Ervaringen Osteopathie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

Ervaringen Osteopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 20:08

Wie heeft ervaring met osteopathie?

Ik heb al mijn hele leven hoofdpijnklachten (spanningshoofdpijn en migraine). Hiervoor heb ik diverse behandelingen gehad, van mensendieck en cesar tot fysiotherapie en orthomanuele geneeskunde. De orthomanuele geneeskunde is tot dusver het enige dat echt helpt. Probleem is dat het een paar maanden goed gaat en dan toch weer terug komt. Het zou ook een optie zijn om eens in de zoveel tijd terug te gaan naar de orthomanueel arts, maar ik ben ook erg benieuwd of osteopathie een langduriger resultaat zou geven.
Laatst bijgewerkt door Saar4 op 21-07-14 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

dierfysio

Re: Ervaringen Osteopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:10

proberen, denk ik. niemand kan je hier zeggen of het in jouw unieke geval zal helpen. ik kom al jaren bij een osteopaat, voor iets anders. het is voor mij de enige behandeling die redelijk werkt en mij zo op de been houdt.
zoek wel iemand die bij een van de twee beroepsorganisaties is aangesloten, aangezien het geen beschermde titel is.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:13

Ik ga al een jaar of 5 naar de osteopaat. Zonder die man had ik nooit meer kunnen zwemmen en paardrijden. Ik had een blessure en problemen met mijn nek, schouder en rug. Ik kan nu veel meer. Ik weet dat er vreemd uitziet als hij bezig is maar goed als het helpt. Ik heb wel 's avonds last van hoofdpijn en spierpijn. Je mag 3 dagen na je bezoek niet sporten en geen zwaar lichamelijk werk doen. De osteopaat gaat namelijk vanalles veranderen in je lichaam. Daarna merk ik dat alles los zit en zo. Ik heb er zeker baat bij. Voor vragen mag he pben.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 20:37

Joolien schreef:

Thanks voor de link. Wat grappig, jouw verhaal over eten had over mijzelf kunnen gaan! Ik heb constant trek/honger en kan ook echt strontchagrijnig en beroerd worden als ik niet NU wat te vreten krijg. :+

xoranlover schreef:
Ik ga al een jaar of 5 naar de osteopaat. Zonder die man had ik nooit meer kunnen zwemmen en paardrijden. Ik had een blessure en problemen met mijn nek, schouder en rug. Ik kan nu veel meer. Ik weet dat er vreemd uitziet als hij bezig is maar goed als het helpt. Ik heb wel 's avonds last van hoofdpijn en spierpijn. Je mag 3 dagen na je bezoek niet sporten en geen zwaar lichamelijk werk doen. De osteopaat gaat namelijk vanalles veranderen in je lichaam. Daarna merk ik dat alles los zit en zo. Ik heb er zeker baat bij. Voor vragen mag he pben.

Hoe vaak ga jij ongeveer? Is het inmiddels puur onderhoud?

dierfysio schreef:
proberen, denk ik. niemand kan je hier zeggen of het in jouw unieke geval zal helpen. ik kom al jaren bij een osteopaat, voor iets anders. het is voor mij de enige behandeling die redelijk werkt en mij zo op de been houdt.
zoek wel iemand die bij een van de twee beroepsorganisaties is aangesloten, aangezien het geen beschermde titel is.

Kijk, zo leer ik al wat. Ik wist niet dat er twee beroepsorganisaties zijn. Ik heb wel op de site van de NVO zitten kijken maar hoe heet die andere vereniging?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:39

Ik moet ook steeds weer terug naar mijn othomanuele arts, omdat er steeds weer wervels scheef gaan staan. Ik vroeg hem laatst of dat normaal of uitzonderlijk is, hij vertelde mij dat veel van zijn patienten steeds weer terug moeten komen. Het feit dat de ruimte er is in de wervels om recht gezet te worden, biedt ze ook de ruimte om weer scheef te gaan staan.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 20:42

Ja, op zich vind ik het ook niet zo vreemd maar ik vraag me af of ik met een andere benadering misschien langer klachtenvrij ben. Het is ook allemaal zo schreeuwend duur......

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:49

NVO, NRO, NOF

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:32

Ik ging voor dezelfde klachten als jij en ben er zeer tevreden over :j Ik moest eerst een paar keer om de paar weken en zit nu op een "onderhoudsdosis" van 1 tot 3 keer per jaar, erg prettig

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:41

set_elkol schreef:
Ik moet ook steeds weer terug naar mijn othomanuele arts, omdat er steeds weer wervels scheef gaan staan. Ik vroeg hem laatst of dat normaal of uitzonderlijk is, hij vertelde mij dat veel van zijn patienten steeds weer terug moeten komen. Het feit dat de ruimte er is in de wervels om recht gezet te worden, biedt ze ook de ruimte om weer scheef te gaan staan.

Dit herken ik.
Ik ben niet hypermobiel, maar ik heb wel n nogal elastisch banden'apparaat'.
Ik ben enthousiast over de methode Sickesz, maar bij het manipuleren worden per definitie ook de banden gerekt: "de wal keert het schip".
Osteopathie gaat net weer een stapje verder dan Sickesz en kan daarmee dit nadeel ondervangen.