Knie niet meer kunnen strekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Knie niet meer kunnen strekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 18:07

Even voor de duidelijkheid: Ik ben vanmiddag naar de dokter geweest en heb een verwijzing naar de orthopeed gekregen, waar ik aankomende dinsdag heen moet.

Woensdag kon ik mijn rechterknie al niet meer strekken, dit trok eind van de middag weer weg. Vanaf toen kon ik hem weer enigszins gebruiken. Donderdag nergens last van en vanmorgen opgestaan met hetzelfde probleem als woensdag. Meteen afspraak bij de dokter gemaakt en hij heeft geprobeerd mn knie 'los' te maken. Niet gelukt.. Verwijzing naar de orthopeed voor foto's.. De dokter zei dat het een stukje los kraakbeen kon zijn -O-

Heb ik weer, 15 augustus vertrek ik op vakantie.. Hopen dat het dan redelijk opgelost is. Iemand iets soortgelijks meegemaakt? En wat raden jullie aan qua bewegen? Lopen gaat.. moeilijk, ik kan mijn knie buigen en tot een bepaald punt weer terug brengen. Zodra ik hem verder wil strekken doet het echt verschrikkelijk zeer :( Vandaag zit ik de hele dag ongeveer binnen omdat ik haast niks kan doen, af en toe wat lopen om het soepel te houden en proberen te strekken (wat dus echt niet gaat)..

Hopen dat het dinsdag maar wat duidelijker wordt wat het precies is.. En tot die tijd maar even rustig aan doen denk ik :=

Romyv

Re: Knie niet meer kunnen strekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:38

Ik heb het ook gehad, bij mij waren het de voorste meniscussen (bijna altijd zo als je hem niet meeram strekken dacht ik)

Ik zou hem wel onbelast in beweging houden, fietsen zonder weerstand is heel goed. Zorg dat je hem recht houdt, schoolslag zwemmen is bv niet slim. Verder trappen lopen en springen vermijden en vooral niets doen wat extreem veel pijn doen!!!

Succes bij de orthopeed

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 16:41

Hij zit om de dag los en dan weer vast, vandaag weer een dagje los.. Maar nog enorm gevoelig. Ik probeer ook zoveel mogelijk echte inspanning te vermijden en rustig aan te doen. Morgenochtend om 8:15 worden de foto's gemaakt. Mijn racefiets staat op de tacx trainer, dus daar kan ik wat op fietsen als het droog is.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:42

Bij mij was het een slijmbeurs ontsteking door het fout afslijten van het verkeerd afslijten van het kraakbeen in mijn knie :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 16:53

Bij een slijmbeursontsteking is je knie toch opgezwollen? Daar heb ik nou juist helemaal geen last van, niet warm en totaal niet dik of gezwollen :n

Ook opvallend: Woensdag vast, donderdag los, vrijdag vast, zaterdag los, zondag vast, vandaag los. Als het zo doorgaat zit hij morgen dus weer vast als ik naar het ziekenhuis moet -O-

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:58

Ja ik kon hem ook idd niet recht door de zwelling die er zat :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 09:26

Ik ben net terug van het ziekenhuis met de mededeling: Je hebt niks, dus we kunnen je niet helpen. Ik moet maar gewoon doen wat ik altijd doe. Het voelt nu echt alsof iedereen denkt dat ik me aanstel en alles fake is geweest ofzo := Ik ken mezelf.. En dit doet gewoon echt zeer. Het kán niet niks zijn.. Dat lijkt me echt sterk. Maarja, orthopeed vond dat ik niks had.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:30

Een los stukje kraakbeen heb ik ook gehad, dit is bij mij weer aangegroeid. Maar ik zou er nog wel even werk van maken als ik jou was en niet van ooh we kunnen niets vinden zo gauw, he succes met je pijn. Nee dat zou ik niet doen...

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:31

Was er niks te zien op de foto's? Een second opinion zou ik zeggen.

Bij mij zat m'n knie telkens vast door een los botfragment.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 09:32

Was ik ook van plan ja, ik ben niet gek en ik weet van mezelf wanneer iets echt zeer doet.. Helaas denkt mijn vader er anders over. Die vindt het wel best zo en 'ik moet hem maar gewoon strekken en bewegen en niet stil zitten'.

