Palmitoylethanolamide (PEA Pure/Normast) pijnstiller...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Palmitoylethanolamide (PEA Pure/Normast) pijnstiller...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 10:44

... op natuurlijke basis. Zijn er mensen die ervaringen hebben met het gebruik van PeaPure?
Ik lees veel goede berichten oa op internet van mensen die verlichting ervaren bij pijn en bijvoorbeeld chronische ontstekingen.

Informatie over Palmitoylethanolamide (bron: http://www.iocob.nl/supplementen/peapur ... -door.html )

Citaat:
PeaPure® en Normast® zijn merknamen van supplementen die palmitoylethanolamide (PEA) bevatten. Palmitoylethanolamide is een lichaamseigen pijnstiller met ontstekingsremmende eigenschappen. In 1993 werd door de Nobelprijswinnares professor Rita Levi-Montalcini de betekenis van deze natuurlijke stof beklemtoond.

Deze stof wordt in ons lichaam gevormd bij chronische ontstekingen en chronische pijnen om de balans weer te herstellen. Normast® en PeaPure® zijn vrij verkrijgbare supplementen. Omdat IOCOB vragen kreeg over het hoe en waarom van PeaPure® (geproduceerd en verkrijgbaar in NL) en Normast® (geproduceerd en verkrijgbaar in Italie) dit artikel.

PeaPure is sinds 2012 in Nederland beschikbaar, via de producent JP Russell Science Ltd. Het bevat uitsluitend pure PEA, zonder chemische of farmaceutische hulpstoffen.

Palmitoylethanolamide (PEA) is een stof waarover een groot aantal feiten bekend zijn:

• PEA is anno 2012 beschreven in meer dan 300 wetenschappelijke publicaties.

• De stof PEA en zijn structuur is voor het eerst beschreven in 1957.

• PEA is wereldwijd gebruikt door meer dan een miljoen mensen.

• PEA kan zinvol ingezet worden bij een veelheid van chronische pijnklachten, zoals bij herniapijnen, pijnen bij diabetes, tijdens en na een chemokuur, zenuwpijnen, artrose pijnen.

• PEA kan ook gebruikt worden bij chronische ontstekingen zoals prostaatontstekingen en blaasontstekingen (mits niet bacterieel), en chronische ontstekingen in bijvoorbeeld de darmen (colitis ulcerosa). Ook bij neurologische ziekten zoals ALS kan PEA zinvol zijn.

• PEA kan zonder problemen in combinatie met andere supplementen en geneesmiddelen gebruikt worden.

• PEA is een natuurlijke en lichaamseigen stof.

• PEA komt voor in alle diersoorten om de balans te herstellen; het komt niet voor bij insecten.

• PEA wordt in ons lichaam geproduceerd en herstelt de balans.

• PEA komt ook voor in voeding zoals vlees, eieren, sojabonen en pinda’s.

• PEA heeft geen bijwerkingen van betekenis en wordt door lichaamseigen enzymen makkelijk afgebroken.

• PEA belast de lever en de nieren niet.

• PEA is in 1993 door de Italiaanse Nobelprijswinnares Professor Rita Levi-Montalcini voor het eerst genoemd als een natuurlijke behandeling voor uit de hand lopende ziektebeelden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:55

Het lijkt idd een super product, maar echt veel ervaringsberichten vind je er geloof ik niet van. wel veel reclame ervoor .... Jammer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:51

Ik ken mensen met goede ervaringen - maar goede informatie is belangrijk.
Het woord "pijnstiller" kan bedrieglijk zijn of lijken: de werking is totaal anders dan bij bijv paracetamol.
Het kan bij PEA zo zijn dat je drie maanden op resultaat moet wachten, om de simpele reden dat je lichaam fikse deficiënties kan hebben.
(....risico of hoe zeg je dat: teleurgesteld afhaken na een of twee maanden en boos zijn "dat het reclame praatjes waren!")

De tip die mijn vriendin kreeg:
vul de PEA aan met L-Theanine, vitamine D3 en curcuma, dan werkt het sneller. (Plus dat zij de informatie kreeg van haar peut, dat het werkt bij 80% van de mensen bij wie de peut het voorstelde.)

MarChak

Re: Palmitoylethanolamide (PEA Pure/Normast) pijnstiller...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:04

Ik ben aan het zoeken naar hoe het geproduceerd wordt, uit welke grondstoffen en min of meer met welke productiemethode. Het stoort me een beetje dat dat niet echt duidelijk is. Het eindproduct is dan wel puur en zuiver, zo zijn de claims, maar zijn het productieproces en de grondstoffen dat ook?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:45

....eh - normast bevat allerlei hulpstoffen die peapure niet bevat.
Dat is dus niet eens de claim "dat het puur en zuiver is".
Beide middelen voldoen wel aan de strenge eisen die de nederlandse/eurpese wetten stellen. (Voldoende zuiver om geen gezondheidsrisico's te geven - al is het dan geen claim, het gaat wel ergens over.)

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:11

Ervaring met PeaPuur:
Na een injectie kreeg mijn merrie laminitis.
Ze lag vaak en kreunde.
De eerste week pijnstillers, goed bekappen om de hoefbeen parallel met de grond te krijgen, homeo ondersteuning lever en zoeken op internet.
Ik kwam deze website tegen:
http://www.iocob.nl/2012/12/peesontstek ... j_paarden/

Ik heb 6 verpakkingen van PeaPuur gekocht.
Volgens website over de renpaarden geef ik vanaf de tweede week met laminitis 2 gram per keer , 2x daags.
Dus 4 bolletjes per keer.
http://archive-nl.com/nl/i/iocob.nl/201 ... bsp_IOCOB/

https://en.wikipedia.org/wiki/Palmitoylethanolamide

Na twee weken met PeaPuur loopt mijn merrie buiten te grazen en gaat steeds beter.
Mijn dochter heeft PeaPuur bij een keelonsteking gebruikt en zei dat ze gevoel heeft dat het helpt - ze voelt zich beter.

Dit is mijn ervaring met PeaPuur.
Ik zal het nogmaals bestellen.

Saar4

Re: Palmitoylethanolamide (PEA Pure/Normast) pijnstiller...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 07:59

Kennis van mij heeft een chronische hernia en gebruikt het daarvoor. Zij is er erg enthousiast over. Merkt duidelijk verschil qua pijn en geen bijwerkingen.