Vaccinatie Bulgarije

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Vaccinatie Bulgarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 17:50

Hoi allemaal,

Ik ga na dit weekend op vakantie naar Bulgarije. Nu lees ik net toevallig op internet dat de vaccinaties hepatitis A en DTP aanbevolen worden.
Ik heb inmiddels 15 jaar geleden voor het laatst mijn DTP vaccinatie gehad, en zover ik weet heb ik nooit een hepatitis A vaccinatie gehad.
Nou wordt er aangeraden om het 1 a 2 weken voor je vakantie te doen, daar ben ik dus al te laat mee. Aangezien ik bang ben voor een zere arm/bijwerkingen wil ik de prikken eigenlijk liever niet meer halen. Ook omdat ik dan nu met spoed opzoek moet naar een plek waar ik morgen of zaterdag nog terecht kan.
Zijn er meer mensen naar Bulgarije geweest zonder zich te vaccineren? Zijn de risico's op die ziekte erg groot? Ik verblijf in gewoon in een hotel.

Alvast bedankt :)

Cookies

Re: Vaccinatie Bulgarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:27

Je bent ook nog beschermt als je hem morgen laat zetten. Maar persoonlijk zou ik me er niet zo druk over maken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:46

Neem contact op met de GGD.
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 17-07-14 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:47

kan vaak ook op schiphol nog.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:52

Ik ben recent 3 keer naar Bulgarije geweest. 2 keer een week vakantie en 1 keer 4 maanden studie. Nooit een vaccinatie voor gehaald :o .

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:05

Doubtless schreef:
Ik ben recent 3 keer naar Bulgarije geweest. 2 keer een week vakantie en 1 keer 4 maanden studie. Nooit een vaccinatie voor gehaald :o .

Adviezen worden niet zomaar gegeven...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:11

Ik heb er nog nooit van gehoord dat die vaccinaties aangeraden worden!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:12

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:23

Ik heb destijds de vaccinaties gehaald, en heb daar bijwerkingen van gekregen (allergische reactie, ik werd gek van de jeuk.)

En ik weet het niet. De GGD heeft betere cijfers, ongetwijfeld, maar zowel in de dorpjes als in de steden (Plovdiv en Sofia) hadden wij eigenlijk alleen maar veilige, schone accomodatie en ik heb niks geks gezien, ook niet in restaurants en dergelijke.

Je tetanusinjectie op peil houden is wel aan te raden, maar dat geldt voor Nederland ook.

Dit is geen medisch advies - ik heb de cijfers niet en ik kan de risico's niet behoorlijk inschatten. Het is uiteindelijk je eigen keuze, want jij moet het met de gevolgen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:34

Reageer je heftig op injecties? Medische studenten krijgen standaard hep B vaccinatie en ken er veel die gelijk A halen. Maar heb zelf nooit iemand gehoord over de bijwerkingen. Persoonlijk zou ik wel het vaccin halen, maar misschien sta ik hier anders in ivm medisch werk e.d.

En als je morgenvroeg je reisbureau belt? Meestal zijn die echt wel op de hoogte van de wat nodig is en niet en kunnen ze je helpen aan een adres als dat nodig blijkt te zijn?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:43

Ze gaat dit weekend al weg. Ik denk dat het lastig wordt om morgen nog snel een vaccinatie te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:47

Even googelen en het blijkt dat zoals Cristiene zegt deze vaccinaties ook laste minute op Schiphol te halen zijn. Dat moet dus niet zo'n probleem zijn.:)