Groene thee capsules bij dieet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Groene thee capsules bij dieet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 11:57

Hoi bokkers,

Voor mijn dieet moet ik heel wat groene thee drinken en ja ik merk echt dat dit helpt bij het afvallen. Maar ik word gek van het thee zetten elke keer, plus dat ik het ook nog eens vies vind.

Nu kwam ik op de site van de Tuinen en ook de Kruidvat groene thee capsules tegen, zou dit ook werken ipv de thee?

Zou het nog wat uitmaken of je het van de Tuinen of de Kruidvat neemt?

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:09

Ik heb ze ook gebruikt, het maakte me erg misselijk en ik moest heel vaak naar de wc en niet voor het plassen. En het gevoel van naar de wc moeten bleef ook hangen. Dus ben er mee gestopt, terwijl een vriendin van mij ze ook gebruikte en had nergens last van!

En ze zei dat het wel gewerkt had, bij mij ook maar op een verkeerde en vervelende manier.

Petrichor

Re: Groene thee capsules bij dieet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 12:11

Dat is vervelend zeg! Welke heb jij gebruikt? :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 15:14

Ik heb Super groene thee vetverbrander tabletten gekocht van de Tuinen, die was 50% korting dus kan ik het mooi eens testen! :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:16

Groene thee helpt niet bij het afvallen, maar zoals je al zegt moet je er heel vaak van plassen en verlies je dus vocht.

Dát is dan ook waarom groene thee vaak als afval thee gezien wordt.
Thee verbrand geen vet, sporten en een calorieën te kort creëren verbrand vet.

Als je in plaats van groene thee 3 liter water op een dag drinkt gebeurt precies hetzelfde.

Wél is groene thee goed voor je. Net zoals water.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 17:24

Raponsje schreef:
Groene thee helpt niet bij het afvallen, maar zoals je al zegt moet je er heel vaak van plassen en verlies je dus vocht.

Dát is dan ook waarom groene thee vaak als afval thee gezien wordt.
Thee verbrand geen vet, sporten en een calorieën te kort creëren verbrand vet.

Als je in plaats van groene thee 3 liter water op een dag drinkt gebeurt precies hetzelfde.

Wél is groene thee goed voor je. Net zoals water.

Dat is niet correct, met groene thee gaat je stofwisseling 4% sneller dan normaal. ;)

Ook moet ik er niet meer van naar de toilet dan als ik water drink.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:50

Nee, dat is niet waar.

Hoe snel je stofwisseling gaat is afhankelijk van je vet en spierpercentage.
Niet van een kopje thee.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 17:55

Ik denk niet dat het nut heeft om daar over te discussiëren. ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:32

Burners vind ik in principe onzin, maar je lichaam heeft wel het een en ander nodig om vet te kunnen verbranden.
Vitamine B complex, zink, magnesium, carnitine, ijzer - en helaas zijn nogal wat mensen tenminste deficiënt mbt magnesium en zink.
(Wat in principe niet hoort bij volwaardige voeding, maar zink komt helaas weinig meer in akkers voor. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:54

Petrichor schreef:

Ik denk van niet inderdaad, aangezien Raponsje diëtiste is en jij de wijsheid waarschijnlijk van internet afgehaald hebt. Groene thee zorgt ervoor dat je veel vocht verliest waardoor je inderdaad het idee kunt hebben dat je gewicht verliest door de thee. Maar met water heb je inderdaad exact hetzelfde effect. Daarnaast kan het ook zijn dat je gewicht verliest doordat de thee een vervanger is voor frisdrank. En tsja, daar zitten een hoop suikers in die dan ineens wegvallen. Als je thee niet lekker vindt zou ik gewoon overstappen op water.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 20:02

Bizzybijtje schreef:
Petrichor schreef:

Ik denk van niet inderdaad, aangezien Raponsje diëtiste is en jij de wijsheid waarschijnlijk van internet afgehaald hebt. Groene thee zorgt ervoor dat je veel vocht verliest waardoor je inderdaad het idee kunt hebben dat je gewicht verliest door de thee. Maar met water heb je inderdaad exact hetzelfde effect. Daarnaast kan het ook zijn dat je gewicht verliest doordat de thee een vervanger is voor frisdrank. En tsja, daar zitten een hoop suikers in die dan ineens wegvallen. Als je thee niet lekker vindt zou ik gewoon overstappen op water.

