Moet ik nou op mijn tweede dag al afzeggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Moet ik nou op mijn tweede dag al afzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:39

-O-

Ik ben vandaag voor het eerst begonnen met werken bij een schoonmaakbedrijf. Best leuk werk, prima collega's. Helaas heb ik een tafel (zo'n tafel van de basisschool) op mijn teen laten vallen en ik ben een beetje bang dat ie gebroken is.

Nu vraag ik me af of het verstandig is om morgen wel te gaan werken... Ik moet redelijk veel trappen op en af en moet continue hurken maar ik vind het zo stom staan... 'Ja hoi, ik heb er net 6 uur op zitten ik meld me nu af voor de komende week! Groeten!'

Wat nu?

Ik ga denk ik nog wel even bij de huisarts langs want als ik foto's op google vergelijk met mijn teen dan is ie wel gebroken ja... Ik kan opzich wel lopen als ik op de buitenkant van mijn voet steun maar dat gaat gewoon zeer doen en het lijkt me ook niet de bedoeling om het te ontlasten.

Het is niet zo ver van hier maar ik moet er wel op de fiets heen en ik voel me ook zo knullig om daar een uurtje rond te hobbelen en eigenlijk meer in de weg te staan dan te helpen...

Ik heb geen vaste uren of iets dergelijks.

Arc_En_Ciel

Re: Moet ik nou op mijn tweede dag al afzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:41

Misschien even opbellen oid en zeggen wat er is gebeurd in de trant van, ik moet wat rustiger aan doen?
Misschien geven zij dan zelf al aan dat je thuis mag blijven oid. Dan heb je in ieder geval laten zien dat je niet zomaar laat afweten.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:41

Huisarts, en foto,s laten maken.
En overleggen met je huisarts wat beste is. En als hij echt gebroken is. Zou ik niet gaan werken.
Want dan maak je het alleen maar erger.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:42

Ik zou eerst eventjes langs de HA gaan, als dat een optie is? Misschien dat hij je nog advies hierover kan geven?

unihorses

eerst maar eens kijken wat er mis is. en je kan ziek zijn kan je niets aan doen... al zit je vrees ik nog in proeftijd?

Samiyah

Ik zal aan de huisarts vragen of het verstandig is morgen te gaan werken, zo nee: niet gaan. Je gezondheid lijkt me belangrijker dan een (vakantie?) baantje. :j
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 21-07-14 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kever

Zolang je je teen kan belasten, is het niet gebroken. Ik zou als ik jou was even langs de HA, die kan het toch het beste beoordelen.
En je werkgever even laten weten dat je erg veel last hebt van je teen omdat dat gisteren gebeurd is, maar dat je uiteraard probeert er gewoon te zijn.
Je kan desnoods ook zeggen dat je het wel wil proberen, maar als het niet meer gaat je dat aangeeft of zo.
T is inderdaad banketstaaf, maar goed.. doe je ook niet expres toch?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:43

Ik snap je overweging heel goed, dat ten eerste. Als je net aan je baan begint en een goede indruk wilt achterlaten is het niet leuk om af te moeten zeggen. Maar als jij gewoon uitlegt dat je bang bent dat je teen misschien wel gebroken is (:oo auwtsch trouwens!! ) en het vervelend vind om af te zeggen is het gewoon professioneel als ze daar geen probleem van maken. Je kan er zelfs bij zeggen dat je hier niet te veel mee wilt lopen en snel wilt genezen zodat je extra hard en veel kan werken :)) (misschien vindt je dat wel overdreven haha) . Ookal heb je een nul uren contract, ze roepen je heus wel op! Komt goed gewoon voor jezelf zorgen hoor.

JunkDeLuxe

Tja ik zou naar de dokter gaan.
Je zult sowieso thuis geschreven worden, ook als ie nie gebroken is. Misschien begrijpen ze het op je werk, misschien ook niet, maar mijn tenen zouden voorgaan hoor haha.

Ga naar de dokter, die zal wel het beste weten of je in staat bent zo te werken of niet :-)

AnnemiekvM

Vertellen wat er is gebeurd. Aanbieden of je gepast werk kan doen?

MerleSimone

Tsja, gebroken is gebroken, stom ongelukje. Had ook kunnen gebeuren als je er al een half jaar werkte. Ik zou even naar de HA gaan en vervolgens je werk bellen en het uitleggen. Als je niet de beroerdste baas hebt snappen ze dat heus wel.

Rintah

Even bellen met je baas, uitleggen wat er gebeurt is, waar je over twijfelt en vragen wat hem het handigst lijkt. Dan weet je baas dat je liever meedenkt en dan evt niet komt, als dat je wel loon opstrijkt, maar eigenlijk weinig productiefs doet.
En vervolgens meteen even bellen met HA/HAP (weet niet hoeveel pijn je hebt) om naar je teen te laten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:47

ajspruit schreef:
Zolang je je teen kan belasten, is het niet gebroken. Ik zou als ik jou was even langs de HA, die kan het toch het beste beoordelen.
En je werkgever even laten weten dat je erg veel last hebt van je teen omdat dat gisteren gebeurd is, maar dat je uiteraard probeert er gewoon te zijn.
Je kan desnoods ook zeggen dat je het wel wil proberen, maar als het niet meer gaat je dat aangeeft of zo.

