Bultjes bij haar teruggroei

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Bultjes bij haar teruggroei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 10:27

Nu de zomer er weer volop is, is het ook weer tijd om goed te scheren. In de winter doe ik dit niet zo vaak, omdat ik er zo'n last van krijg. Na het scheren heb ik nergens last van, maar zodra de haren terug groeien krijg ik bultjes en een branderige huid. Het scheren doet dan ook veel pijn en lukt dat dus bijna niet meer. Het resultaat is dan ook dat ik toch vaak in een lange broek loop of met lange mouwen, omdat ik niet goed kan scheren en er bulten onder zitten.
Nu heeft iedereen wel tip om bultjes te voorkomen ná het scheren, maar bij komt het echt pas als haren terug gaan groeien of als ik het regelmatig scheer.
Heeft iemand daar een tip voor? Ik wil ook gewoon weer lekker dagelijks in topjes kunnen lopen zonder dat de bulten onder mijn oksels staan en ik het niet meer goed geschoren krijg doordat het zo brand.
Harsen is overigens precies hetzelfde. Onderbenen hars ik inmiddels, maar bij de oksels is het geen doen omdat die dan helemaal onder de bulten komen te zitten en dat ook een paar weekjes zo blijft.

belle_boef

Re: Bultjes bij haar teruggroei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:32

Groeien je haren niet in? Goed schubben helpt vaak goed

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:33

goed scrubben voor de scheerbeurt, en na 2 dagen weer scrubben. Het zijn waarschijnlijk gewoon ingegroeide haartjes

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 10:36

Ik scrub al 2 keer per week en ook altijd voor de scheerbeurt. Het zal best kunnen dat het ingegroeide haartjes zijn, maar hoort het dan ook zo te branden als het in aanmerking komt met water en te gaan jeuken?

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:36

misschien ligt het aan het scheerschuim? En helpt een laag Nivea niet?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 10:41

Nivea heb ik nog nooit geprobeerd. Bedoel je gewoon zo'n blik crème?

Ik krijg trouwens ook altijd dan een rode kring om het haartje heen, dus als het haartje al naar buiten komt. Heb eventjes gegoogled naar ingegroeide haren, maar dat ziet er anders uit. Bij mij komt het haartje echt naar buiten en krijgt dan een rood kringetje/bultje erom.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:52

Ik zou niet weten wat het is, maar heel misschien kun je eens naar de huisarts gaan als je er zo'n last van hebt. Misschien weet hij raad!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:55

Gewoon laten staan, wordt schijnbaar een nieuwe trend :')

Nee sorry ik zou het niet weten misschien een reactie op scheerschuim of het mesje ?!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:05

Heb je scherpe mesjes?
Ik heb er ook wel eens last van , maar bij mij wisselt ht nog al eens.
Met een bot mesje is het sneller mis.
Verder idd regelmatig scrubben( ik maak zelf scrub met basterd suiker, water en wat amandelolie)
Maar ht branderige/pijnlijk, is dat tijdens/direct bij/na het scheren? Want dan kan het idd zijn dat je reageert op het schuim, of je hebt gewoon een heel gevoelige huid.
Epilady een idee? Die heb ik tegenwoordig ook voor benen en oksels en daar heb ik geen irritatie van( op mijn benen voel ik er ook weinig van, oksels moet je vaak even aan wennen )

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:54

Sonja vind je de Epilady niet ontzettend pijn doen voor je oksels? Ik ben absoluut niet kleinzerig en op mijn benen kan het goed hebben maar mijn oksels vind ik echt een hel en durf ik niet meer zo'n pijn. Het is me een keer gelukt en toen kreeg ik ook geen bultjes en bleef paar weken weg dus fijn is het wel! Maar wat een pijn, haha.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:07

neu valt mee...wel zaak dat je de boel gruwelijk strak trekt , anders voel je het idd wel :=
maar dat vergeet je maar een keer of twee ;)
de eerste keer is het wel even ...gevoelig, maar je went er echt heel snel aan .

bikinilijn heb ik getest, maar dat was toch wel weer iets te :+ misschien met speciaal opzetztuk dat het dan beter gaat, maar ik had geen zin meer om het nog eens te testen

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:49

Davinia_ schreef:
Nivea heb ik nog nooit geprobeerd. Bedoel je gewoon zo'n blik crème?

Ik krijg trouwens ook altijd dan een rode kring om het haartje heen, dus als het haartje al naar buiten komt. Heb eventjes gegoogled naar ingegroeide haren, maar dat ziet er anders uit. Bij mij komt het haartje echt naar buiten en krijgt dan een rood kringetje/bultje erom.

ja zo een blik :)