slecht kunnen inslapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kesha1

slecht kunnen inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 00:24

Hoi ik schrijf dit weer eens 's avonds laat omdat ik wéér nirt kan slapen. Ik heb dit vaker in combi met hoofdpijn of niks. Zoals jullie denk ik wel snappen wil ik gewoon van me nachtrust genieten aangezien ik morgen om 7 uur op moet. Hebben jullie nog tips om in slaap te vallen zonder allemaal piespas ect. Gewoon wat je kan doen in je kamer dus geen thee of iets want nadat ik thee heb gedronken voel ik me kots misselijk en ben ik bang dat ik ieder moment over moet geven.
iemand de gouden tip??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:25

Uit met die elektrische lichtgevende apparaten ;) geen tv, geen internet, geen telefoon meer voor het slapen gaan. Gewoon rustig, in een wat donkere kamer je lichaam voor te laten bereiden op slaap.

Al je zorgen schrijf je op een papiertje en gooi je weg.

(En het is poespas :D)

kesha1

Re: slecht kunnen inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 00:27

Ik zit nu denk ik pas sinds een uur op me mobiel, omdat ik echt niet kan slapen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:28

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:28

Pas je avondritme aan (niet meer veel eten, geen caffeine, niet meer (intensief) sporten, geen 'apparaten met scherm' zoals laptop of tv, weinig prikkels, een opgeruimde slaapplaats met voldoende frisse lucht.'
En eventueel ontspanningsoefeningen, die zijn er al simpel via een mp3 of evt app. :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:29

Op een correcte manier ademhalen kan helpen. Heb ooit es in een paardrijles gehoord dat ik "verkeerd om" adem, maar in de groep lukte het niet om dit te corrigeren, was te gestresst door teveel mensen rond mij. Lesgeefster raadde me aan dit 's avonds te oefenen in mijn bed. Heb ik geprobeerd, en lukte voor een halve minuut, daarna... was ik ingeslapen.

Lukt me bijna altijd, al probeer ik het niet altijd, vind het niet erg om wakker te liggen en een boek te lezen. En ben ik 's anderendaags moe, dan slaap ik des te beter de nacht nadien.

Nayomie

Overigens, misselijkheid kan komen door vermoeidheid. Dus, hup slapen, ben je morgen weer fit.

Anoniem

Inderdaad alle elektrische spullen een uur voordat je wilt gaan slapen wegleggen. Gewoon het laatste uur een boek lezen totdat je moe wordt. Voor nu heb ik geen tips voor je, maar als je er vaker last van hebt kan je misschien kijken of je melatonine kan gaan slikken als je je nachtrust echt nodig hebt. Ik slaap al mijn hele leven maximaal 4 uur per nacht, maar als ik een nacht echt goede rust nodig heb dan neem ik een paar van die pilletjes en spoel ik ze weg met een wijntje. Dan gaat het meestal helemaal prima!

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 00:29

K heb ook oout heel veel tips op google gevonden maar ze werken, naar mijn mening, niet :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:30

Wekker omdraaien, want anders ga je naar de uren kijken die wegtikken. En rust. Lekker veel buiten zijn overdag en dan val je sneller in slaap.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 00:33

Melatonine mmmmm komt bekent voor, oja me vader gebruikt het soms en een vriendin van me februikte het ooit maar nu mag ze dat niet meer.
Zou het kunnen proberen. Ik merk wel dat ik makkelijker in slaao val als ik iets zoals een klok in me kamer heb zitten wat een klein zacht geluidje op ritme maakt

@ vuurneon: me mobiel is me wekker en die licht normaal gesproken op me bureau alleen nu niet omdat ik dit bericht typ

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:36

kesha1 schreef:
Melatonine mmmmm komt bekent voor, oja me vader gebruikt het soms en een vriendin van me februikte het ooit maar nu mag ze dat niet meer.
Zou het kunnen proberen. Ik merk wel dat ik makkelijker in slaao val als ik iets zoals een klok in me kamer heb zitten wat een klein zacht geluidje op ritme maakt

@ vuurneon: me mobiel is me wekker en die licht normaal gesproken op me bureau alleen nu niet omdat ik dit bericht typ

Doe alsjeblieft wat aan dat 'me', maar dat terzijde.

