Allergische reactie, ideeën?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wondertje

Allergische reactie, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 12:30

Sinds donderdagavond heb ik een behoorlijke allergische reactie. Mijn hele buik, borst en rug zitten onder de rode bultjes. In eerste instantie dacht ik zonneallergie, maar dat is bij mij altijd na een nachtje slapen wel weg getrokken.
Het begon donderdagavond met een paar plekjes in mijn nek en op mijn borst, dat is steeds erger geworden en sinds zondag is het zoals het nu is.
Loratadine heb ik al 4 dagen geslikt, maar dat werkt niet. Vanmorgen ben ik naar de dokter geweest en naar huis gestuurd met hydrocortisonzalf. Daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee, maar het verlicht wel de jeuk een beetje.
Als het over een paar dagen niet over is moet ik terug komen.
Is er iemand die enig idee heeft waar ik ineens zo allergisch voor zou kunnen zijn?
Ik ben niet van wasmiddel, deo, bodylotion, shampoo veranderd. Ik heb de laatste dagen niks gegeten wat ik normaal niet eet. Het enige dat ik kan verzinnen is dat ik de laatste dagen meer watermeloen eet dan normaal.
Ik heb geen nieuwe huisdieren (ik heb al een tijd cavia's, honden en paarden).

amandananana

Re: Allergische reactie, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:32

Een allergie is iets dat zich opbouwt en komt, in tegenstelling tot wat anderen denken, vaak van iets waar je al langer mee in aanraking bent. Het kan dus heel goed van een product of dier zijn dat je al lang hebt.

Ik zou bloed laten prikken, al komt daar ook niet altijd iets uit. Ik heb regelmatig allergische reacties en in mijn bloed is geen allergie te zien.

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 12:34

Iets dat zich opbouwt heet toch een intolerantie?

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:49

Zou het kunnen dat je ongewassen groente/fruit hebt gegeten en dat je niet goed tegen het gif kan?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:54

Geen idee, maar wel een tip tegen de jeuk: doodnormale azaron of andere insectencreme.
Werkt ook bij mijn "kleine" allergie momentjes.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:44

Ik kreeg toen opeens van deo een reactie terwijl ik die al jaren gebruikte. :=