Hier ben ik het niet mee eens. Paar jaar geleden had mijn vader iemand op voetbal,
die was gevallen ofzo en last van zijn been had.
Maar ja gewoon door gevoetbald, niks aan de hand.
Dag erna kreeg hij toch erg veel last, naar de HA geweest en foto laten maken, gebroken.

Heb ik ook een keer gehad, val van een paard, niks aan de hand dus weer opgestapt en door gereden.
Laat in de avond pas last gekregen en dus ook foto laten maken. Ook gebroken dus.

TS: Ik zou even naar de HA gaan, en een fototje laten maken.
Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:47

Aah dat meen je -O-

Ga met de meeste mee, eerst even naar de HA toe, daarna toch gewoon bellen met je werk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:49

Ik zou bellen en het probleem voorleggen en idd navragen of er mss zittend werk is dat je kunt doen, zolang je hem niet mag belasten. Dan laat je zien dat je wel wil werken en mijn ervaring is dat werkgevers dat waarderen.

Johanna59

Eerste hulp en foto laten maken. En dan gewoon weer aan het werk. Je blijft toch niet thuis met en gebroken teen!

Anoniem

Het is inderdaad een vakantie baantje, geen proeftijd mocht gelijk meedoen! Ik krijg gewoon betaald voor de uren die ik werk dus op zich is het niet zo heel erg want ze kunnen ook iemand anders vragen maar het is meer mijn eigen principe. Ik ben er net!

Ik ga straks even vragen of mijn vader me naar de HAP wilt rijden als die nog open is, anders morgen ochtend maar... Ik moet eigenlijk al op 8 uur beginnen... -O-

Ik durf er niet zo goed op de staan dus ik weet niet of ik het kan belasten maar ik denk het niet (gezien de pijn die ik al heb als ik er niks mee doe of als ik mijn andere tenen beweeg) ...

Er is niet echt aangepast werk wat ik kan doen omdat het gewoon bedrijven schoonmaken is... Ik kan niet echt zittend werk doen omdat we lokalen en tafels schoon moeten maken en op moeten stapelen dus ik kan wel twintig tafels voorbij laten schuiven maar dat werkt ook niet, dan zit ik alleen maar in de weg.

Johanna; ik doe lopend werk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:50

ajspruit schreef:

Ik kan je vertellen dat dit helaas niet waar is.
Mijn dochter had 2 breuken in haar grote teen en heeft daar nog een week mee rondgelopen voordat de diagnose was gesteld.

Zo ook met bewegen.. mijn zoon had pijn in zijn elleboog (was gevallen) maar kon zijn arm en hand/vingers gewoon bewegen; toch een zeer gecompliceerde elleboogbreuk waarbij 1 groeischijf eraf lag.
En hij 2 maal geopereerd moest worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:51

Je hebt niet zoveel aan je principes als je teen gebroken is, mutsie :P Bel je werk anders even dat je 1 dag skipt voor de huisarts. Snappen ze echt wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:52

Ja maar ja maar |(

Mijn vader had mijn teen nog niet gezien; die staat nu direct in de startblokken om naar de HAP te gaan... Woeps :=
Als er behoefte is aan foto's laat ik die wel via PB zien, ik ga nu even de dokter vervelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:52

Succes!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:53

Welke teen is het? Je kleine teen doen ze niks aan. Dan is het tapen en doorgaan.

Je grote teen is een ander verhaal. Dan zal je toch echt rust moeten houden helaas :(:)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:53

Idd gewoon even langs de EH en een foto laten maken :)
Dan pas weet je wat er aan de hand is.
Ik zat er een paar weken geleden ook, overtuigd dat ik mn voet had gebroken na een dansend paard op mn voet...bleek zwaar gekneusd ;)

En over dat je gebroken botten niet zou kunnen belastten...
Ik heb vroeger 3 middenvoetsbeentjes gebroken, na een verkeerde landing met turnen.
Het deed wat zeer, maar dat was t.
Ruim 3 weken later, (gewoon geturnd, gezwommen etc), had ik er toch nog wel last van en het was wat dik :')
Toch maar naar het ziekenhuis..het was gebroken, maar inmiddels al zodanig goed geheeld dat er geen gips meer om hoefde. Ik moest wel nog een maand rust houden en mn voet niet belastten :+
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 21-07-14 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:54

Even langs de huisarts of HAP en dan kijken wat er aan de hand is. Mocht het niet gebroken zijn kun je aan de arts vragen of het verstandig is om morgen te werken of een dag over te slaan (eventueel langer). N.a.v wat de arts aangeeft kun je je baas even opbellen en uitleggen hoe het zit.

Dat je teen niet gebroken is als je hem kunt belasten is zeker niet waar. Mijn broertje kon ook gewoon lopen met twee gebroken tenen. :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:56

Doanique schreef:
Er is niet echt aangepast werk wat ik kan doen omdat het gewoon bedrijven schoonmaken is... Ik kan niet echt zittend werk doen omdat we lokalen en tafels schoon moeten maken en op moeten stapelen dus ik kan wel twintig tafels voorbij laten schuiven maar dat werkt ook niet, dan zit ik alleen maar in de weg.

Johanna; ik doe lopend werk.

Maar ze zullen toch wel een kantoor hebben? Mss kun je helpen met de administratie. En al hebben ze niets dan heb je iig laten zien dat je wel wil werken. Altijd goed voor je eigen gemoedsrust.