Als je je telefoon weglegt, kun je er ook niet meer op kijken. :)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 00:45

Nayomie schreef:
kesha1 schreef:

Doe alsjeblieft wat aan dat 'me', maar dat terzijde.

ja mevrouw :D

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:49

Ik zet altijd Youtube aan met binaural beats of guided meditations en het scherm van m'n laptop gedimd, anders kan ik ook niet slapen. :')

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 00:50

Toch naar binnenkort me moeder overhalen melatonine te halen voor me

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 00:51

Vriendub vn me heeft een slaapstiirnis en die zeht wel van; .... je moet wel even naar de huisarts hiermee

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 02:19

Nayomie schreef:
http://lmgtfy.com/?q=tips+voor+inslapen
Waar google wel niet handig voor kan zijn ;)

Tja en toch kunnen soms rechtstreekse tips van bokkers uit heel nuttig zijn hoor.
Als je je er druk om maakt dan kun je dit overal wel gaan posten, over bijna alles is wel wat op google te vinden.
Ik vind dat zo flauw, zeker bij een topic als dit. De ts vraagt gewoon netjes naar ervaringen.
TS: ik heb zelf ook moeite met inslapen, bij mij werkt het juist wel een achtergrond muziekje of de tv zacht aan. (Wel met het beeld echt op gigantisch donker, anders blijf ik er wakker door)
Vaak heeft het een psychische oorzaak, zit je veel te malen in bed bv? Dan is het goed om juist dat probleem aan te pakken :j. Bij mij werkt gedachten verzetten dan door een boek te lezen even, of naar de tv kijken. (Kijkt lastig door de donkere instellingen, maar het kan :+ )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 02:34

In bed gaan liggen voor het donker wordt, evt met een boek en de gordijnen open laten, dan merk je dat het donker wordt en krijg je slaap.
Als ik dat doe slaap ik ook heel goed in, terwijl als ik pas op bed ga als het al donker is ik ook vaak moeite heb met inslapen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:11

_lies_ schreef:
Nayomie schreef:
http://lmgtfy.com/?q=tips+voor+inslapen
Waar google wel niet handig voor kan zijn ;)

Tja en toch kunnen soms rechtstreekse tips van bokkers uit heel nuttig zijn hoor.
Als je je er druk om maakt dan kun je dit overal wel gaan posten, over bijna alles is wel wat op google te vinden.
Ik vind dat zo flauw, zeker bij een topic als dit. De ts vraagt gewoon netjes naar ervaringen.
TS: ik heb zelf ook moeite met inslapen, bij mij werkt het juist wel een achtergrond muziekje of de tv zacht aan. (Wel met het beeld echt op gigantisch donker, anders blijf ik er wakker door)
Vaak heeft het een psychische oorzaak, zit je veel te malen in bed bv? Dan is het goed om juist dat probleem aan te pakken :j. Bij mij werkt gedachten verzetten dan door een boek te lezen even, of naar de tv kijken. (Kijkt lastig door de donkere instellingen, maar het kan :+ )

TS vraagt niet om ervaringen van 'wie kan er nogmeer niet slapen?'
Ze vraagt hier om tips en die staan zo 1-2-3 op google te vinden, dat vind ik dus zeker niet flauw. ;)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:14

Tips van bokkers haal je uit ervaringen? :)
Of ze nou vraagt naar tips, of naar ervaringen, als het je niet interesseert dan reageer je toch lekker niet. De TS is 12 en zo'n rare vraag stelt ze niet.
Jammer dat er altijd wel weer negatieve reactiesmoeten zijn.
Zoveel vragen en tips zijn op google te vinden, of ze altijd hulpzaam zijn is een tweede. Maak je er een sport van bij elk topic zo'n zoeklinkje neer te zetten, ondanks dat het een normale vraag is en de TS pas 12 is in dit geval? Pfff.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:18

Wat ik eerder kan afvragen, is waarom jij er zo'n probleem van maakt als ik TS een link geef, waarin talloze tips staan. ;)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:19

Omdat ik me stoor aan jouw manier van reageren, lees even je eigen reacties terug, erg nuttig is het niet. En die link had je niet hoeven te gebruiken, je had ook gewoon een normale link van google kunnen posten, lijkt een stuk minder uit de hoogte en de TS hier vraagt om tips en daar heeft ze het volle recht toe. Mensen als jij moeten zo'n topic als dit lekker skippen.
Anyway dwalen we nu behoorlijk af, gezien jij niet houdt van nutteloze topics e.d. wijs ik je erop dat onze discussie ook behoorlijk nutteloos en offtopic is en kunnen we dat beter terzijde leggen, zodat de TS misschien nog wat heeft aan dit topic.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:04

Ik heb ook een tijdje last gehad van niet goed kunnen inslapen. Ik deed toen ontspanningsoefeningen in bed.
Die had ik hier vandaan en ik was eerst erg sceptisch, maar bleken toch wel te helpen:

https://www.ggzdrenthe.nl/ontspanningsoefeningen/

Succes

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 20:01

Iedereen bedankt! Vins het fijn dat jullie me proberen te helpen! Ik zal de tips ook proberen!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:04

ik gebruik ook melatonine, ik probeer het eerst zelf, maar als ik na 1,5 uur nog wakker lig, neem ik (volgens de gebruiksaanwijzing) 10 van die kleine tabletjes, en dan slaap ik zo :)

is een lichaamseigen stof, dus kan ook geen kwaad verder.