Ik kan niet slapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Ik kan niet slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 04:55

Ik ben op vakantie en het slapen is echt een drama -O-
Meestal lig ik per nacht een paar uur wakker.
Maar vandaag, ik sliep om 01.00 uur tot ongeveer 02.30 uur en ik ben vanaf toen tot nu al wakker :n hier in de buurt staan ook hanen die ongeveer half 6 wakker worden dus wrs slaap ik vandaag niet meer.....
Maar weet iemand tips??? Want gisteren voelde ik me helemaal niet lekker, laat staan vandaag met 1,5 uur slaap (thuis slaap ik vaak 10 uur :z )

Polly
Moderator Algemeen

Re: Ik kan niet slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 05:35

hoe laat sta je op na zo'n nacht?

Probeer een beetje ritme te houden en dus op tijd op te staan en overdag wel wat activiteiten plannen (als je dat tenminste niet al deed :o)

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 05:49

Polly schreef:
hoe laat sta je op na zo'n nacht?

Probeer een beetje ritme te houden en dus op tijd op te staan en overdag wel wat activiteiten plannen (als je dat tenminste niet al deed :o)

Gister sliep ik nog even van 7 tot half 9 en toen ging ik 10 uur me bed uit (ik was zo moe en kwam me bedje nouwelijk uit)

Thuis slaap ik vaak van 0.30 uur tot 10.30 uur (als ik geen school heb dan).
Hier op vakanatie sliep ik de eerste paar dagen van 01.00 tot 09.00 uur, en toen werd ik snachts niet wakker. Maar het lijkt alsof ik elke nacht langer wakker ben.
Meestal ben ik overdag actief maar gisteren stort ik in van vermoeidheid.
Want ik ben echt moe, maar ik kan gewoon NIET slapen ;(

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:08

eet bananen of kersen (niet teveel dat werkt laxerend).
daar zitten stoffen die melatonine aanmaak in je hersenen stimuleren. melatonine is het slaaphormoon wat je formatio reticulatio (haha, dat is je slaapcentrum in je hersenstam) minder actief maakt en je bewustzijn minder wordt(Dat is nodig om in te kunnen slapen).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:10

Hoe komt het dat je niet kunt slapen? Te warm? Te licht? Andere geluiden?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:14

Houd regelmaat in je bedtijden en maak je kamer zo donker mogelijk. Als je een uur van te voren stopt met tv kijken, computeren of op een tablet/ipad iets doen worden je hersenen zich er meer van bewust dat het avond/nacht is. Al die schermen geven namelijk blauw licht af en je hersenen associëren blauw licht met daglicht. Verder kan even in bed nog wat lezen rustgevend werken waardoor je makkelijker in slaap kan vallen en als je in bed gaat liggen met je handen op je buik (wel in een donkere kamer) en je op je ademhaling gaat concentreren ontspan je ook en kan je ook makkelijker slapen.
Verder kan je bij de drogist vaak melatonine pillen kopen die je een halfuur voor het slapen gaan kan innemen. Melatonine is het stofje in je hersenen dat slapen stimuleert. Dus met zo'n pil krijg je extra melatonine binnen en kan je makkelijker slapen. :)