Er was niks te zien op de foto's volgens de orthopeed, maar daar kan ik geen zekerheid over geven natuurlijk. Ik heb zelf geen idee wat er te zien moet zijn.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:33

Ik mis het ontstaan in dit verhaal. Ben je gevallen? Heb je je verdraaid? Was het ineens zo?
Is de knie dik (geweest)?

Omdat ze op de foto niks hebben gezien hoef je nu ook niet meer naar de orthopeed?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:34

Ik zou eens een afspraak maken bij de fysiotherapeut :)
Ondanks dat hetgeen ik had waarschijnlijk wat anders is kunnen ze je vaak wel verder helpen.

Er is zo te lezen op de fotos niets te zien dus zul je het toch in je spieren moeten gaan zoeken :j

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:35

Ghostattack schreef:
Was ik ook van plan ja, ik ben niet gek en ik weet van mezelf wanneer iets echt zeer doet.. Helaas denkt mijn vader er anders over. Die vindt het wel best zo en 'ik moet hem maar gewoon strekken en bewegen en niet stil zitten'.

Er was niks te zien op de foto's volgens de orthopeed, maar daar kan ik geen zekerheid over geven natuurlijk. Ik heb zelf geen idee wat er te zien moet zijn.

Als de orthopeed zegt dat er op de foto's niks te zien is, dan is er op de foto's niks te zien. Maar
een foto is niet heiligmakend. Op een foto zie je botten... Als jij een meniscusscheur op los stukje kraakbeen (corpus librum) in je knie hebt, dan kun je 100 foto's maken, maar dan komt het er nooit
uit. Om dat te zien moet je een MRI maken of zelfs een kijkoperatie ondergaan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 09:38

Rindin schreef:
Ik mis het ontstaan in dit verhaal. Ben je gevallen? Heb je je verdraaid? Was het ineens zo?
Is de knie dik (geweest)?

Omdat ze op de foto niks hebben gezien hoef je nu ook niet meer naar de orthopeed?

Uit het niets ineens woensdag ontstaan, niet gevallen of iets geks gedaan. Daarom vond ik het zelf ook zo raar. Ik heb als kind al last gehad van mijn knieën, daarvoor toen naar de fysio geweest. Knie is op dit moment heel klein beetje dikker, maar verder niet warm, rood of gezwollen geweest.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:53

Zo fijn he die bureacratie van ziekenhuizen. Ik zie niks dus he hebt niks en als je dan volgende week nog steeds last ehbt kun je het hele riedeltje opnieuw doen en daarna pas een MRI. Dit zijn gewoon symptomen van indd iets met je miniscus of een los stukje. Gewoon terug naar je huisarts en je verhaal uitleggen en misschien wat aandikken en vragen om een mri.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 13:48

Ik wil nog even 2 dagen aankijken, of het misschien toch ineens wegtrekt of dat het blijft. Als het niet weg gaat, dan ga ik direct terug.. Lijkt me zo sterk dat het niks is als ik zo vaak mijn knie niet meer kan bewegen.. De huisarts had zelf gezegd dat hij dacht aan los kraakbeen en daarom werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:51

Toch zou ik als ik jou was nog even een second opinion regelen. Er kan zoveel mis zijn met je knie, maar dat is echt niet allemaal op een foto te zien. Probeer te regelen om een MRI te laten maken van je knie, dan kan je veel meer zien!

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:53

Wat gebeurt er als je knie eens warm maakt, kun je dan je been weer strekken ?
Mijn knie gaat soms op slot, als je dan meteen met warmte de knie weet te ontspannen, gaat de kramp omheen eruit.
Ook eens proberen gewoon door te drukken, gewoon door te strekken, hoe langer die knie vast blijft zitten, hoe pijnlijker het wordt. Het kunnen uitgerekte banden zijn, en hoe langer je je knie zo vast houdt, hoe losser die worden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 13:59

Ik heb alles geprobeerd om hem weer te strekken als hij vast zit, maar helemaal niks helpt. De huisarts wist zich ook geen raad meer, die heeft ook alles geprobeerd. Gewoon echt muurvast dus. En de pijn is dan zo erg, het voelt alsof je je knie de verkeerde kant op probeert te buigen. Anatomisch onmogelijk..

