Wassen volgens de "no poo" methode (geen shampoo), wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Wassen volgens de "no poo" methode (geen shampoo), wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 17:54

Ik heb erop gezocht en kwam een topic tegen, helaas lag dat al even stil.

Zijn er hier meer mensen die wassen volgens de "no poo" methode? Ik was er al eventjes naar aan het kijken, en heb vandaag voor het eerst met baking soda gewassen. Ik ben heel benieuwd of er nog meer Bokkers zijn die hun haar wassen zonder shampoo.

Barst los zou ik zeggen! :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:55

Ik. Maar baking soda vind ik te agressief. Ik gebruik een azijnoplossing. En cremespoeling, maar alleen in de onderste helft van mijn haar.

Kaitlyn

Re: Wassen volgens de "no poo" methode (geen shampoo), wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 17:57

Hoe werkt die azijnoplossing?

Ik heb heel erg snel last van vet haar en hoopte op deze manier beter resultaat te krijgen dan met shampoo. Wat ik op internet had gelezen klonk wel positief. :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:44

Ik heb het een jaar gedaan, ook met baking soda en als conditioner een azijn oplossing. Ik was erg tevreden, haar was ook erg mooi, maar miste het luxe gevoel van shampoo :)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:48

Ik was mijn haar nu eens in de 3-4 weken met conditioner (zonder siliconen) en mijn hoofdhuid jeukt veel minder dus ik ben blij :) heb nooit iets anders geprobeerd, ik was het als het vet wordt (na 1x doorzetten al nu dus pas na 3-4 weken) dus zie het nut van tussendoor wassen ook niet. Mijn haar stinkt ook niet ofzo, natuurlijk was ik het wel even met warm-heet water (en dan vooral mijn hoofdhuid) elke paar dagen zodat het vuil er wel uit gaat :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:51

Ik heb toen even mee gedaan, maar moet toch even kwijt dat ik de benaming "no poo" werkelijk lachwekkend vind. "Poo" is namelijk poep. Letterlijk. Dus "no poo" betekent "geen poep".

Ik heb het niet lang volgehouden. Voelde me vies en de eerste keer shampoo na die periode (4 weken of zo) voelde zooooooooo lekker! Ik voelde me weer schoon!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:52

No 'poo, wordt het genoemd. 'Poo is gewoon een afkorting van shampoo :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:55

Ik was al een hele tijd niet meer met shampoo en alleen silicone vrije conditioner. Werkt prima voor mij!
Wel als ik een keer veel haarlak enz heb gebruikt was ik het 1x met shampoo, maar dat is zo zelden dat het te verwaarlozen is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:07

Kaitlyn schreef:
Hoe werkt die azijnoplossing?

Ik heb heel erg snel last van vet haar en hoopte op deze manier beter resultaat te krijgen dan met shampoo. Wat ik op internet had gelezen klonk wel positief. :j

Ik had ook altijd vet haar. Nu niet meer. Na ongeveer een jaar heb ik mijn haar 2 keer met shampoo gewassen en ik kreeg meteen weer jeuk. Ik was het nu gewoon weer met azijnoplossing, alleen dan wat vaker dan in het eerste jaar.

Die oplossing maak ik met appelazijn, 10 eetlepels water op ongeveer 2 eetlepels azijn.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:08

Wat zijn hier de voordelen van..?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:20

Je haar wordt minder snel vet, je hoofdhuid wordt minder droog en het is beter voor het milieu.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:48

Ik wil dit ook gaan proberen, haren was ik altijd al om de dag en voorheen vaak ook op de 3de dag maar nu laatste jaar is het na 1,5 dag al beginnend vettig.

Maar je zegt dus 10 eetlepels water op 2 eetlepels azijn, maar maak je dan gewoon meteen een hele fles of hoe moet ik me dat voorstellen? Snap er eerlijk gezegd nog niet heel veel van haha. Zou ik er vanavond al lekker mee kunnen beginnen :D

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:11

Ik denk dat je mijn oude topic hebt gevonden! Maanden lang heb ik mijn haar niet met shampoo gewassen, slechts dagelijks met water, in de hoop dat de vetheid zou afnemen naar verloop van tijd. Dit was echter niet het geval en ik heb het opgeven. Na het proberen van vele soorten shampoo gebruik ik tegenwoordig seba-med. Dat is zeep- en alkalivrij en het werkt voor mij super. Niet te droog en ik kan het als ik wil dagen niet wassen: vet wordt het niet! Ook ben ik van het overdreven haaruitval af. Ik zou het iedereen aanraden :-)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:15

Hebben jullie geen last van klitten die er niet uitgaan als je geen shampoo gebruikt? Ik krijg namelijk heel snel klitten en als ik niet eens in de twee dagen conditioner gebruik krijg ik ze er echt niet uit en gaat heel mn haar kapot :n Zou graag minder willen wassen, maar dat gaat bij mij echt niet :(

