Kleurt een vervelde huid weer terug? (Zonnebrand)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Kleurt een vervelde huid weer terug? (Zonnebrand)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 11:47

Ik kon er via google en de zoekfunctie op Bokt geen goed antwoord op vinden. Vorige week ben ik teruggekomen van een weekje Malta. Ben flink bruin geworden maar ik bleek me rondom mijn bikinitop niet goed te hebben ingesmeerd, waardoor ik plaatselijke ben verbrand. Eerst ontstonden er wat zonneblaasjes en daarna is het gaan vervellen. Nu is het loslaten van het vel gestopt maar ik lijk wel een plaatselijke koe -O- (oftewel er zitten vlekken van lichtere huid boven en onder minn borsten). Normaal een bikini aan of voor de bovenkant al een wat lager topje zit er zo niet in. Mijn moeder zegt dat het wel weer goed komt maar ik heb er een hard hoofd in, het is een groot kleurverschil tussen het vervelde gedeelte en mijn gebruinde huid. Kleurt de vervelde huid weer automatisch terug? Of zal ik die vlekken houden?

Yessy

Re: Kleurt een vervelde huid weer terug? (Zonnebrand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:49

De laag onder je vervelling is gewoon nieuwe huid die dus je normale huidskleur heeft. Als je daarmee in de zon gaat, kleurt het vanzelf donkerder. Wel goed insmeren want die nieuwe huid heeft dus nog nooit zonlicht gezien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:51

Je vervelde huid kleurt niet terug, dat is je normale huidskleur aangezien het nieuwe huid is.
Je gebruinde huid kleurt wel vanzelf weer terug als er geen zon meer op komt.

Als je nu de zon weer in gaat, zorg er dan wel voor dat je bleke huid goed ingesmeert is, anders verbrand je daar weer ;)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 11:52

Maar aangezien mijn al gebruinde huid ook snel bijkleurt, blijf je dus altijd een verschil zien als ik het goed begrijp?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:54

Ja ietsjes, maar het is niet bruin/spierwit.
Vaak moet je wel goed kijken eer je het echt wilt zien.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:11

Klinkt alsof ik dit topic geopend heb. Ook net terug van Malta en zelfde probleem. Maar het kleurt vanzelf wel weer bij.