Het is heerlijk weer maar mijn gezicht word nooit echt bruin en de rest van mijn lichaam wel... Hebben hier meer mensen last van en tips zijn altijd welkom!!
Helemaal geen make-up opdoen! Het kost veel dagen voordat je de eerste bruining ziet! je moet je voorstellen dat je misschien wel 30dagen met je hoofd in de zon moet lopen voordat je pas een beetje kleur krijgt.. dat is ook de reden waarom je schouders etc 'heel snel' bruin worden...ze zijn al veel vaker in de zon geweest (je gaat al wat eerder topjes dragen) en dan na een tijdje komt pas echt de bruining... je benen gaan pas echt met heel lekker weer in de zon en dan duurt het weer een paar dagen voordat de bruining begint. dat is wat ess_ramona ervaart.. waarschijnlijk is de rest vn je lichaam veel bruiner als je benen omdat je al vanaf dat het weer net wat warmer werd (lente bijvoorbeeld) al topjes droeg etc. Deze hebben dus al al die dagen gemaakt in de zon en de bruining is al begonnen. Je benen heb je nog niet zo lang in de zon en beginnen veel later pas te bruinen...
Qua make-up moet je dus eigenlijk ook echt een dag of 20 zonder enige crème of poeder lopen.. voordat het bruinen begint...
Eigenlijk duurt het gewoon echt even voordat je lichaam alle vitamines etc. binnen heeft om bruin te worden van de zon. Alleen een dagje zonlicht gaat niks bruin maken, daar heb je langdurig zonnestralen voor nodig en alleen al een beetje zonnestraal in de lente kan al de basis leggen om in de zomer echt bruin te worden
veel mensen maken dan ook de fout dat ze in de lente niet al even met de benen bloot gaan om dat opstarttje te maken.... maar dan al een paar dagen eventjes met de benen in de zon doet enorme verandering als het echte zonweer dan komt, dan zijn ze ook bruin dit geldt ook voor je gezicht met make-up doen, even een paar dagen zonder make-up in de lente kan er al voor zorgen dat je gezicht echt bruin wordt als je zomers in de zon gaat zitten
(ik heb zelf altijd last van enorm bruine schouders vergeleken de rest, loop heeeel vroeg al met topjes op stal rond ivm dan druk bezig en het warm hebben etc... die pakken de eerste beetjes zon als opstart en blijven maar bruiner vergeleken de rest)
Ik heb het ook. En ik weet dat het zeldzaam is voor een twintiger maar ik gebruik eigenlijk geen make-up soms eens mascara maar dat is ook alles. (alleen met avondjes uit wil ik wel eens uitpakken) Creme's smeer ik ook niet. Dus hoe het komt? Echt geen idee?
Tuurlijk zullen er ook mensen zijn die minder snel bruin worden.. dat zeg ik zeker niet.. in inderdaad als je amper make-up draagt kan het daar niet aan liggen.. ik draag ook amper make-up, tenminste alleen eyeliner en mascara.. merk wel soms dat ik daar een witlijntje heb..
MariaMaaike
Geplaatst: 18-07-14 20:21
Scrub wil ook wel helpen 1 of 2 keer in de week je gezicht scrubben zodat de dode huidcellen weg zijn. Dan wordt je sneller bruin. Ik kreeg die tips eens in een speciale scrubwinkel en het werkt ook nog
mvdbijl
Geplaatst: 18-07-14 20:31
Je gezicht regelmatig scrubben en, probeer eens een gezichtsbruiner bij een zonnestudio. Dat kan je net helpen wat meer pigment op te bouwen waardoor je later makkelijker een kleurtje krijgt.
Ik scrub 3x in de week, ga in de winter regelmatig onder de zonnebank en zodra t zonnetje schijnt draag ik nauwelijks make-up en heb t nog. Zit gewoon minder pigment denk ik heb verder ook wel een licht huidtype dus dat zal ook wel schelen
mvdbijl
Geplaatst: 19-07-14 08:41
Dan zou je eens een verstekende crème speciaal voor gezicht kunnen proberen. Die zijn minder vet dan lichaam crèmes.
Laat je even adviseren bij een ici paris of Douglas'.
chanicha
Geplaatst: 19-07-14 08:45
Dat had ik ook altijd maar sinds ik nachtcreme met vitamine E gebruik wordt ik echt bruin in mijn gezicht. Ik gebruik die ook overdag ondat die wat voller is.
Make-up houdt geen UV tegen hoor, of er moet een UV filter inzitten maar dat werkt nooit zo goed als zonnebrand omdat je het niet in dezelfde hoeveelheid aanbrengt. Daarnaast zie ik de logica niet dat je armen eerder de zon zien dan je gezicht niet? Loop je dan altijd met een bivakmuts rind?
Ik heb hetzelfde probleem dus, loop iedere week sowieso een paar uur buiten, rest kleurt mooi snel. Maar mijn gezicht is eigenwijs. Maar geloof niet in fabels.