op een gegeven, staat er goed veel druk op..
gaap nu.. wedden dat je boert..

doe dit gewoon af en toe even (graag in prive, ik hoef niet mee te genieten lol)..
zodat je went aan het 'eruit' werken van lucht door zo'n gaap beweging..

zodra je dan een boer voelt 'borrelen' weet je dat er niet voldoende druk op staat om het eruit te krijgen.. zet dan meer kracht op je gaap beweging... wil het nog niet, voer de druk dan juist extra op door er meer lucht 'in te pompen.

op een gegegen moment zul je het kunnen zonder eerst lucht naar binnen te pompen.. Het is gewoon een handigheid van je buikspieren, middenrif en keel.. het moet een 'reflex' worden.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:38

ik kan het ook niet, alleen heel af en toe als ik echt misselijk ben/moet overgeven.
ik vind het dan ook een zeer onsmakelijk geluid :Y)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:39

Ik lees trouwens veel over toch per ongeluk boeren, maar dan kun je het schijnbaar toch wel. Ik heb ook nog nooit per ongeluk geboerd :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:39

Nouja, kom ik er nu zomaar achter dat dus meer mensen dit hebben!! Ik herken me helemaal in de OP. Kan er soms echt beroerd van zijn, omdat er dan wel lucht zit, maar het er dus niet uit kan. En iedereen maar zeggen dat ik gek ben als ik zeg dat ik niet kan boeren.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:41

Hier hetzelfde, heel af en toe 1x in het jaar ofzo perongeluk. Ik herken mezelf helemaal in je verhaal ( behalve de pijn in de buik) en mensen geloven het indd niet als ik zeg dat ik het niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:41

Ik krijg vooral een hele opgeblazen buik. Niet per se het gevoel, maar gewoon echt een zwangerschapsbuikje omdat er heel erg veel lucht in zit

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 19:43

Dat heb ik dus ook Emmaa_ Maar als ik dat heb krijg ik ook echt een zere buik.. Wat dus op een gegeven moment resulteert in lucht via de achterkant :P

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:44

ik kan het zelfs op commando :+ ik zal maar weggaan van dit topic , voor ik mensen jaloers maak }>

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:46

Wat lijkt mij dat lastig en pijnlijk! Vooral als je cola hebt gedronken. Ik kan het zelfs op commando, maar daar 'lucht het vaak niet van op'. Alleen de spontane boeren luchten op.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:48

Hier ook maar eens in de zoveel tijd een boertje die vanuit het niks komt, maar meestal komt de lucht boven met een soort hik geluid. Maar nooit een echte goede boer bij mij! Ik heb alleen dan geen last van buikpijn of zoiets.
Maar scheten daarentegen... :Y)