Vandaag heb ik dus een 'goede' dag met een losse knie. Maar echt niet pijnvrij :n Als ik hem iets te ver strek met lopen, dan krijg ik echt een pijnscheut en zak ik er haast doorheen. Ook bij geen beweging heb ik telkens een zeurderige 'pijn'.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:01

Had dit topic al eerder gezien maar nog niet kunnen reageren.

Laat dit aub verder onderzoeken, ik heb iets soortgelijkends gehad jaren terug, ik kon nog amper staan op mijn knie en had moeite met strekken( lukte wel nog, maar deed pijn) en zakte met regelmaat door mijn knie (is dus wel nog verschillend van jou situatie, maar wil het toch even delen)

Ook verschillende onderzoeken gedaan, mijn knieschijf, mijn meniscus, mijn kruisbanden, pezen, ... noem maar op. Er werd niets gevonden.

Op den duur begon ik te geloven dat het tussen mijn oren zat.

Ik heb het toen maar laten aanslepen (natuurlijk wel naar de kiné gegaan een tijdje en mijn oefeningen blijven doen).

Toen ik 3 jaar later een onderzoek liet doen voor iets anders aan mijn knie (dacht een barstje te hebben) hebben ze eindelijk gevonden wat er was. (knieschijf en pees die er bovenop loopt slijten elkaar af).

Het was hetzelfde ondezoek als ik al 3 jaar eerder had laten doen (scanner), maar toen zochten ze naar het verkeerde.

Laat dit aub goed onderzoeken en laat je niet zomaar wandelen sturen. je knie is erg belangrijk.

Ik loop nu al meer dan een jaar rond met een andere blessure aan mijn knie...deze is nog steeds niet genezen en ik kan nu mijn knie niet strekken (zelfs niet onder druk, al kom ik er nu na meer dan een jaar wel stillaan bij in de buurt), ik begrijp dus wat je doormaakt. Ik kan je alleen zeggen , ga door, blijf aandringen, en probeer desnoods in verschillende ziekenhuizen en laat ze alles grondig onderzoeken. Laat het aub niet aanslepen, want een knie is erg belangrijk, en als je deze niet correct kan gebruiken, krijg je last van je rug en dergelijke.

Als je nog wat extra informatie wil ofzo, mag je altijd een PB sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:02

Ga even naar een osteopaat, die kunnen je wellicht snel verder helpen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 14:05

Bedankt voor de tip Jolien :) Ik ga er echt even achteraan, want het is ook gewoon bloed irritant dat het zo'n zeer doet en zo vaak vast zit. Ik moet nog wel mijn vader overtuigen dat ik geen grapje maak en dat ik wil dat het verder onderzocht wordt. Hij is meer van: Ik geloof de orthopeed, het is niks, dus je hebt niks, dus je moet je niet aanstellen en maar gewoon doorlopen en bewegen (en het hoeft dus niet onderzocht te worden want dat is onzin).. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:08

Ghostattack schreef:
Bedankt voor de tip Jolien :) Ik ga er echt even achteraan, want het is ook gewoon bloed irritant dat het zo'n zeer doet en zo vaak vast zit. Ik moet nog wel mijn vader overtuigen dat ik geen grapje maak en dat ik wil dat het verder onderzocht wordt. Hij is meer van: Ik geloof de orthopeed, het is niks, dus je hebt niks, dus je moet je niet aanstellen en maar gewoon doorlopen en bewegen (en het hoeft dus niet onderzocht te worden want dat is onzin).. >;)

Osteopaat hoef je geen verwijzing voor te hebben, alleen valt het onder alternatieve geneeswijze dus is er een kans dat je zelf wat moet betalen. Maar ze werken vaak wel efficient dus wellicht kunnen ze je er vanaf helpen voor je vakantie.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:30

Je verhaal begint steeds meer op die van mij te lijken... dus ik zou toch echt voor die MRI gaan, want ik loop rond met een scheur in mn meniscus die ze met een kijkoperatie gaan herstellen...!

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:28

MRI is zeker aan te raden.
Laat ze dan wel zeker alles controleren en zich niet fixeren op één mogelijk iets.

Ik had een jaar geleden ook een scheur en had dezelfde symtonen als jij TS. Alleen wordt het bij mij niet geopereerd en ben ik nog steeds aan het revalideren.