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:51

94ninitjuh94 schreef:
Hebben jullie geen last van klitten die er niet uitgaan als je geen shampoo gebruikt? Ik krijg namelijk heel snel klitten en als ik niet eens in de twee dagen conditioner gebruik krijg ik ze er echt niet uit en gaat heel mn haar kapot :n Zou graag minder willen wassen, maar dat gaat bij mij echt niet :(

Ik heb enorm dik krullend en klittend haar. Ik was mijn haren wisselend. Dan eens in de 3 dagen, maar soms ook om de week, ligt eraan hoe vettig ze aanvoelen.
Ik was dan alleen maar met conditioner juist omdat ik anders ook onmogelijk erdoor kom.
Ik kam mijn haar dan ook onder de douche uit, daarna nog eens en dan meteen in een vlecht.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:28

SuperAssie schreef:
94ninitjuh94 schreef:

Ik heb enorm dik krullend en klittend haar. Ik was mijn haren wisselend. Dan eens in de 3 dagen, maar soms ook om de week, ligt eraan hoe vettig ze aanvoelen.
Ik was dan alleen maar met conditioner juist omdat ik anders ook onmogelijk erdoor kom.
Ik kam mijn haar dan ook onder de douche uit, daarna nog eens en dan meteen in een vlecht.

Zo doe ik het nu ook inderdaad, vooral 's nachts in een vlecht anders is het 's ochtends één grote pluizenbol (en heb gewoon stijl haar). Ben benieuwd of de anderen daar geen last van hebben als je helemaal geen conditioner zou gebruiken?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:30

Volgens mij ligt dat aan je haar. Ik heb nooit klitten tenzij ik met los haar in een cabriolet zou gaan zitten die over de snelweg scheurt.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:32

Okee dan heb ik dus helaas geen andere keus met mijn haar haha :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:50

xJurdyWonanx schreef:
Ik wil dit ook gaan proberen, haren was ik altijd al om de dag en voorheen vaak ook op de 3de dag maar nu laatste jaar is het na 1,5 dag al beginnend vettig.

Maar je zegt dus 10 eetlepels water op 2 eetlepels azijn, maar maak je dan gewoon meteen een hele fles of hoe moet ik me dat voorstellen? Snap er eerlijk gezegd nog niet heel veel van haha. Zou ik er vanavond al lekker mee kunnen beginnen :D

Ik maak dat gewoon per keer, in een bakje.

Klitten krijg ik niet meer dan eerst.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:22

Bij mij werkte het helaas niet. M'n haar werd er slap van en zag er beschadigd uit. Ook het minder snel vet worden zag ik helaas niet, het werd bij mij juist sneller vet. Ik heb het een jaar volgehouden en toen toch overgestapt naar shampoo zonder troepjes. Heel jammer want ik had er stiekem wel veel van verwacht.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:53

Ben nu sinds een weekje bezig en heb mijn haren nu dus 2 keer gewassen. Normaal op dag 2 in de ochtend begon het al vettig te worden en heb ze nu op dag 3 gedaan en probeer nu tot dag 4 te wachten en dan uitbreiden. Merk qua haar opzich nog niet veel verschil maar dat zal nog wel komen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:40

Ik was alleen met crèmespoeling tegenwoordig, meestal maar een keer inmasseren en uitspoelen. Maar heb nog een boel goedkope crèmespoeling staan, dus ik was tegenwoordig met de goedkope en dan masseer ik de duurdere in en spoel ik het uit. Mijn haar is structureel veel minder droog en pluizig nu (heb krullen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:43

Brrr bah. Echt niet dat ik mijn CHI shampoo inwissel voor baking soda. :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:46

Bij mij werkte het ook niet. Na 8 weken was mijn haar nog steeds vet, hoewel ik het vaak met water goed afspoelde. Ik was het nu met bio-shampoo, wel maar om de 4 dagen ipv om de 2/3 zoals vroeger. Als ik veel gezweet heb, spoel ik het gewoon eens met water, dat helpt ook al veel om de periode tussen het wassen met shampoo te kunnen rekken.
Gisteren heb ik een blok olijfzeep gekocht, ben benieuwd hoe dat gaat werken :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:39

Ik ben er ook wel naar geïnteresseerd! Ik was het nu 2-3x per week alleen met shampoo (eerst gebruikte ik rond de 5x per week shampoo en cremespoeling), wat ik alleen niet begrijp van de mensen die het alleen met cremespoeling doen. Mijn haar wordt daar JUIST vet van, bij jullie dus niet?

Ik maak nu de andrelon op die ik nog heb staan maar ben wel echt véél minder gaan gebruiken! Zonde eigenlijk van de hoeveelheid die ik eerst gebruikte, ik heb echt helemaal niet zoveel nodig. Nu denk ik een kwakje ( :') ) ter grote van een 5 centje en dat is echt zat..