Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Joolien schreef:
xoranlover schreef:Ik ga al een jaar of 5 naar de osteopaat. Zonder die man had ik nooit meer kunnen zwemmen en paardrijden. Ik had een blessure en problemen met mijn nek, schouder en rug. Ik kan nu veel meer. Ik weet dat er vreemd uitziet als hij bezig is maar goed als het helpt. Ik heb wel 's avonds last van hoofdpijn en spierpijn. Je mag 3 dagen na je bezoek niet sporten en geen zwaar lichamelijk werk doen. De osteopaat gaat namelijk vanalles veranderen in je lichaam. Daarna merk ik dat alles los zit en zo. Ik heb er zeker baat bij. Voor vragen mag he pben.
dierfysio schreef:proberen, denk ik. niemand kan je hier zeggen of het in jouw unieke geval zal helpen. ik kom al jaren bij een osteopaat, voor iets anders. het is voor mij de enige behandeling die redelijk werkt en mij zo op de been houdt.
zoek wel iemand die bij een van de twee beroepsorganisaties is aangesloten, aangezien het geen beschermde titel is.

Ik moest eerst een paar keer om de paar weken en zit nu op een "onderhoudsdosis" van 1 tot 3 keer per jaar, erg prettig set_elkol schreef:Ik moet ook steeds weer terug naar mijn othomanuele arts, omdat er steeds weer wervels scheef gaan staan. Ik vroeg hem laatst of dat normaal of uitzonderlijk is, hij vertelde mij dat veel van zijn patienten steeds weer terug moeten komen. Het feit dat de ruimte er is in de wervels om recht gezet te worden, biedt ze ook de ruimte om weer scheef te gaan staan.