Ik gebruik nu de groene thee tabletten en water. We zien het wel.

Dat je van groene thee meer moet plassen is in mijn geval totaal niet van toepassing.

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:28

Ik lees even mee, ik ben zelf iemand die echt geen 2 liter water op een dag weg kan drinken. Ik drink hooguit 0,5 tot 1 liter weg meer lukt me gewoon niet. Is het voor mij dan verstandig om aan de groene thee tabletten te beginnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:11

Meer vocht verliezen betekent niet gelijk dat je meer moet plassen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:11

Walrus schreef:
Ik lees even mee, ik ben zelf iemand die echt geen 2 liter water op een dag weg kan drinken. Ik drink hooguit 0,5 tot 1 liter weg meer lukt me gewoon niet. Is het voor mij dan verstandig om aan de groene thee tabletten te beginnen?

Nee, vocht = vocht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:13

Walrus schreef:

Nee, gewoon groene thee drinken is beter voor je omdat jij juist meer vocht binnen moet krijgen.

Overigens denk ik dat het geen fluit uitmaakt of je ze van de kruidvat neemt of de tuinen of al zou de koningin ze persoonlijk maakt. Ik vind het zelf overbodig, groene thee drinken is even goed en krijg je ook mooi je vocht binnen :) voor de prijs van die pilletjes kan je een hoop koppen thee drinken :=
Als je gewone groene thee saai vind, heb je genoeg variaties met lemon, mint etc :) ik vind zelf groene thee met munt erg lekker :j

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:22

Oke dan moet ik mezelf toch gaan aansporen om meer thee te gaan drinken!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:29

Probeer eens groene thee met kruiden, bijvoorbeeld met brandnetel, venkel, kamille etc. En dan wel échte thee, bij die van PickWick etc zijn vaak nog suiker en andere dingen toegevoegd.

Als je dan op de avond een grote pot maakt (ik heb een van 2 liter), heb je dag erna koude thee (ijsthee). Dan hoef je niet steeds nieuwe thee te zetten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:32

Gewoon zelf verse munt blaadjes erin doen bij de groene thee <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:33

Absoluut! Al ging die plant sneller leeg dan er blaadjes groeiden, dus nu gebruik ik gedroogde muntblaadjes.

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:47

Thee van Zonnatura bijvoorbeeld? Kan wel eens kijken of het bevalt, alleen koude thee nee bedankt haha!
Als ik daar een slokje van neem gaat het echt niet goed, terwijl ik ijsthee wel gewoon kan drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:36

Walrus schreef:
Thee van Zonnatura bijvoorbeeld? Kan wel eens kijken of het bevalt, alleen koude thee nee bedankt haha!
Als ik daar een slokje van neem gaat het echt niet goed, terwijl ik ijsthee wel gewoon kan drinken.

Bij De Tuinen kun je losse thee kopen, die is erg lekker en tien keer gezonder dan de gemiddelde zakjesgroenethee :j

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 18:34

Ik moet zeggen dat ik de groene thee tabletten van de tuinen erg prettig vind, zit stukken beter in mijn vel nu. :j

Groene thee drinken doe ik niet meer, ik maak nu elke ochtend een grote fles met koud water en citroensap echt lekker is dat! :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:39

Bizzybijtje schreef:
Petrichor schreef:

En mijn bericht maakt 2 dietisten. Groene thee kan je stofwisselingen niet versnellen. Afvallen doe je door minder kcal binnen te krijgen dan je verbrand. Dus minder eten of meer sporten.
De effecten van groene thee zijn te minimaal om effectief iets te merken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:26

Bewegen: graag en veel. Maar spieren zijn zwaar dus ga niet op de weegschaal staan (dat is frustrerend).
En vet verbrand je niet 'door je spijsvertering of stofwisseling te versnellen' (de hemel beware ons!) maar door nuchter te bewegen en door volwaardig te eten, zodat je voldoende vitamine B complex hebt, ijzer, zink, magnesium en carnitine.

En een gezond vetpercentage is zeer beslist niet nul - je hebt het oa nodig om allerlei hormonen van te maken (niet alleen oestrogeen).

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 12:02

Ik zwem 2 keer per dag, wandel dagelijks een uur met de honden en ik rij nog dagelijks paard. Lijkt mij ruim voldoende. :D Maar goed dat is ook wel terug te zien in het resultaat want ik ben 10 kilo afgevallen.